Fairbanks - en kjapp sightseeing!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Ikkeno for historieloese ..... ;)

010.jpg

Minner fra gammel storhet ......

000.jpg

Sjelden har et skilt passet bedre ....

001.jpg

002.jpg

Saa skrotet ut ....

003.jpg

C-54G N51802 c/n 35930 - bygd i 1945.

004.jpg

Gammel brannslukker, etter nummereringen aa doemme.

005.jpg

Convair C-131B N2034L c/n 263.

006.jpg

Convair C-131F N2409R c/n 141020.

007.jpg

Curtiss Wright C-46R N7848B c/n 273 - bygd 1942. Den ORIGINALE Dumbo!

008.jpg

Curtiss Wright C-46D N54514 c/n 33285 - bygd i 1944.

009.jpg

Douglas DC-6 N43872 c/n 53-3294 - for en gromlyd der den rullet!!

011.jpg

Aa se en Carvair var en overraskelse!! Men den kommer nok ikke i luften igjen ...

...med slike grom bilder boer LN-MOW faa fast opphold tillatelse i Alaska...tenk hva den mannen kunne faa til i fra Anchorage!!!

Ahhh ! Herlig ! -Må da være nesten orgasmisk å være på en slik plass som dette ! :hi2
Det er en drøm å måtte komme til et slik sted, - eller ut i ørkenen å kunne vandre rundt slike herligheter !
-Husker Dc6-en til Air Atlantique, G-SIXC som har vært noen ganger her på BGO...
Det var gromlyd ! -Husker det stod bøtter under hver motor som samlet opp oljen som lekket ...... :naughty:

http://www.airliners.net/open.file/034800/L/

Originally posted by Isbamse
Få de beste eksemplarene i stand og få resten til resirkulering....
Begge Curtisene er i normal drift, Everts har ogsaa en tredje Curtis som operer som Tanker! ...den er ominnredet med en enorm tank, og flyr drivstoff til plasser i Alaska som ikke kan naaes med tog, baat eller bil.....en del av olje installasjonene er avhengig av Everts Fuel Service!

Originally posted by dc-8-63
Originally posted by Isbamse
Få de beste eksemplarene i stand og få resten til resirkulering....
Begge Curtisene er i normal drift, Everts har ogsaa en tredje Curtis som operer som Tanker! ...den er ominnredet med en enorm tank, og flyr drivstoff til plasser i Alaska som ikke kan naaes med tog, baat eller bil.....en del av olje installasjonene er avhengig av Everts Fuel Service!
Så lærte jeg noe idag også! :musikk

Pristina har også "flybåren" fuel.Flys inn med RAF VC-10 og USMC KC-130 tankere.
Så du noen KC-97 Andreas? Faren min fikk tilbud om å fly denne typen i Alaska etter at han ble pensjonist i SAS,men kona hans ville ikke bo i Alaska. Grønland derimot var hun interessert i! Kjerringer!

Fint dette MOW :)...

hmm etter å ha sett Anchorage bildene dine også, såå.. Frister med en tur ditt, spotting Alaska hadde vært noe :).... Cargo land delux ;)

Originally posted by FBU 4EVER
Pristina har også "flybåren" fuel.Flys inn med RAF VC-10 og USMC KC-130 tankere.
Så du noen KC-97 Andreas? Faren min fikk tilbud om å fly denne typen i Alaska etter at han ble pensjonist i SAS,men kona hans ville ikke bo i Alaska. Grønland derimot var hun interessert i! Kjerringer!

Hva er problemet med Grønland? Masse bra der! Bodd der i 12 år og trives meget bra
:thumbup

Eller kanskje det var det-andre-stedet-med-det-samme-navnet du mente? ;)

(...), Everts har ogsaa en tredje Curtis som operer som Tanker! ...den er ominnredet med en enorm tank, og flyr drivstoff til plasser i Alaska som ikke kan naaes med tog, baat eller bil.....en del av olje installasjonene er avhengig av Everts Fuel Service!

Står det "Everts Air Fuel" på den som er i drift nå? Har et fint bilde av en Commando med den versjonen av navnet på, men det er ganske gammelt.

Dette var ikke bra for helsa til en gammel mann. Den som kunne skrudd klokka tilbake 40-50 år. Husker godt Wien Alaska som fløy en charter til Bodø for "Son's of Norway"
midt på '60 tallet. En '6-er hvis jeg ikke husker helt feil.

Originally posted by Falcon
(...), Everts har ogsaa en tredje Curtis som operer som Tanker! ...den er ominnredet med en enorm tank, og flyr drivstoff til plasser i Alaska som ikke kan naaes med tog, baat eller bil.....en del av olje installasjonene er avhengig av Everts Fuel Service!

Står det "Everts Air Fuel" på den som er i drift nå? Har et fint bilde av en Commando med den versjonen av navnet på, men det er ganske gammelt.

Ja det gjoer det, den er "soelvfarget" med Everts Air Fuel titler......

Åhh, - jeg trosset advarselen og sjekket bildene. Du svarte svingende for noe snadder med sukker på! Mer!!! :devot:

Originally posted by LN-KOG
Originally posted by FBU 4EVER

Hva er problemet med Grønland? Masse bra der! Bodd der i 12 år og trives meget bra
:thumbup

Eller kanskje det var det-andre-stedet-med-det-samme-navnet du mente? ;)

Var nok det,ja! Ingen jobber ledige for min far.Og han beveger seg svært sjelden på "feil side av ælva"!

Flotte bilder igjen... Var ikke Wien Air Alaska delvis norsk eiet...også før Tjøntveit var innom på 90 talllet?

Back