Europas svar på St Marten- Skiathos

Re: Europas svar på St Marten- Skiathos

Dæven, omtrent like bra som StMaartens, og ikke minst: kortere vei.

Kjempebilder. Ca hvilken retning ligger RWY? Takk for tipset!

Her finner du litt info om flyplassen...

Du får jo ikke lov å ha speilrefleks framme inne i cabinen på fly, så det var godt gjemt i håndbagasjen.

Er dette tilfelle? Er det ikke lov å ha speilrefleks i cabinen?

Veldig bra! Dette var en eksotisk spotterserie, som allikevel
ikke er så langt unna. Mange flotte vinkler og motiv!

Er dette tilfelle? Er det ikke lov å ha speilrefleks i cabinen?
Har ved flere anledninger ved forskjellige selskap fått "kjeft" for å ha så stor gjenstand framme under takoff & landing (mest interessant da)- blir bedt om å legge det under setet! Så vidt jeg vet er ikke pocketkamera godtatt heller, men litt lettere å skjule!

Det går jo som 'elektronikk', da ... så teknisk sett skal det jo være pakket ned under start og landing. Men jeg tror de færreste kicker på lommekameraer ... drar man opp et dgert speilrefleks, er det nok en litt annen sak.

Selv med en liten IXUS kan man få mye bra fra både A og F, men samme gjelder som for all fotografering - skyggesiden er best. Bildet under er et utsnitt av et jeg tok under innflygningen til Zürich noen uker siden i det vi flyr over Weiach. Elven man ser i bildet er Hochrhein og den markerer grensen mellom Tyskland og Sveits. Rett ovenfor billedkanten avviker grensen mellom Tyskland og Sveits fra Hochrhein og landbyene Hüntwangen, Wil, Hüslihof og Rafz på nordsiden av elven er i Sveits.

Rheinsfelden.jpg

Selv med en liten IXUS kan man få mye bra fra både A og F, men samme gjelder som for all fotografering - skyggesiden er best.

Enig i det Kurt! Vet ikke helt hva du legger i A og F? Det var nok litt fleipete det å rakke ned på pocketkameraer, mange av dem tar gode bilder, jeg var nok litt uheldig med værforholdene. Det verste er når luften mellom deg og motivet er spekket med dis, da blir det lett mye støy når en skal prøve å fjerne den! Og faktisk kan antall MP bli for mye for de små brikkene som er i nyere pocketkameraer. G-9 har 12 MP- noe jeg mener er i meste laget!

Legger ved 3 bilder tatt på samme turen med G-9. Litt heldigere med værforholdene her.

Ved innflygning til Kavala Airport
SE_RDO_Air2KVA_IMG_6221ACRr.jpg

Kavala By
SE_RDO_AirF-KAV2OSL_IMG_6265ACRr.jpg

Over Bulgaria
SE_RDO_AirF-KAV2OSL_IMG_6278ACRr.jpg

Dag ;)

Bildene med støy er selvfølgelig tatt med G-9 Pocketkamera- de ble dessverre ikke bedre! Du får jo ikke lov å ha speilrefleks framme inne i cabinen på fly, så det var godt gjemt i håndbagasjen. Og da må man jo ty til det man har i lomma da vett du! ;)

Får man ikke lov til å ha speilrefleks i kabinen ??
Det har jeg aldri blitt nektet å ha, selv ikke når jeg satt klapp.
Pilotene tok til og med noen bilder selv med mitt kamera for meg.

Enig i det Kurt! Vet ikke helt hva du legger i A og F?
Dag ;)

Regner med at -KGL mener vindusplass på seteradene i en flymaskin av nogenlunde størrelse...:)
Forøvrig var det flotte bilder fra et sted jeg fikk veldig lyst å reise til.:up:

Veldig fin bildeserie! De Ospry'ene, hvor oppererte de fra? Er dette noe Luftforsvaret i Hellas har eller er det amerikanere på tur?

Forøvrig, her til lands kan du ikke nektes å fotografere fra kabinen, MED MINDRE du står på en A/B (Rygge, Bodø, Ørland, Sola(?), osv). Det som ER forbudt, som nevnt over her, er elektronikk. Har du digitalt så skal du vel i teorien skru det av når "Fest Setebeltet" kommer på, men det er veldig få som faktisk blander seg borti om du tar et par bilder ut vinduet. Ingen av de pilotene jeg har besøkt frammi under avgang/ankomst har blitt irritert over lukker-lyden ved øret i allefall ;) Én gang har en i kabinpersonalet sagt at "det er ikke lov å fotografere her" når jeg har tatt bilder ut på siden. Dette var på bakken på TRM med setebeltet av. Sta som jeg er overbeviste jeg henne om at det ikke var tilfelle, siden vi ikke sto på en MIL flyplass. Jeg regner med at disse reglene er noen lunde internasjonale, men jeg skal ikke si det sikkert heller.

grunnen til at flyselskapene annonserer at det ikke er tillatt med elektronikk osv under takeoff/landing bunner ut i risikoen for personskader ved turbulens/uregelmessigheter

Back