Eurowings med Düsseldorf - Tromsø, og Berlin/Hamburg

Someone

Moderator
Medlem
Eurowings med Düsseldorf - Tromsø, og Berlin/Hamburg

Eurowings har satt opp en vinterrute Dusseldorf-Tromsø fra 4 desember og ut mars 2022. 2x ukentlig, tirsdager og lørdager, bortsett fra perioden 4-21 desember hvor det er 1x ukentlig

Re: Eurowings med vinterrute DUS-TOS

Kun pakkereiser eller hva er prisnivået her?

Rutefly, selv om det sikkert selges endel Nordlyscharter til flyet. Ser ut som det er en vei fra €50, uten at jeg hat sjekket hvor «basic» den billetten er

Da var de i gang med ruten. Første flight i går, selv om timingen muligens ikke var helt optimal?

Jeg tror denne ruta bør ha noe for seg. I tillegg til turister er det ingen mangel på tyskere og nederlendere, som begge vil være i nedslagsfeltet til ruta.

Denne er nå endra til helårsrute. Tydeligvis har oppslutninga vært god.

Selv om ikke timingen alltid funker eller er ideell så tilbyr jo også Eurowings en rekke videreforbindelser fra DUS. Så kan jo da tilby endel one-stop muligeter fra TOS

Har faktisk en kamerat i Tromsø, men fra Düsseldorf, som bruker denne til besøk hos og av familien. Eurowings har også opprettet en tilsvarende rute til Frankfurt fra TOS. Er visst en del nordlysturister.

Har faktisk en kamerat i Tromsø, men fra Düsseldorf, som bruker denne til besøk hos og av familien. Eurowings har også opprettet en tilsvarende rute til Frankfurt fra TOS. Er visst en del nordlysturister.
E vel LH mainline som har TOS-FRA? Den har jo gått siden 2016 i alle fall.

Re: Eurowings med vinterrute Düsseldorf - Tromsø

LH flyr både fra FRA og MUC. Det er mye turister, men akkurat som isbamses eksempel, var jeg inne på tyskere og nederlendere. Det er svært mange tyskere og nederlendere, i og rundt Tromsø. Ikke minst på grunn av både UNN og UiT. Disse benytter denne ruta i stort monn, og det har nok Eurowings sett.

Vi har benyttet ruta, herlig å slippe OSL i pandemitider :) Det gledes stort at den forlenges! Men saftige priser, 1000kr for ekstra baggasje.

Da har de nedjustert ruta igjen. Ingen flygninger i april og november. De skal tydeligvis ikke fly lavsesong (selv om det var mange som blei sinte for spolert påskeferie!). Og egentlig er det rart, for mai, september og oktober er betydelig mer lavsesong for turismen i Tromsø.

Re: Utbyggingen av Tromsø Lufthavn

Gladnyhet fra EuroWings. De vil fra desember øke frekvensen mellom DUS-TOS, men starter også HAM-TOS og BER-TOS.

Hamburg: 2 x ukentlig (torsdag og søndag)
Berlin: 2 x ukentlig (torsdag og søndag)
Düsseldorf: 2 x ukentlig (tirsdag og lørdag)

Gladnyhet fra EuroWings. De vil fra desember øke frekvensen mellom DUS-TOS, men starter også HAM-TOS og BER-TOS.

Hamburg: 2 x ukentlig (torsdag og søndag)
Berlin: 2 x ukentlig (torsdag og søndag)
Düsseldorf: 2 x ukentlig (tirsdag og lørdag)

Har ikke DUS stort sett vært 2x ukentlig? Eller øker de primært sesonglengden?

Re: Eurowings med Düsseldorf - Tromsø, og Berlin/Hamburg

DUS-TOS ser ut som blir 3x ukentlig

Har ikke DUS stort sett vært 2x ukentlig? Eller øker de primært sesonglengden?

Stemmer det! Avinor skriver økning til 3 x ukentlige, men på EW sine hjemmesider er bare tirsdag og lørdag alternativet i vintersessongen. Mulig jeg har oversett noe.

Stemmer det! Avinor skriver økning til 3 x ukentlige, men på EW sine hjemmesider er bare tirsdag og lørdag alternativet i vintersessongen. Mulig jeg har oversett noe.

De har sikkert bare ikke lagt det ut ennå?

Har svårt att tro att jag skulle tycka Tromsø är en trevlig by numer med denna lavin av turism från kontinenten, var illa nog vintern 2021. :skep

Har svårt att tro att jag skulle tycka Tromsø är en trevlig by numer med denna lavin av turism från kontinenten, var illa nog vintern 2021. :skep

Det var ganske «ille» i vinter ja, man følte ikke at man var i Norge hvis man tok turen til sentrum i vinter. Jeg ble til og med snakka til på engelsk på en butikk, og svarte på norsk, og da ble hun i butikken overaska at det kom norske kunder:p

Men det bidrar til penger i kassa og arbeidsplasser, så det er veldig bra. Prisene på hotell i vinter har vært helt hinsides.

Back