Evt. ny bemaling for SAS?

Status
Not open for further replies.
Tja, jeg kan jo sitere meg selv siden du tydeligvis ikke har lest godt nok..

Joda, unge mann , jeg har lest godt nok.

Og du sier at jeg dreide denne diskusjonen om til SAS/Braathens --- flagg/ikke flagg osv. Hvordan får du det til? Jeg har ikke nevnt Braathens eller flagg en eneste gang..
Så du får nok lese litt bedre neste gang ja :old

Det var det andre debattdeltagere som gjorde som en funksjon av at tråden ble startet.
Helt korrekt at du ikke har nevnt Braathens flagg , likevel en meningsløs tråd.
Kan love deg at jeg skal lese bedre ved neste anledning og.

Det var det andre debattdeltagere som gjorde som en funksjon av at tråden ble startet.
Helt korrekt at du ikke har nevnt Braathens flagg , likevel en meningsløs tråd.
Kan love deg at jeg skal lese bedre ved neste anledning og.

Har du noe imot andre som diskuterer fargene til SAS? Jeg tror vi alle vet at SAS ikke kommer til å forrandre fargene sine med det første. Hva er galt med a se hvordan andre ville modifisere SAS fargene?

Jeg var ikke klar over at det var slik 'motstand' mot det Norske flagget bak på flyene. Jeg kunne godt tengt meg å se flyene med enten Norsk, Dansk, eller Svensk flagg bak i halen alt ettersom hvor de er baserte. Ikke noe galt i det spør du meg.

Jeg var ikke klar over at det var slik 'motstand' mot det Norske flagget bak på flyene. Jeg kunne godt tengt meg å se flyene med enten Norsk, Dansk, eller Svensk flagg bak i halen alt ettersom hvor de er baserte. Ikke noe galt i det spør du meg.

SAS Flyene viser flagg de ;
a3e.jpg

De er plassert i Scandinavia .

Flaggdebatten kan man vel føre lang tilbake , her representert ved DNL

Ju52_4_GD.jpg

For min del så er jeg ikke tilhenger av flagging på denne måten.

Last edited:

Jo, men siden SAS er i ferd med å bli et skandinavisk selskap igjen og ikke 3 separate selskaper så synes jeg felles branding er viktig og derfor alle de tre skandinaviske flaggene bør være representert. Det er årsåken til at jeg ønsker å fjerne det norske flagget og bytte det ut med de tre skandinaviske "flaggene" :nor :SWE :DEN

Det jeg mener er at SAS har fly stasjonert i alle tre land, hva er galt med litt 'National Pride' som viser nettop hvor flyene er stasjonerte? SAS har jo alle de 3 Skadinaviske flaggene i nesa. Det betyr jo ikke at SAS ikke er ETT selskap pga ett lite flagg, blir jo på lik linje med registreringene på flyene. LN-, SK-, OY- vil dere at flyene skal kun registreres i ett land siden SAS er ETT selskap? Men hvilket?

Som jeg sa tidligere, jeg forstår bare ikke alt denne oppstanden mot flagget. Livet går videre med eller uten.........

Nå er jo ikke flyene så statisk stasjonert , og mindre blir det .
737' fly man både i Sverige og Norge, A3 flyr man både i Sverige og Danmar.
MD' i Sverige og Danmark , så da er det bare F50 som kun er i Norge og A321/A319/CRJ9 som kun er i DK.

Er enig med Someone og flere som ikke likte økningen av blåfarge på flyene.

Nå er det ikke dermed sagt at jeg ikke synes at dagens livery kan forbedres. Jeg hadde synes det hadde vært fint å fremheve det scandinaviske. Gjerne gjennom bedre fremhevelse av de skandinaviske flaggene. Men helst på en bedre måte enn Janne fargene.

Personlig kunne jeg nok tenke meg en litt mer fargerik versjon av retroen som SAS nå har på en av sine A319 fly.

BF:cool2

Noe som hadde vært kult hadde vært om enkelte SAS fly fikk bilder av kjente og fine steder i Scandinavia! Tenk deg en A340 med et lite utsnitt av Geiranger på kroppen. Evnt en med nordlys på for Tromsø eller noe nord i Sverige.
Noe likt dette: http://www.retep.li/wings_pic/boeing_747_400-ZK-SUJ.jpg bare med et annet motiv.
Det hadde satt Scandinavia på kartet! Dette er vell noe som bare Norwegian kunne hatt finnet på hehe... :p

Jeg hadde en ide i hodet "Hvordan ville SAS sett ut hvis de forsatte den blå linja?" Måtte jo selvsagt prøve og få sett det, derfor prøvde jeg å male litt. Er ganske dårlig til å "male" fly for frihånd, men putt putt, dere ser poenget mitt!

#1. Litt mer blå
RCXdel2.jpg
/QUOTE]

Dette forslaget fra 2009 ser faktisk ikke så verst ut. La oss se 19/09 ;)

Status
Not open for further replies.
Back