Kom over denne siden:
http://www.leftseat.com/FAAforms.htm
Under fargesyn står det både for PPL/CPL/ATPL:
Ability to perceive those colors necessary for safe performance of airmen duties.
Betyr dette da at man kan være fargesvak på rød/grønn og oppfylle kravene til disse klassene?
I Norge blir man som fargesvak nektet å fly VFR Natt med PPL-A, og om jeg har tolket reglene riktig kan man se langt etter CPL/ATPL.
Altså er eneste sertifikat-mulighet som fargesvak PPL-A VFR Dag.
Oppsummering av mine spørsmål:
- Oppfyller man de medisinske kravene til CPL i USA selvom man er fargesvak?
- Noen her som kjenner til om det er mulighet for disp. for minimum VFR Natt / ATPL i Norge?
http://www.leftseat.com/FAAforms.htm
Under fargesyn står det både for PPL/CPL/ATPL:
Ability to perceive those colors necessary for safe performance of airmen duties.
Betyr dette da at man kan være fargesvak på rød/grønn og oppfylle kravene til disse klassene?
I Norge blir man som fargesvak nektet å fly VFR Natt med PPL-A, og om jeg har tolket reglene riktig kan man se langt etter CPL/ATPL.
Altså er eneste sertifikat-mulighet som fargesvak PPL-A VFR Dag.
Oppsummering av mine spørsmål:
- Oppfyller man de medisinske kravene til CPL i USA selvom man er fargesvak?
- Noen her som kjenner til om det er mulighet for disp. for minimum VFR Natt / ATPL i Norge?