Eurobonus og Swiss

LN-JAV

ScanFlyer Blue
Hei,

Noen som vet hvordan jeg finner ut hvor mange poeng jeg får hos Swiss med mitt EBS kort?
Jeg ringte 05400 for å spørre, men det hadde han iiiingen mulighet til å finne ut... Selvom jeg snakket med noen på samme telefonnummer forrige dag ang Continental og EB... Da slo han det opp med en gang, og jeg fikk nøyaktig opptjening.
Strekningen er OSL-ZRH-JFK på J klasse.

Så vidt jeg kunne se står det faktisk ikke i klartekst på sas.no, det med miles og avrunding :angry:

Mulig det, men det er nå slik det har funka de gangene jeg har flydd med andre selskaper i stjernealliansen.

OSL-ZRH er 886 miles. dvs 900x2 = 1800 poeng.
ZRH-JFK er 4817 miles, dvs 4900x2= 9800 poeng
Toalt 11 600 poeng, og inkl retur 23 200 poeng.

Man oppnår ikke ekstra poeng på andre selskaper enn SAS gruppen med sølv eller gullkort.

God tur! LX har et meget godt biz produkt!!

BF:cool2

Mulig det, men det er nå slik det har funka de gangene jeg har flydd med andre selskaper i stjernealliansen.
Ja, og min kommentar gikk i klartekst ut på - hvorfor pokker kan ikke SAS skrive det på sidene sine?

Jeg ser at jeg fikk 0 poeng for en reise med Swiss. Den var booket i P-klasse.
Synes det er litt merkelig at en *A partner som Swiss har bookingklasser som gir 0 i opptjening. Har andre selskap tilsvarende bookingklasser som gir 0 EB-poeng? F.eks. United, Thai, Singapore, Air Canada, Lufthansa og All Nippon.

Ja, Swiss er ikke eneste. Av erfaring gir ikke billigste billetter hos TAP poeng, og mener at det samme gjelder hos flere andre selskaper

Jeg ser at jeg fikk 0 poeng for en reise med Swiss. Den var booket i P-klasse.
Synes det er litt merkelig at en *A partner som Swiss har bookingklasser som gir 0 i opptjening. Har andre selskap tilsvarende bookingklasser som gir 0 EB-poeng? F.eks. United, Thai, Singapore, Air Canada, Lufthansa og All Nippon.

Bookingklasse G, V og W hos TG gir ingen bonusopptjening med mindre man er booket i disse klassene på innenriksturer i Thailand (de billigste billettene til TG er ofte i W-klasse). SQ har også en del bookingklasser som ikke gir opptjening, usikker på hvilke det gjelder men erfaringsmessig er det tilfellet på så godt som samtlige av tilbudene de kommer med..

Bookingklasse G, V og W hos TG gir ingen bonusopptjening med mindre man er booket i disse klassene på innenriksturer i Thailand (de billigste billettene til TG er ofte i W-klasse). SQ har også en del bookingklasser som ikke gir opptjening, usikker på hvilke det gjelder men erfaringsmessig er det tilfellet på så godt som samtlige av tilbudene de kommer med..

Det man skal være oppmerksom på med Singapore Airlines er at de har noen booking-koder som er definert slik at om de er med på en billett så gjør det at ingen av segmentene får poeng uansett hvilken klasse de er booket i.

Hvis du feks flyr på en av disse billige klassene CGK-SIN og så på samme billett flyr videre i First til London, så er det null poeng for hele turen.

-A

Back