Eurobonusopptjening Lufthansa

espenlok

ScanFlyer Blue
Heisan!

Hvordan vet man hvor mange poeng man tjener på en Lufthansa-flight til Japan bestilt hos Widerøe? Vil jeg få like mange poeng som jeg kan beregne på Lufthansa sine sider www.mileage-calculator.com, eller gjelder den bare for miles and more?

Så vidt jeg kan se, kan jeg bestille billetter til omtrent samme pris (200 kr forskjell) hos Wideroe og viaexpress.no. Dersom jeg går inn på kjøpsbetingelsene, står det bl.a.

1 - psgr p1 adt rules display
fare component 1 adt osltyo lh vlncno
fcl: vlncno trf: 44 rule: sc5e bk: v

Betyr det booking-klasse V?

I så fall er den ene billetten i klasse V og den andre i W, og da bør jeg så vidt jeg kan skjønne velge billetten i klasse V, selv om den er 200 kr dyrere? Tenker jeg rett da?

Takk for tilbakemelding.

Når jeg så litt nærmere etter viser det seg at billetten er klasse W en vei og klasse V den andre veien. Vil det da i slike tilfeller "rundes opp" eller "rundes ned" slik at det er tilsvarende bonusklasse i begge retninger, eller får man forskjellig opptjening i de ulike retningene (ankomst/avreise er ved forskjellige flyplasser)?

Ser også at det ser ut til å være muligheter for ombooking i klasse V, og det er jo også en stor fordel. Det er da litt dumt at det ikke ser ut til å være mulig å velge annen bookingklasse når man booker på Wideroe.no når det kan ha så stor betydning, og ofte kunne være vel vært noen ekstra kroner.

Takk for tilbakemelding.

Når jeg så litt nærmere etter viser det seg at billetten er klasse W en vei og klasse V den andre veien. Vil det da i slike tilfeller "rundes opp" eller "rundes ned" slik at det er tilsvarende bonusklasse i begge retninger, eller får man forskjellig opptjening i de ulike retningene (ankomst/avreise er ved forskjellige flyplasser)?

Ser også at det ser ut til å være muligheter for ombooking i klasse V, og det er jo også en stor fordel. Det er da litt dumt at det ikke ser ut til å være mulig å velge annen bookingklasse når man booker på Wideroe.no når det kan ha så stor betydning, og ofte kunne være vel vært noen ekstra kroner.

Om du legger inn en liten merknad om dette med bookingklasse på www.wideroe.no kan billetten "oppgraderes" i samråd med deg før den belastes på kortet ditt, slik at du får den mest optimale mix av pris og bonuspoeng.

Takk for tilbakemelding.

Da får du forskjellig opptjening på ut- og hjemreisen. Dvs 25% den ene veien og 100% den andre

Ok. Jeg gjorde som Farmer sa og mannen på chatten ordnet opp med en gang. Så da blir det full pott begge veier og muligheter for endring av billetten. Tror det er vel verdt de ekstra kronene!

Så da blir det Japan-tur i oktober. Gleder meg! Blir første gangen både med 747 og stor A340 (A340-600). Tror det blir en spennende tur!

Back