• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Eurobonusopptjening på OSL-VIE-BRU

LN-KRF

ScanFlyer Gold
Eurobonusopptjening på OSL-VIE-BRU

Jeg skal 28 januar, fly OSL-VIE-BRU med Austrian Airlines, er det noen som vet om hvordan det er med eurobonusopptjening der?

Om jeg i det hele tatt tjener noen poeng der..

Og er det noen som vet hvordan transitt fungerer i VIE?

Skal videre til BRU 1 time etter, om 1 time er nok å komme seg av flyet i VIE så gå til flyet til BRU

Re: Eurobonusopptjening på OSL-VIE-BRU

Bruker du Miles & More opptjener du alltid poeng naar du flyr Austrian, med Eurobonus er det ikke alltid man faar poeng, de billigste er untatt.

Tusen takk for hjelp!

Noen som vet hva slags terminal flyene fra OSL parkerer på i VIE?
Og hva slags terminal flyene til BRU og slikt går fra?

Alt er innenfor Schengen, og det er ikke voldsomme avstander i Wien, avganger til/fraOslo er ofte paa nedre plan med bussgate. Ankommer du med buss gaar alle inn samme inngang og kommer opp mitt i avgangshallen naar man skal bytte fly.

Tusen hjertelig takk jb1!

Kom langt med dette, jeg slipper vel å sjekke inn på nytt i VIE?

Hvordan er benplassen, å hva slags inflight service har OS?

Last edited:

Tja, vil jeg si. T-klasse (den billigste "Red-ticket") gir iflg. tabellen opptjening på 0 poeng.

Sjekk: http://www.flysas.com/no/EuroBonus/...rlines/StarAlliance/Asiana_Airlines/?vst=true

Austrian Airlines bruker ikke T-klasse og dermed blir det umulig å opptjene poeng i denne klassen. Som det nevnes bookes red ticket i S-klasse og på Oslo-Wien gir dette 225 EuroBonus-poeng. Transfer i Wien gikk veldig bra da jeg besøkte flyplassen i sommer, se http://forum.scanair.no/showthread.php?t=50013 for rapport.

Se der ja!

Det så jo bra ut det! Matservering å greier, er ikke noe SAS har på Economy for å si det sånn.

Ser ut som det er et helt greit selskap å reise med det ja..

Første gang jeg reiser med ett utenlands selskap uten om SAS og Norwegian og Widerøe.

Spennende dette..:)

Takk for tips og råd..:)

Austrian Airlines bruker ikke T-klasse og dermed blir det umulig å opptjene poeng i denne klassen.

Ja vel, men iflg. bookingsidene deres booker de red-ticket i både "O" og "T" avh. av pris.

Ja vel, men iflg. bookingsidene deres booker de red-ticket i både "O" og "T" avh. av pris.

Det er riktig, jeg har ogsaa faatt booket billetter i T, da faar man ikke poeng med EB, men med M&M faar man "hele" 125 poeng mellom Oslo og Wien. Den linken som ble vist til paa Eurobonus' nettsider viser til opptjening med Asiana.

LN-KRF: du trenger ikke sjekke inn paa nytt i Wien. Du faar litt mat ombord, gjerne en sandwich og drikke til. OS er et greit selskap, men jeg savner litt mer smil ombord der, har ofte opplevet pottesure vertinner der.

W bookes de også i. Jeg har (relativt dyre) red tickets booket til SKP i februar og der er alle flygninger booket i W

Hei, ditt første initielle spørsmål har blitt delvis besvart, utdyper litt mer.
S-cl er en 25% klasse. Mileage på flyturene er OSL-VIE 863 og VIE-BRU 578. Dette vil dermed gi hhv. 225 og 150 poeng i S-cl.

Kan jo også opplyse at i andre *A programmer gir Austrian langt bedre avkastning. Aeroplan (AC) gir 50%(500miles min) og OnePass (CO) gir 100% på W og S-klasse innen Europa.

Back