Fantastisk torsdag fra AMERICA…

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen

Egentlig så langt en fantastisk uke. Mandag startet i grunn som mandager gjør, var litt “statsløs” med “makulert” Norsk pass mens en ventet på det nye.

Midt på dagen kom den snille UPS mannen (vi har fast UPS mann som alltid har med 2 hundekjeks til våre 7.5 poter) han hadde med seg en liten tomatsuppe farget bok, mitt nye pass ! Fra det snille Konsulatet i San Francisco. 14 dager fra jeg tok bilder og fingeravtrykk ankom passet fra Norge via Washington DC og San Francisco.

Mandag ettermiddag hadde man et pass og var ennå “pensjonist”.

Tirsdag var det “hviledag” dvs. Bainbridge Car Show og et besøk på Forumets Stam Pub her ute.

Mobil Pub:

54690304944_e4db7ed2eb_b.jpg
[/url]IMG_3914 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Flotte saker fra Italia:

54690281278_abf267ea12_b.jpg
[/url]IMG_3904 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Allt i allt en meget god tirsdag, fremdeles som pensjonist.

Onsdagen kom, onsdager er i grunn helt greie dager. Sammen med den lille Italienerinnen fortalt vi Bainbridge Island med 08:45 båten - jeg som Nordmann fra Norge.

Vi hadde en avtale klokken 10:30 og siden veien tok oss forbi Boeing Field:

54690055271_2f17d6d03b_b.jpg
[/url]IMG_3917 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Og denne som er på besøk for å feire at det 90 år siden den første B-17 tok av fra nettopp Boeing Field:

54690305019_0061a2bfe7_b.jpg
[/url]IMG_3919 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Avtalen tok sin tid, mye venting, men etterhvert falt ting på plass og dette var resultatet:

54690304994_91d2c4ccff_b.jpg
[/url]IMG_3802 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Og vår lille ferge stilte opp med musikk for å feire meg (kanskje ikke bare meg ;))

54690352324_efe536218b_b.jpg
[/url]IMG_3923 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Det var det….eller jeg har antydet en pensjonist tilværelse, men vi hadde jo besøk av OJB her ute, muligens er det et virus eller noe men i dag fikk jeg et utrolig godt jobb tilbud, det frister med dobbel lønn ut året…….

Re: Fantastisk torsdag fra AMERICA…

Herlige nyheter fra den andre siden. God morgen fra kjøkkenbordet her hjemme på Ris. Første dag med «nytt syn» på livet - så nå skal jeg sende av gårde en takke e-post til optikeren i Italia. Om en liten stund tar jeg den store elektrikeren til toppen av byen - begynner å komme inn i arbeidslivet nå.

God morgen fra Provence. Også i dag trengs det solkrem. Planen er å ta med barna på badeland, også skal det grilles biff i kveld. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Snart pakke bilen for retur til sørlandet hvor eldstemann har vært et par dager. Desverre passet det best at de dro i dyreparken i går så da fikk ikke vi vært med.
Skal få bruk for solkremen der i dag ser det ut til og det rapporteres om 27 grader i bassenget

Torsdag ja.. Uken flyr.. Sent inn på kontoret i dag og null trening da det ble peis(!), rødvin og dokumentarer mens FruS spilte tennis med fiffen. Ser ut som denne kvelden også ryker med pizza-kos i sofaen med FruS.. Hverdager i Norge er sabla deilig...

God morgen fra Hamburg[emoji846] Straks frokost og så ut på en liten spasertur før de varslede regnbygene kommer. Middagsplanen i går var å spise på den gamle sjømannskneipa Zum Schellfischposten, men der var det full ståhei med filminnspilling. Så da ble det plan B, men nok av andre steder langs Elbe i Altona. Fruen har varslet litt shopping før hjemreise i kveld, så da får man trekke inn til sentrum etter hvert. Hjemreise med LH i ettermiddag, og da blir snarveien via MUC.

God morgen fra Hamburg[emoji846] Straks frokost og så ut på en liten spasertur før de varslede regnbygene kommer. Middagsplanen i går var å spise på den gamle sjømannskneipa Zum Schellfischposten, men der var det full ståhei med filminnspilling. Så da ble det plan B, men nok av andre steder langs Elbe i Altona. Fruen har varslet litt shopping før hjemreise i kveld, så da får man trekke inn til sentrum etter hvert. Hjemreise med LH i ettermiddag, og da blir snarveien via MUC.

Høres nesten ut som da jeg fløy Stockholm-München-Rostock.

God formiddag fra litt lenger vest. Lang artig dag på lageret på jobb i går. Regnfull uke meldt, mulig man får ta noen forefallende oppdrag i huset med tiden man kan avspasere. Med litt musikk på ørene trenger jeg hverken mexicanere eller polakker til å vaske vinduene mine :p

God morgen. Så i går kveld at det plutselig var to ledige billetter i C med sas til HND i dag, men kona nedla forbud mot å ta med en arving. Var jo sååå mange spennende muøigheter hjem igjen vi hkg, han, cmb etc til ikke altfor gærne pengepriser. Og hotell i Tokyo trenger ikke være dyrt om en skyr unna fem stjerner. Ja,ja er lovt litt alenetid i dag mens de andre drar til svigers for å spise vaffler.

God morgen fra Syros. Nyter cruise, mat, sol og vin. Men nå trening for å gjøre seg fortjent til alt.

Torsdag ja.. Uken flyr.. Sent inn på kontoret i dag og null trening da det ble peis(!), rødvin og dokumentarer mens FruS spilte tennis med fiffen. Ser ut som denne kvelden også ryker med pizza-kos i sofaen med FruS.. Hverdager i Norge er sabla deilig...

Det er jo flest hverdager…så livet blir EkstraBest om man satser på å gjøre disse så bra som mulig;-)

Det var det….eller jeg har antydet en pensjonist tilværelse, men vi hadde jo besøk av OJB her ute, muligens er det et virus eller noe men i dag fikk jeg et utrolig godt jobb tilbud, det frister med dobbel lønn ut året…….

En liten påfyll av kassa skader vel aldri, og den slumpen kan jo øremerkes til noe spesielt? En tur til Hytta til Fnate, for eksempel? Men ellers faller Solan Gundersens visdomsord meg for øret ... 'Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne!'

Ellers - dobbel gratulerer og dobbel velkommen etter!

Her i SC er det fortsatt bælvarmt, men nå er vi lovet to dager med ti graders temperaturdropp (Fahrenheit, men likevel .. ) Gradestokken vil skru seg oppover igjen, men nå begynner nok hvertfall høsten å nærme seg.

Siden jeg fortsatt kjører gammel pickup (2010...) er jeg ikke velsignet med sånn fin skjerm og Carplay og greier, så jeg falt til slutt for fristelsen og kjøpte en sånn fin boks til å ha på dash'en på Amazon Prime-salg. Så nå har jeg bil i mange år til. :p

Ha en fortsatt grooom grooom dag!

13e6db7f9933adb670c414ee28b0922c.jpg

God ettermiddag fra Salzburg.

Nydelig by, vel verdt et besøk. Men åpenbart travelt i gatene her i slutten av juli, når kontinentet har tatt ferie.

Det er jo ganske mye å se i området rundt også, så det får vel bli et nytt besøk ved en senere anledning, utenfor høysesong.

Nå litt tradisjonsmat på et hyggelig vertshus, før turen går ut til SZG og LH via FRA til BGO.

34772f237a73ac34eeb8cad606d40ff2.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God ettermiddag fra Tananger,
Gratulerer til DC-8-63 med ny status. ja , påfyll av kassa kan være greit så lenge det er kjekt å holde på med yrket en stund til.

Ellers er det flott sommervær fortsatt her ute ved havgapet , en tur på sjøen har vi vært allerede , i kveld setter jeg meg i bilen og kjører østover fjellet til Jar.
Familie høvdingen skal ha litt hjelp og noe arvegods skal være med tilbake vestover om noen dager ,så da blir det å sale på med bruk av hengeren også.
Ha en flott dag.

God ettermiddag fra Gaustad. Snart på tide å begi seg hjemover etter å ha sittet og testet ny apper og drit. Oppdager mange perler da, som for eksempel Radio Pyongyang FM.

Trøtt og uggen i dag pga værskifte. Makan etc

Ha en best torsdag. Snart er det fredag og etter fredag er det lørdag! JADDDDDAAAAAAAAH!!!

Ja gratulerer til DC-8-63 med ny status. Alt tyder på at min arbeidskarriere går mot slutten også, selv om det er et stykke til persjonsalderen. Går alt som planlagt blir det nok over på uføretrygd i løpet av høsten. Slik situasjonen er nå er det ikke så lett å få jobbet. Men de har en kur på lur på Riksen som de antagelig skal prøve. Det kan være den gjør at det blir mulig å jobbe litt mer systematisk igjen. Ellers håper jeg jo at jeg kan gjøre litt arbeid også i fremtiden som vurdering av opprykksøknader, sensurer etc.

Mange bedrifter har jo egne pensjonistklubber. Kan skje vi skal vi starte en pensjonsgruppe på formumet også.

Vel, vel nå er det snart bridgespilling i klubben. Er en stund siden jeg har vært der, men på tide å få spilt litt igjen.

Mange bedrifter har jo egne pensjonistklubber. Kan skje vi skal vi starte en pensjonsgruppe på formumet også.

Sånt er for oldiser. Langt igjen dit. Hue mitt er fortsatt under 30.

Snart på tide å begi seg hjemover etter å ha sittet og testet ny apper og drit. Oppdager mange perler da, som for eksempel Radio Pyongyang FM.

!

Ja, disse radioappene er morsomme. Ootunes var vel den første jeg brukte da jeg fikk smarttelefon på 00-tallet en gang, og irakisk bønneradio live fra Bagdad var en sikker vinner når jeg svingte inn på skoleplassen i Atlanta for å droppe av guttungen. Åpne vinduer og volum på 11. :D

Good times!

Back