• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Exit MD90

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
I dagens DN bekreftes det at MD90 skal ut av SAS-flåten. Fra og med 01.01.05 settes fem av de åtte på bakken, og i løpet av 2005 skal alle flyene ut av flåten. Forsøk på å øke MD90-flåten på bekostning av MD80, ved kjøp av 15 fly fra Saudi Arabian strandet, så nå skal de ut. Så langt kun i papiravisen (s.9, med bilde fra KOG), og ikke på nettet. I følge artikkelen vil SAS spare ca. 100 mill. årlig på å pensjonere MD90. Synd, men det er det eneste rette...

Replying to Topic 'Exit MD90'

M.a.o. et håp for A321... Den enes død - den andres brød!

Originally posted by EB
M.a.o. et håp for A321... Den enes død - den andres brød!

Enig. Synd MD-90 forsvinner, men beholdes A321 (og de A319'ene som er på vei) er det verdt det. A321'en til SAS er den beste kortdistansemaskinen jeg har satt mine ben i!

Ja det er trist å se MD90 ene forlate flåten,det er fine fly og de er veldig støysvak både inn- og utvendig.På den annen side kanskje forståelig uti fra flåterasjonaliserings hensyn,dersom flåteplanleggerne til SAS operer slik? :(

Fornuftig å satse på en type som fortsatt produseres...

Nøttavisen har lest DN i dag: http://pub.tv2.no/nettavisen/reiseliv/article321415.ece

Savner bildet av MD90'n på lowpass over FBU første gang den kom til Skandinavia. Var forøvrig med til STO dagen etter og var mektig imponert!

Blir spennende å se hvor MD90`ene havner...

MD90 min favoritt, jeg var så heldig å få være en av de aller første passasjerer på dette flyet.:(

har ogsaa MD90 som favoritt...helt i fra min foerste MD 90 flight som var den foerste kommersielle flight med MD90 - Delta i fra Newark til Dallas...en begivenhet som dessverre stod i stil med sjebnen til MD 90: en kort annonsering i gaten, et lite glass Champagne ombord og det var det....

I siste Airways er det en reportasje om Hello og MD90...:spin:

Back