Extra livflottar på B737...
Flög SE-RJR för första gg igår. Konstaterar att den hade samma "tak-lådor" för livflottar som bl a SE-RER och SE-RES. Samtliga begagnade maskiner som kommit in i SAS på senare år. Jag har sett dessa lådor på USA inrikes flyg (då med livflottar på plats; SAS verkar ha dessa tomma) och min fråga är om det finns för regler för detta?
Är det "sträcka över vatten" som avgör eller flygbolagen själva som bestämmer om de vill ha flottar eller ej?
Flög SE-RJR för första gg igår. Konstaterar att den hade samma "tak-lådor" för livflottar som bl a SE-RER och SE-RES. Samtliga begagnade maskiner som kommit in i SAS på senare år. Jag har sett dessa lådor på USA inrikes flyg (då med livflottar på plats; SAS verkar ha dessa tomma) och min fråga är om det finns för regler för detta?
Är det "sträcka över vatten" som avgör eller flygbolagen själva som bestämmer om de vill ha flottar eller ej?