Kan høres sannsynlig ut, inntil man leser interne dokumenter der ingeniører godter seg over hvordan de lurer idiotene i FAA. Hvordan folk som påpeker problemene med MCAS blir ignorert og hvordan ledelsen sier det ikke under noen omstendigheter må ende med simulatortrening. Listen er lang. Det er vel ikke helt 'Boeing er slemme", men ikke så langt unna det heller. Some bad people made some bad decisions hadde vært mer korrekt.
Forsåvidt ikke noe vits å snakke om det i fortid. Er kulturen internt blitt bedre nå som selskapet er under enda mer press? Hvem vet, men det tviler jeg på.
Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk
Jeg er langt paa vei enig, @Someone det er vel ikke «Boeing er slemme» - men en meget daarlig kultur i Ledelsen som presset ut Good People og ikke var i stand til / oensket aa ha den kjerne viktige kommunikasjonen med egne «Engineers» og med kundene. Det var en ledelse som hverken lyttet eller forstod markedet (litt som Steve Balmer’s utsagn om iPhone i 2007 «It will be gone in 6 Months» )
I likhet med de fleste fly ulykker er det ikke en aarsak, men en serie av aarsaker som over tid utviklet seg til « a not so Perfect Storm». FAA er en stor del av problemet eller aarsaken til at veldig galt gikk vaerre og altfor mange liv gikk tapt. Over de siste aarene har det vaert politiske beslutninger som strippet FAA for ressurser og kompetanse - sammen med lobby virksomhet fra Industrien foerte til at reven endte opp med aa vokte hoensehuset - a real fustercluck.
@Alpha - Siden dette er en lite fabrikk rett oppe i gata fra der jeg bor

vet jeg litt om hva som skjer, at vi var paa seiltur noen dager sammen med den nye Kvalitets Direktoeren for Boeing - gav jo foede for ca 20 Flypodden med informasjon

Det er en stor jobb aa faa snudd denne utviklingen - men det viktigste er at man har virkelig anerkjent at man har alvorlige problemer (ikke «Pandemien er over for denne gang

» ) Det som gjoer meg optimistisk er at Boeing i svaert stor grad henter inn ny ledelse utenfra - og en ting laerte paa seilturen er hvor tett Flyfabrikkene’s ledelse samarbeider, de kjenner hverandre svaert godt og treffes regelmessig - mange av dem har faktisk ikke bare samme utdannelse - men faktisk graduert sammen fra samme Universitet - samme aarskull.
Mange av oss her paa forumet har jo sett med egne oeyne hvordan Boeing tok tak - flyttet engineers ned paa gulvet rundt 787’ene (skrivebordene stod under og rundt flyet) - blir man kvitt raaten i ledelsen saa vil Boeing komme tilbake - og det er en utvikling Airbus, Embrummer med flere oensker.