• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Færre forretningsreisende

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Færre forretningsreisende

Fra Dagsrevyen i aften:

Forretningsfolk velger i større grad enn tidligere billige billetter når de skal på jobbreiser. Markedet for forretningsreisende med fly har gått ned med 20 prosent.

Under årets Avinor-konferanse presenterte professor Frode Steen, NHH, tall som viser et fallende marked. - Folk går over til video- og telefonkonferanser. Man unngår reising hvis man kan, og man bruker lavkostbilletter, forteller Steen. Han sier dette vil bety at SAS vil miste andeler forretningsreisende, mens de andre vil øke sin andel.

Et allerede hardt presset SAS har tradisjonelt satset på forretningsreiser. Robin Kamark, Senior Vice President Airline Commercial, SAS, erkjenner at dette betyr at det blir enda tøffere for SAS. Det er ingen snarveier, vi må justere vår organisasjon og kostnader. Samtidig må vi beholde kvaliteten på de produktene og tjenestene vi leverer, sier han.

Kundene ser forbi at de må betale ekstra for f.eks. seteplass, bagasje og mat hos lavprisselskaper. Pris på flybilletten betyr mer enn før. Daniel Skjeldam, kommersiell direktør, Norwegian, sier finanskrisen har gitt dem ekstra muligheter til å få tak i kunder fra forretningsmarkedet. Vi har sett en økningen innen dette segmentet fra finanskrisen slo inn for drøyt et år siden. På enkelte ruter dreier det seg om en økning på 20-25 prosent, opplyser han.

Norwegian øker nå antall flygninger, mens SAS kutter ned.

(Vennligst ikke kopier teksten utenfor forumet)
 
Back
Top