• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

FAA issues AD to prevent fuel leaks and fires in 737 Classics

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
US regulators are requiring operators of more than 500 US-registered Boeing 737-300, -400 and -500 “classic” aircraft to inspect the slat assemblies on the wings for damaged, missing or incorrectly assembled hardware that could cause fuel leaks and fires when the mechanisms operate for takeoffs and landings. The final airworthiness directive (AD) issued by the US FAA complements an AD issued in September 2007 for Boeing Next Generation (NG) 737-600, -700, -800 and -900 and -900ER models after a China Airlines 737-800 was destroyed by fire in Naha, Japan on August 20, 2007. The AD called for repetitive inspections of the slats every 3,000 cycles.

http://www.flightglobal.com/article...ent-fuel-leaks-and-fires-in-737-classics.html
 
Back
Top