Evt. ny bemaling for SAS?

Status
Not open for further replies.
Det var ikke ett reelt forslag, til dere som trodde det! Var mer jeg ville se hvordan det så ut, og tenkte "Jaja, hvorfor ikke poste det og høre hva folk sier?"
Selv syns jeg SAS har ett utrolig kjedelig livery. Hvit (hvertfall som mitt fargeblinde øye ser det) med blå hale + noe greier.

Jeg liker de "nye" (er vel over ti år gamle nå) SAS-fargene veldig godt, enkelt og skandinavisk. Den rød/oransje fargen har jeg blitt mer og mer glad i etterhvert, synes den er veldig stilig. (Nike bruker en lignende farge i sin profil)

Og i likhet med flere andre her synes jeg det norske flagget bør forsvinne, ikke fordi jeg noensinne har hatt noe i mot Braathens, men fordi det rett og slett ikke passer inn i resten av designet.

SAS sin livery er fin som den er, enkle og stilig selv om den er litt kjedelig. den signaliserer på en måte "kvalitet". Men HVIS SAS skulle skifte livery: Hvorfor ikke en modernisert versjon av den gamle vikningdragen, dvs noe liknende retrobussen, men mer modernisert?

Lurer på hva danskene hadde sagt om en slik blå dominans på flyene. For øvrig syns jeg ikke forslaget Robin882 var så gærnt, sånn bortsett fra wingleten da.

Jeg synes ikke at SAS i en slik livery hadde sett feil ut :)

Sorry, men denne var litt vel mye Eastern Airways for min smak.

Personlig hadde jeg likt å sett drage-liveryen på SAS flyene igjen, men dagens farger er klassisk, stilrent og slett ikke så værst.

Last edited:
Jeg liker SAS' nåværende design. Både inni flyet, utvendig men også uniformer. Men synes det ser litt kjipt ut med røde falmede motordeksler. Rødt er jo en av de fargene som blekes raskest av solen.

Tror derimot SAS med fordel kunne tatt en helt annen kurs med sitt design, for å gi en ny giv til ansatte samt å signalisere en ny kurs for selskapet. Dette kunne kanskje være med på å stimulere selskapet til å reise seg etter alt det vonde som har skjedd siden det nåværende design ble introdusert.

Hva med en skikkelig sammenblanding av skandinaviske farger? Rødt, blått, hvitt og gult i en herlig fargemiks?

Jeg er enig med at dagens farger er for kjedelig, det blir for sterilt og upersonlig. "Skandinavia" er mer enn bare kjedelig, grå tundra... ;)

Hva med en skikkelig sammenblanding av skandinaviske farger? Rødt, blått, hvitt og gult i en herlig fargemiks?

Jeg er enig med at dagens farger er for kjedelig, det blir for sterilt og upersonlig. "Skandinavia" er mer enn bare kjedelig, grå tundra... ;)

Kunne ikke ha sakt det bedre meg selv.

Det er vel ikke akkurat tiden for å bruke milliarder på maling av flyene og komplett makeover på den grafiske profilen... Husk at designet på flyet henger sammen med resten av corporate profilen, og i mine øyne er det en veldig komplett pakke SAS opererer med i dag. Alt har sin tid, og alt bør byttes ut, til rett tid... Men rett tid er ikke nå! Vent til selskapet tjener penger og får konsolidert posisjonen sin før de begynner å tenke på redesigning... Og ja... skal SAS bytte corporate design, så snakker vi milliarder og ikke millioner.... :) SAS design as it is funker veldig bra!

Den rød/oransje fargen har jeg blitt mer og mer glad i etterhvert, synes den er veldig stilig. (Nike bruker en lignende farge i sin profil)
Den er veldig fin! Skulle helst sett litt til av den fargen, men veit ikke hvor!

Men synes det ser litt kjipt ut med røde falmede motordeksler. Rødt er jo en av de fargene som blekes raskest av solen

Tror det skal være sånn?

Dette var vel en rimelig meningsløs tråd eller.....?
Er det noe SAS ikke vil bruke penger på i disse ulvetider så er det en eventuell designendring og omlakkering av fly.
Pengene vil vel heller bli brukt til å overleve i markedet.
Gutten som dro igang denne tråden fikk jo dreid diskusjonen inn på SAS/Braathens --- flagg /ikke flagg osv.
Dette har etter det jeg har observert gått som gjenganger opptil flere ganger før her inne........

Evt. kan de bruke penger på å vaske de flyene de har. Har flydd med noen rimelig ille eksemplarer den siste tiden, og nesten uten unntak holder de til i Danmark...

Synes fargene som de er, brukt på fly og i andre sammenhenger, er aldeles utmerkede. Virker passe påkostet. Blåfargen er frisk, røde motorer er det vel flere som har kopiert senere (?). De er tøffe. Og den safari-aktige fargen var vel sagt å skulle være beroligende? Kunne ikke vært så mye bedre.

Dette var vel en rimelig meningsløs tråd eller.....?
Er det noe SAS ikke vil bruke penger på i disse ulvetider så er det en eventuell designendring og omlakkering av fly.
Pengene vil vel heller bli brukt til å overleve i markedet.
Gutten som dro igang denne tråden fikk jo dreid diskusjonen inn på SAS/Braathens --- flagg /ikke flagg osv.
Dette har etter det jeg har observert gått som gjenganger opptil flere ganger før her inne........

Tja, jeg kan jo sitere meg selv siden du tydeligvis ikke har lest godt nok..
Det var ikke ett reelt forslag, til dere som trodde det! Var mer jeg ville se hvordan det så ut, og tenkte "Jaja, hvorfor ikke poste det og høre hva folk sier?"

Og du sier at jeg dreide denne diskusjonen om til SAS/Braathens --- flagg/ikke flagg osv. Hvordan får du det til? Jeg har ikke nevnt Braathens eller flagg en eneste gang..
Så du får nok lese litt bedre neste gang ja :old

Status
Not open for further replies.
Back