Observasjon: N635AS - MD90

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem

IMG_1183 by nosalthe, on Flickr

I går kveld observerte jeg på radaren en MD90(!) i fint driv på vei ut over Nordsjøen rett nord av Stavanger. Reg N635AS. Historikk på flyet viser at det har vært i trafikk Saudi Arabian som HZ-APJ siden slutten av juni 1998.

http://www.planespotters.net/Production_List/McDonnell-Douglas/MD-90/53500,N635AS-AerSale-Inc.php

Driver å spekulerer i om den skal til Delta. Men nå er jeg noe usikker siden den akkurat nå i følge FlightAware er på vei til Roswell. Er ikke det en flykirkegård der?

http://flightaware.com/live/flight/N635AS

Last edited:
AerSale kjøpte hele MD90-flåten til Saudi etter at de hadde vært parkert en god stund. De er blitt ferget over til Roswell, en av gangen, i en god stund nå. Regner ikke med at de kommer i luften igjen...

AerSale kjøpte hele MD90-flåten til Saudi etter at de hadde vært parkert en god stund. De er blitt ferget over til Roswell, en av gangen, i en god stund nå. Regner ikke med at de kommer i luften igjen...

Trist. For denne her var jo ny i 98 så vidt jeg skjønte det rett...

Har DL sluttet å ta inn brukte MD90s? I følge Wikipedia så har de to stk "on order". Vet at man ikke alltid skal stole på Wikipedia dog.....

Pga at det jo tar litt tid å få bygd om maskinene og satt dem i trafikk, har de tatt JAL-maskinene i puljer. De to siste ble tatt ut av trafikk for tre uker siden, så de står sikkert lagret i Japan i påvente at Delta kan ta dem.

Har DL sluttet å ta inn brukte MD90s? I følge Wikipedia så har de to stk "on order". Vet at man ikke alltid skal stole på Wikipedia dog.....

Pga at det jo tar litt tid å få bygd om maskinene og satt dem i trafikk, har de tatt JAL-maskinene i puljer. De to siste ble tatt ut av trafikk for tre uker siden, så de står sikkert lagret i Japan i påvente at Delta kan ta dem.

Saudi sine er vel også noen odd-balls har jeg forstått det rett, med endel spesielle løsninger og Delta derfor heller ikke ønsker dem

den ene af dem kom igennem ANC den 27/3-13

Iflg en tråd på A.net står det fortsatt en i Japan som skal ferges over om en uke eller to.

Back