'Fanget' i 4 timer i Ryanair fly

Dette er vel noe som svært mange selskaper har gjort mot sine gjester...ikke noe spesiellt med Ryanair.....har selv sittet 5 timer ombord i en CO 757 på EWR....

Kunne vært løst hvis de hadde delt ut varene gratis, men det har de kanskje ikke lov til ... ?

Er det ikke en EU-bestemmelse om at man skal tilbys forfriskninger hvis man holdes ombord et visst antall timer? Men hvis alt er til salgs, og det ikke tillates salg på bakken har man en catch22 situasjon .. :rolleyes:

Som herren over nevner, så har man vært med på verre, men nå er det jo vedtatt en lov som sier at man skal tilbake på gate etter tre timer ...

På trods af den ulidelige luft efter mere end fire timer i det tætpakkede fly med mere end 200 passagerer fik passagererne ikke andet end et par isterninger i uddelte plastickopper.

Trodde ikke Ryanair hadde begynt med ståplasser ennå... :D ;)

Last edited:
Vedr. salget har det kanskje noe med alkohol/avgifter å gjøre?

Av historien høres det ut som FR antagelig kjørte lite med lufting i flyet? Sto de bare koblet til landstrøm uten APU og skikkelig ventilasjon?

Jeg er mest imponert over at de laster så mye isbiter, jeg ... det er jo noe man alltid går tom for på lange turer ..

Hvis det stod i kø for T/O var det sikkert luft fra motorene eller APU, om det fremdeles sto på gate var det nok landstrøm or resirc fans. Tviler på at det var landstrøm og vifter for da hadde det nok blitt kaldt, ettersom det var snevær og de ventet på at bananen skulle ryddes. Tror mer på at det er en av disse mer enn 200 paxene som bare ville uttale seg om sin misnøye. Svogeren min kom til Heathrow i går med BA og de måtte vente i mer enn to timer på ledig gate, det var visst ikke helt kult det heller.

Tja, er ikke alle nettverkselskapene som deler ut all verden ved lange delays heller. Når jeg satt i drøye 3 timer på EWR på lørdag, så fikk vi en halv kopp vann etter drøye 2 timer, og det var det.

Satt et par timer i en lettere het SAS-maskin på rampen på LIS for et par år tilbake. Der ble det utdelt vannflasker (Evian?) så langt lageret rakk, samtidig som det ble gjort et større poeng av at dette vannet vanligvis var til salgs.

Tilbake til artikkelen;

(...) mere end 200 passagerer (...)

Journalisten vet åpenbart ikke at det er max 189 seter i disse maskinene...

Har selv sittet 3 timer i en gloheit Lufthansa CRJ-maskin, grunnet lite flygeledere på jobb. Flyet stod ved gaten, men paxen fikk ikke lov til å forlate flyet. Døra framme i flyet sto åpen, så vi ikke skulle få heteslag. Ikke fikk vi utdelt vann eller noe annet leskende. Ingenting! Klart det er kjipt og kjedelig. Men hjelper det å sutre om det? Det som skjer, det skjer - deal with it!:)

Når jeg satt i drøye 3 timer på EWR på lørdag, så fikk vi en halv kopp vann etter drøye 2 timer, og det var det.

Du var mer heldig enn meg. Fløy samme selskap (CO) LAX-EWR, men pga. været måtte vi diverte til Pitsburgh. Da var det flere runder med pretzels når vi stod og ventet. Pretzels blir man tørst av.

Ellers satt jeg et par timer i en BA-maskin på OSL i februar i år. De begynte forsiktig med vann og juice, men når folk begynte å spørre, fløyt det etterhvert i både cola-bokser og champagneflasker i kabinen.

Ikke alle crew som er like ivrige etter å følge lover og regler når det kniper. Hadde en lang forsinkelse pga teknisk en gang, og overhørte senior f/a over anlegget informere om at 'nå later vi som at vi flyr' - og så var det ut med trallene. ;)

Nå er kanskje også reaksjonene hos enkelte selskaper strengere enn hos andre hvis man setter seg ut over 'gjeldende bestemmelser' ....

Ser ikke helt sammenhengen med en flight fra 1999 her .. disse fikk jo til og med en hotellovernatting på veien.

Sammenhengen var nok primært at jeg akkurat hadde lest historien da jeg kom inn på tråden her, men ut over det så handlet det om sitting i fly, mer eller mindre gode måter å håndtere det, og konsekvensene av dette.

Tiden leger alle sår, men forhåpentligvis har man lært noe på veien...

Dette er vel noe som svært mange selskaper har gjort mot sine gjester...ikke noe spesiellt med Ryanair.....har selv sittet 5 timer ombord i en CO 757 på EWR....

Jeg og, om det er noen trøst. Mener de gikk rundt med juice og vann, og at jeg(i eco) fikk en diet coke - men de bad pent om at jeg drakk den i galley med the flight attendants i håp om å slippe fulle drinkrunder...

Tiden leger alle sår, men forhåpentligvis har man lært noe på veien...

Her borte er det nylig vedtatt en lov som innebærer at man må slippe av passasjerene etter tre timer, så jo - noe har skjedd. ;)

Her borte er det nylig vedtatt en lov som innebærer at man må slippe av passasjerene etter tre timer, så jo - noe har skjedd. ;)
Ah, det forklarer jo en hel del om hvorfor vi plutselig måtte tilbake til terminalen etter 3 timer på lørdag, ja!

Back