Everts Air Cargo - flåtenytt

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Everts Air Cargo - flåtenytt

Everts Air/Cargo er et spennende selskap som fortjener sin egen tråd. De har nå anskaffet tre Bae-146-300QT for frakteroperasjon i Alaska.

https://www.ch-aviation.com/portal/...PQA0-H4MUQefCNRpiLTTBlYlj4r8dlb7t9ELW2yTCePkM

"They will be operated in Alaska under 14CFR Part 125 for freight and bulk fuel hauling. We are in the process of completing required maintenance in order to ferry them to Alaska," Vice-President (Maintenance and Program Development) Jim Turner told ch-aviation.

Everts - flåtenytt

Økning i flåte eller noen andre fly ut? Er vel lite som slår flåten til Everts i denne verden hvis vi også legger Buffalo i samme divisjon.

Re: Everts - flåtenytt

Får håpe dette er et tillegg :)
Everts Air Cargo's fleet also comprises one B727-200(F), one MD-82(SF), and five MD-83(SF)s, as well as an inactive DC-9-30(CF), two DC-9-30Fs, one DC-9-30RC, and two MD-82s, the ch-aviation fleets advanced module shows. It also has three Douglas C-118s, nine DC-6(F)s, two PC-12/47s, two Cessna (single turboprop) C208Bs, and one Curtiss Wright C-46D.

Økning i flåte eller noen andre fly ut? Er vel lite som slår flåten til Everts i denne verden hvis vi også legger Buffalo i samme divisjon.

Det er økning av flåten. Disse maskinene kan ikke erstatte DC-6 fraktere i noe særlig grad. Samme med C-46. Maskinene er anskaffet til en svært billig penge. Robert Everts bruker ikke mye CAPEX på fraktmateriellet.
Som eksempel kan jeg opplyse at anskaffelse av MD'ene betalte han i snitt 225K USD pr stykke for i sin tid. Gamle DC-9ere har han betalt 30K USD for.

Kan noen skrive noen linjer om hva "bulk fuel hauling" innebærer i denne sammenhengen. Jeg prøvde å google litt men fikk bare bilder av tankbiler og noen sånne Air Tractors. Snakker vi om transport av fuel på oljefat?

Kan noen skrive noen linjer om hva "bulk fuel hauling" innebærer i denne sammenhengen. Jeg prøvde å google litt men fikk bare bilder av tankbiler og noen sånne Air Tractors. Snakker vi om transport av fuel på oljefat?

Fuel i 'løsvekt'. Fraktes i en stor tank i flyet og pumpes til fat eller tank ved ankomst.

Med gravel kit kan 146'ene lande på grusbaner, så det gir jo noen muligheter hvis de går for dette.

Espen

Med gravel kit kan 146'ene lande på grusbaner, så det gir jo noen muligheter hvis de går for dette.

Espen

Nei , maskinene vil primært bli brukt på baner med fast dekke. 6erne vil fortsatt bli brukt på grusbaner som er for røffe selv for 146 med gravel kit. Og Commando'ene vil bli brukt.
6erne er utrustet med spesiell "hud" på main flaps for å beskytte mot steinsprut. Dette tok vi av på N151 før fergeflygingen til Sola.
Problemet for Everts er å finne en maskin som tåler "juling" på røffe grusbaner slik som 6erne.

De har nå anskaffet tre Bae-146-300QT for frakteroperasjon i Alaska. ]

Den første (serienummer E3168) er nå registrert N146QT - ganske passende. Forøvrig levert til Air Foyle i 1991 og opererte for TNT da jeg fotograferte den på FBU i 1998.

G-TNTL.jpg

Hvor lenge kan 6erne deres leve?

Robert Everts har uttalt til meg for noen måneder tilbake at så lenge han får tak i 100LL så er planen ut dette tiåret.
Han kjøper fuel selv i bulk og frakter dette med tog fra ANC opp til FAI og laster over på egne trucker som står som lager på FAI.

Robert Everts har uttalt til meg for noen måneder tilbake at så lenge han får tak i 100LL så er planen ut dette tiåret.

Hvis GAMI og de som kommer etter får opp volumet på produksjonen av sin nylig godkjente 100UL er det mulig de kan bytte til den på sikt.

De har nå anskaffet tre Bae-146-300QT for frakteroperasjon i Alaska.

Ennå ikke i drift, men ser ut som første er fløyet til Alaska nå

BAe 146 300QT 3186 N346QT Everts Air Cargo delivery 14-16mar23 EGTC-WIC-KEF-UAK-YYR-YQT-YYC-YPR-FAI ex G-JOTF

Re: Everts Air Cargo - flåtenytt

Airline Apps …. har ikke hørt om dem før, men de virker å være store på jobbsøkersiden. Holder til ikke langt fra der jeg bodde før ..

Back