F-16 og luftvern skal beskytte Obama

WAY OT...

Heldigvis er verken du eller jeg i den situasjon at alle vet hvem vi er, og i tillegg har vi både lav symbolverdi og en ganske lav pris på hodene våre. Ikke er vi i den sitasjonen at vi har ansvar for de som har det, heller, så da kan vi gjøre som vi gjør, sitte å :headbang eller :drink, :stir konspirasjonsteorier eller :headbang i irritasjon over det vi mener er andres :drunk: eller :angry:. Så lenge det går bra kan alle :colgate: og :lol: etterpå, mens :cool: kan se tilbake på en job well done uten :old som forteller dem hva de burde ha gjort.

En liten :google viser at det nok er reell grunn til varsomhet., og man får jo tilogmed demonstrere både for og mot, men innenfor anstendighetens grense og forståelig nok ikke med telelinse.

Er man helt :angry: over skattepengebruken, får man søke om at regningen sendes til Jagland som sikkert har følt seg litt :crowded av media i det siste.
Har du endelig funnet ut hvordan man får til smilies...? ;) :p

Det utplasseres jo F-16 sørover nå i forbindelse med Obama-besøket, "Lion flight" landet nettopp på Rygge med tre (?) maskiner.

Lion flight, er ikke dette callsignet Blackwater benytter seg av når de transporterer personell og utstyr? til enry altså?

No idea angående Blackwater, men dette var som sagt tre F-16 fra Bodø, Lion er jo callsignet som 331skv pleier å bruke.

Det er i og for seg naturlig å ha F-16 i bakhånd, men utplassering av NASAMS (!) må jeg si virker som tøysete skuebrød. (Og det sier jeg ikke bare pga. min historie i operativ bransje - der er man som kjent skeptisk til folk som skyter på fly. ;) )

K

Den skepsisen har jeg også - Og jeg har vært i luftvernet! (på min vakt klarte vi til og med å "skyte ned" en vennlig F-16... Ooops! Bra man bare var radaroperatør og ikke lagfører).

Hm, at det var satt opp et NAMSAMS batteri syd på Snarøya hadde jeg ikke fått med meg, men nå har de i alle fall pakket ned og tatt helg.

Attachments

• IMAG0050.jpg
    IMAG0050.jpg
    34.9 KB · Views: 175
Back