Originally posted by FBU 4EVER
SE-DGS,ja! Har noen timer bak spaken på den.:hi2
SE-DGS flög sista flygningen för Air Botnia 30 maj 2001 som KF512 STN-BGO-HEL och ferryflögs 31 maj 2001 som KF9285 HEL-WOE. Den testflögs 13 september 2001 i WOE som SK9142 och hade då TT 32010 timmar / 41207 cycles. Den avfördes 27 september 2001 ur det svenska registret och såldes samma dag till Rossair City Hopper Pty. Ltd. som ZS-JES och levererades från WOE 30 september 2001. Den opererades av Airquarius Aviation och syntes ofta i nyhetsprogrammen i television då den flög för UN i Afganistan. Den registrerades officiellt på Airquarius Controls Pty. Ltd. 7 april 2003 och flög för SA Express i deras färger från augusti 2003. Den uthyrdes i september 2004 till Royal Jordanian Airlines, registrerades officiellt på Marble Gold 40 Pty. Ltd. 16 februari 2005, avfördes ur det sydafrikanska registret 4 april 2005 då den blev 5H-MVK hos Air Tanzania.Originally posted by Falcon
Gikk DGS rett til Air Tanzania fra Air Botnia, eller har den vært noe annet sted i mellomtiden?
Jo då, har väl 7000-8000 timmar F28 ...Originally posted by Falcon
Du har kanskje den maskinen i loggboken, du også?
Originally posted by dc-8-63
Originally posted by FBU 4EVER
SE-DGS,ja! Har noen timer bak spaken på den.:hi2
I SAS eller Linjeflyg ?
Originally posted by RolfL
Jo då, har väl 7000-8000 timmar F28 ...Originally posted by Falcon
Du har kanskje den maskinen i loggboken, du også?
Sista flygning i trafik i Linjeflygs färger 26 juni 1993 SK2057 OSD-ARN , ferry 28 juni 1993 SK9750 ARN-EIN , ommålad i SAS färger , ferry 7 juli 1993 SK9751 EIN-ARN, i trafik 8 juli 1993 SK6026 ARN-UMEDet var SASfarger på den når jeg begynte på F-28.