Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
EuroBonus: Var ikke så lett likevel!
Da var tiden inne for å tømme kontoen litt. Som sikkert noen har lest, fløy Miss Deluxe og jeg OSL-FRA-ICN-HKG-BKK-CDG-OSL i fjor. Hennes billett betalte vi med US DM og min med EuroBonus. I år hadde vi planer om å besøke en av de to resorts InterContinental har i Thailand (kom gjerne med tips), så prøvde følgende routing OSL-FRA-ICN-HKG-BKK-LHR-OSL (med stop i BKK, naturligvis).
Etter noen timer bak spakene på ANA, så fant jeg ledige datoer i OZ F, OZ C og TG F. Ringte US DM og boom, billetten til Miss Deluxe var i orden. Så ringte jeg SAS.
Det burde jeg aldri gjort.
Jeg har nå forgjeves forsøkt i over to døgn å bestille denne reisen. De mener den koster 290.000 i First, mens den i fjor kostet vår tilsvarende reise 180.000 – og etter at uttakstabellen deres ble skrudd opp, burde den koste 190.000.
Jeg har prøvd gjentatte ganger å spørre hvorfor dette nå plutselig koster 290.000, men det er ingen som klarer å gi meg et svar. De har lovet å ringe meg tilbake, men det skjer aldri. Når jeg omsider fikk tak i en dansk dame som hadde litt peiling, var svaret at "jeg bryr meg ikke hva det kostet i fjor, i år koster det sånn og sånn blir det!".
Mon tro om hun var organisert i CAU.
Det står jo følgende i reglene:
One award is permitted between maximum two zones, with transfer (of less than 24 hours) in a third zone that must be equally or less expensive than the destination zone.
Så når jeg flyr til BKK så kan jeg ha layover i ICN så lenge denne ikke er mer enn 24 timer (og så lenge ICN ikke koster mer enn BKK). Når begge destinasjoner koster 190' så oppfyller jeg reglene. Dette fungerte jo fint i fjor!
Så etter hvert som jeg så hvordan bonussetene forsvant på ruten, måtte jeg til slutt bite det sure eplet og bruke mine US-miles (som jeg ville spare) på denne ruten.
Jeg er ikke sur, bare veldig skuffet. Hvis de i dag ikke har peiling, hvordan skal dette gå når de blir outsourcet? Ikke ålreit å behandle gamle jurymedlemmer slik.

Da var tiden inne for å tømme kontoen litt. Som sikkert noen har lest, fløy Miss Deluxe og jeg OSL-FRA-ICN-HKG-BKK-CDG-OSL i fjor. Hennes billett betalte vi med US DM og min med EuroBonus. I år hadde vi planer om å besøke en av de to resorts InterContinental har i Thailand (kom gjerne med tips), så prøvde følgende routing OSL-FRA-ICN-HKG-BKK-LHR-OSL (med stop i BKK, naturligvis).
Etter noen timer bak spakene på ANA, så fant jeg ledige datoer i OZ F, OZ C og TG F. Ringte US DM og boom, billetten til Miss Deluxe var i orden. Så ringte jeg SAS.
Det burde jeg aldri gjort.
Jeg har nå forgjeves forsøkt i over to døgn å bestille denne reisen. De mener den koster 290.000 i First, mens den i fjor kostet vår tilsvarende reise 180.000 – og etter at uttakstabellen deres ble skrudd opp, burde den koste 190.000.
Jeg har prøvd gjentatte ganger å spørre hvorfor dette nå plutselig koster 290.000, men det er ingen som klarer å gi meg et svar. De har lovet å ringe meg tilbake, men det skjer aldri. Når jeg omsider fikk tak i en dansk dame som hadde litt peiling, var svaret at "jeg bryr meg ikke hva det kostet i fjor, i år koster det sånn og sånn blir det!".
Mon tro om hun var organisert i CAU.
Det står jo følgende i reglene:
One award is permitted between maximum two zones, with transfer (of less than 24 hours) in a third zone that must be equally or less expensive than the destination zone.
Så når jeg flyr til BKK så kan jeg ha layover i ICN så lenge denne ikke er mer enn 24 timer (og så lenge ICN ikke koster mer enn BKK). Når begge destinasjoner koster 190' så oppfyller jeg reglene. Dette fungerte jo fint i fjor!
Så etter hvert som jeg så hvordan bonussetene forsvant på ruten, måtte jeg til slutt bite det sure eplet og bruke mine US-miles (som jeg ville spare) på denne ruten.
Jeg er ikke sur, bare veldig skuffet. Hvis de i dag ikke har peiling, hvordan skal dette gå når de blir outsourcet? Ikke ålreit å behandle gamle jurymedlemmer slik.
