Eurobonus hos Partners - bluff?

Lansen

Newcomer
Jag reste CPH-BKK-CPH i början av året med Thai i Premium Economy. Efter drygt tre månader hade jag fortfarande inte fått några Eurobonuspoäng. Skickade in en efterregistrering och efter ytterligare två månader fick jag ett mail som förklarade att denna resa inte berättigade till Eurobonuspoäng.

För två år sedan hyrde jag bil hos Hertz i Newark. Samma historia den gången. Hos Avis i Tyskland har det dock fungerat varje gång, samt hos Scandic i Norge.

Är Eurobonusintjäning hos partners en bluff? Verkar helflummigt att i förväg veta om man faktiskt kommer att få poäng eller inte.

Vad är din erfarenhet?
 
Just det. Eftersom bokningsklassen var U, och enligt tabellen skall vara berättigande, så kan man undra vad som egentligen krävs.
 
Du skal ikke nødvendigvis ta svaret til Eurobonus retro reg for god fisk uten videre. Det finnes mange eksempler på at det de sier er feil, eller ikke har fått med seg hele saken, og da trenger de bare litt vennlig hjelp og rettledning. Jeg hadde en gang en billett BGO-SVG-ABZ, som ble skrevet ut på ett boardingpass. Denne fikk jeg aldri poeng for. Når jeg tok kontakt med de, så fikk jeg beskjed om at innlandsreiser ikke gir poeng, men etter at jeg fikk fortalt de at det sto to reiser på det samme boardingkortet, så gikk alt i orden.
 
EB svarer egentlig bare att Thai upplyst dem om att biljetten ikke gir poäng. Då både Sas och Thais hjemside tydligt sier att bokningsklassen ger poäng, så borde det ju också vara så. Det får väl bli ett litet vänligt brev till EB, igjen :-)
 
Idag har jag äntligen fått poängen (10800). Drygt ett år och flere purringer tog det. Jag är inte särskilt imponerad av Eurobonus i denna sak.

Det som slutligen löste saken var ett samtal med en mycket hjälpsam herre på kundtjänsten. Han berättade att resan låg inne i systemet som "pending". Vad det egentligen betydde var oklart, men han kontaktade Bangkok Retroregistration direkt. Efter några dagar fick jag besked att poängen krediterats mitt konto.

Kan tillägga att jag reste KUL-BKK-CPH-BKK-KUL med samma bokningsklass BKK-CPH-BKK i november. Den gången fick jag poängen omedelbart.
 
Godt at du fikk poengene til slutt, men det var nå virkelig
en drøy ventetid. Når du har brukt såpass mye tid med
purringer, burde man nesten ha fått en ekstra kompensasjon -
noen ekstra poeng osv.
 
Jeg ser daglig det problemet du nevner.. du kan etter registrere savnede poeng via sas.no, du kan også sende den til SAS retro for etter reg. dette har du allerede funnet ut av.

Det som er cluet er at selv om en registrerer bonuskortet i bestilling/check in er det på ingen måte altid at dette blir fanget opp. Jeg ser at noen selskaper er værre på dette en andre. Både SQ og TG er gjengangere her, LH skjer ,men ikke så ofte.

*det kan ta opptil 3 uker før poengene er registrert
*har de ikke kommet iløpet av den tid kan du etter 21 dager etter hjemkomst etterreg på sas.no evt sende biletter/utskrift av eticket + boardingpass til manuell etter reg.

Det er svært viktig at du altid tar vare på boardingpass til du ser poengene er kommet inn. Dette kreves ved en evt etter registrering.
 
Det er svært viktig at du altid tar vare på boardingpass til du ser poengene er kommet inn. Dette kreves ved en evt etter registrering.

Av ren nysgjerrighet... hvis man kun har boardingpass på mobil... hvordan håndteres dette? Sende inn mobilen? :p
 
Idag har jag äntligen fått poängen (10800). Drygt ett år och flere purringer tog det. Jag är inte särskilt imponerad av Eurobonus i denna sak.

Det som slutligen löste saken var ett samtal med en mycket hjälpsam herre på kundtjänsten. Han berättade att resan låg inne i systemet som "pending". Vad det egentligen betydde var oklart, men han kontaktade Bangkok Retroregistration direkt. Efter några dagar fick jag besked att poängen krediterats mitt konto.

Kan tillägga att jag reste KUL-BKK-CPH-BKK-KUL med samma bokningsklass BKK-CPH-BKK i november. Den gången fick jag poängen omedelbart.

Godt eksempel på at man ikke bør outsource oppgaver som er av betydning for kundeservice. EB er et lojalitetsprogram, og man skaper ikke skikkelig lojalitet når man ikke klarer å dele ut de fordelene programmet lover uten at kunden må bruke masse tid og ressurser.

Stusser også over de "strenge" reglene for etterregistrering med blant annet krav om at du må spare på boardingkort i ukevis, for ikke å snakke om de som bruker kredittkort og mobil som id.

Minner meg Amerikanske flyselskaper som på midten av 90-talle skulle fokusere på kjernevirksomhet og samtidig redusere kostnader. De (f.eks. Delta) outsourcet bagasjehåndteringen og sparte noen dollar, men de raste på bagasjehåndteiringskåringer. De forstod vel ikke at kundene setter pris på at bagasjen kommer frem.....
 
Forsøkt ved flere anledninger uten å lykkes - noe av den mest krøkkete programeringen jeg har sett
>Du kan retro registrere poeng selv via eurobonus sine sider når du har fløyet TG


Eders
Knut Erik
 
Synes SAS EB er dårlige på registrering for tiden. Mangler 10 fligher som er bestilt gjennom min profil på sas.no, i tillegg til 1 flight med Swiss. Dessuten mangler jeg 3 netter på Radisson der EB nr står på faktura, men de får likevel ikke til å etter-registrere poengene. Ganske unødvendig etter min mening.
Det positive var at nytt diners-kort kom i posten 4 dager etter at ny status var oppnådd, de sover ikke i timen!
 
Back
Top