F-16AM 671 Tiger nr1, 338 Ørland.

Piddien

ScanFlyer Silver
F-16AM 671 Tiger nr1, 338 Ørland.

Hei.
I disse dager går jo jagerflypilotene på TV4, så jeg tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av 338 sin første "Tiger". Bildene tok jeg i 2004, kameraet var så som så, men håper de er sebare for det. Været var heller ikke på fotografens side, men regn og stiv blåst fra alle kanter. :)

52bcc65b.jpg

3523a5e1.jpg

9c8eb385.jpg

0f21f54c.jpg

12382134.jpg

6456b925.jpg

Takk for titten. :)

Re: F-16AM 671 Tiger nr1, 338 Ørland.

Kjekt med fargerike variasjoner, men totalt feil kattedyr etter min mening. En løve hadde tatt seg så mye bedre ut. ;):lol:

Ingen av disse dyrene lever i Norge! Vi har et skikkelig kattedyr, gaupe, men den er det vel ingen som vil ha bilde av?

Vi har vel hatt hode i hvitt av ei gaupe på Lynx-ene våre om jeg ikke husker helt feil.
338 ble "vår" Tiger skvadron etter at 336 skvadronen ble nedlagt.

:)

Stemmer det, Piddien. Men så er da også gaupe lynx på engelsk.

Mvh,

Fine bilder Per Einar.
Den der var ute og fløy i kveldens program,hvis jeg ikke tar helt feil.Den er også
å få i byggesett fra HobbyBoss i 1/72 skala.Vi har hatt den i butikken.

Vidar

Gandalf, ja, var vel nettopp derfor de malte et hode av gaupa på nettopp Lynxen. :)

Vidar, ja, jeg vet Hobby Boss har en modell med akkurat dette skjemaet på dekalarket. Har ikke dette selv, men dekalene skal vel være "brukbare" selv om selve byggesettet er "ræva". :)

Har Zotz sine dekaler til 671, og de virker fine, selv om jeg ikke har fått satt de på noen modell enda.

Gandalf, ja, var vel nettopp derfor de malte et hode av gaupa på nettopp Lynxen. :)

Vidar, ja, jeg vet Hobby Boss har en modell med akkurat dette skjemaet på dekalarket. Har ikke dette selv, men dekalene skal vel være "brukbare" selv om selve byggesettet er "ræva". :)

Har Zotz sine dekaler til 671, og de virker fine, selv om jeg ikke har fått satt de på noen modell enda.

Jeg har den i '48 skala med zotz dekaler.. og har planen klar for det bygget.

*Tamiya F-16 C Blk25/32 som basis sett
*Aries F-16 C cocpit
*Crossdelta forsterkningsplater
*Vingtor dekaler for stenceling og alt annet en halen
*nevnte zotz dekaler for halen
*Wolfpack resinparashute hale

Har laget F-16 AM med denne "oppskriften" før og det var svært så vellykket.

Har også dekalene til "692" med tiger halen.. denne venter jeg med til Tamiya kommer med en toseter ,med mindre jeg ikke klarer å la være å konvertere en C til en BM.. det er ikke umulig ,men litt mer jobb.

Og ja vidar 671 var på Jagerpilotene idag. var Matrix som fløy denne idag. Hadde vært morro å få denne i oppvisning på kjeller eller rygge til neste år :D

and I'd might add.

i '72 skala er det så og si bare Revel sin som duger... det kom en C for noen år siden som var kjempefint utgangspungt til å lage en AM.

Hadde vært morro å få denne i oppvisning på kjeller eller rygge til neste år :D

Hadde vært helt konge og stått på plassen vår bak skolen med solen i ryggen og fått
knipset den på Kjeller ja.

Må ikke gjøre det for vanskelig for deg selv med F16 bygginga nå da.for da blir du jo
aldri ferdig,hehe.Det er jo noe vi har god erfaring med,både Piddien og du og jeg,hehe.

I dag treffer du meg i butikken.Lars syntes at jeg hadde hatt nok fri nå,hehe.

Vidar

å jeg som var innom igår.. og idag har kona bilen *bad timeing*

Helt enig, skal gjøre hva jeg kan for ikke å bli dårlig denne gangen. forrige gang så jeg showet fra sykesenga på Ahus.

Er jo lov å ha ambisjoner om å få noe ferdig da. det er mer det fysiske som har satt begrensingen for meg i det siste, fikk skiveprolaps i ryggen i vinter, samt 3 omganger på sykehus med massiv infeksjon i foten som i to av tilefellene vær nær ved å ta livet av meg. Så da er jo prioriteringene klare egentlig. Men jeg sitter nå her å pusler med litt når jeg har mulighet. Iløpet av neste år blir det slankeoprasjon og full fokus på å miste MYE vekt.. jeg har fått nok av overvekts problemet mitt og dette må gjøres noe med. Men jeg har innsett at jeg ikke klarer å gjøre dette selv så jeg trenger litt hjelp..

Det var dagens "avsporing".

Iallefal

her er ett par bilder av en F-16AM laget med de modifikasjonene jeg nevnte over. Det er ikke så vanskelig og selve modifikasjonen tar en kveld eller to. resten er ganske plankekjøring.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Modellen har du malt så ekte at de norske flyene er renere enn du har malt... med mindre jeg kun har sett nyvaskede fly. Men du kunne jo malt "kruttslam" rundt kanonen...

hehe, jah. nå har de blitt veldig "hissige" på å vaske flyene. Når jeg jobbet på dem som CC assistent for *herregud* 16 år siden ville dette vært ett av de renere eksemplene. Nå er de jo nesten blankpolert.

Back