EuroBonus Gull er ikke bare tull...

ILS2

ScanFlyer Gold
Jeg er blant de på forumet som kanskje har vært mest kritisk til EuroBonus' utvikling de siste to år (med rette, mener jeg selv). For å ikke bli stemplet som en absolutt surpomp og grinebiter, får jeg vel bruke noen sekunder på å fortelle om en positiv opplevelse også. Som så mange andre måtte jeg drive og endre noen billetter idag. Ringte 05400 og valgte kjøp og endring innenlands.

"Det er stor pågang, du er nå nummer 59 i køen."

Trykket inn EuroBonus-nummeret mitt...

"Velkommen til SAS Norge du snakker med <NN>." (under fem sekunders ventetid - tenk hvis jeg hadde vært Pandion) ;)

Det har altså fortsatt noen fordeler med gullkort på innenriks. Takk SAS!

yepp, sånn er det nesten alltid, rykker fram fra #xx til #1 med en gang ebg-nummer er tastet inn.
Dette, i tillegg til lounge adgang, biz innsjekk og en og annen oppgradering gjør at jeg er veldig fornøyd med EB(G).

Jag får det inte att fungera. Någon som vet om de ändrat policy i dessa vulkantider?

Jo, det funger som ei kule. Ringte 05400 idag. Først var jeg nummer 40 i køen. Så tastet jeg inn EB-nummeret mitt. Og de rakk ikke si at jeg var først i køen engang før de svarte.

Og ikke bare det - dama som svarte var blid og glad. BRA SAS!!!

Sånn er det vel med alt - der du føler deg godt behandlet så blir du fornøyd. Men hysj - det er mange som er negative til bonusprogrammer generelt.

Når noen kommer foran noen i køen, betyr det at noen rykker bak. Det kan være greit å la være å skryte av det, i hvert fall. ;)

Når noen kommer foran noen i køen, betyr det at noen rykker bak. Det kan være greit å la være å skryte av det, i hvert fall. ;)

Ja det er meget Skandinavisk. Her er det bedre at vi alle bliver behandlet lige dårligt end at nogle bliver behandlet godt

Ja det er meget Skandinavisk. Her er det bedre at vi alle bliver behandlet lige dårligt end at nogle bliver behandlet godt

SAS er skandinavisk, og markedsfører seg som dét. Jeg har alltid følt meg godt behandlet av SAS. Så jeg er ikke enig med deg i påstanden.

Jeg er litt usikker på hvordan SAS løser dette, men jeg vil anta at de har noe rotering i køsystemet som gir prioritet uten at de med lav prioritet blit ubetjent. Dersom EB gull havner først i ei felles kø, kan det fort bety at ingen andre enn statuskunder har mulighet til telefonhjelp i en vanskelig situasjon. Knappest en heldig situasjon.

Hørt at smil smitter, så kanskje det er veien å gå. Blir stort sett behandlet like bra i Skandinavia som andre steder, så ikke vet jeg ;)

Er vel som en fast-track, det sitter vel noen erfarne som tar seg av de gode kundene. Er ikke "Scanor" her, lenger? Han kanskje utdype!

Bra SAS! (det er lenge siden jeg har sagt:))

Det sitter 60-70 stykker og tar telefoner .. SÅ mange EBG'er er det tross alt ikke at det kan ha noe særlig innvirkning på den generelle svartiden.

Skulle fly med WF for noen uker siden, men grunnet kraftig tåke ble alle WF-avganger rundt tidspunktet jeg skulle fly kansellert. Sto som nr 3 i køen hos SAS servicesenter og ble bedt om å vente litt med å bli booket om, så bestemte de seg for å booke om alle og da ble jeg plutselig nr 30 i køen og når jeg først kommer frem igjen så blir jeg booket til nesten siste avgang og da ville jeg aldri kommet frem til bestemmelsesstedet, fortalte at jeg hadde et EB-kort av høyere rang, men da bare lo dama bak disken og fortalte meg at det hjalp meg ingen vei. Ifølge EB selv så skal man bli prioritert foran andre da, men nei, jeg måtte faktisk krangle meg til en tidligere avgang, de ville ikke hjelpe meg selvom jeg er en god kunde. Så er litt uenig i at EB-systemet funker.

Man får heller tenke det sånn. Takket være EBG'ene er det lønnsomt å ha så pass mange til å svare på telefonen.

Jeg har samme erfaring og taster alltid inn EB-nr når jeg ringer SAS. For noen år siden så var faktisk systemet slik at når det sa du var nr X i køen, så kunne X øke i perioder med mye pågang (dette var før jeg var EBG), men har ikke hørt noe sånt nå de siste årene.

Ellers, SAS har jeg bare OK opplevelser med på tlf her i Norge.

DnBNor har en annen variant, der kjenner systemet igjen mobilen min sitt nr og så rykker man automagisk frem i køen. :)

-A :)

Telenor har også et slikt system såvidt jeg har skjønt - det er ihvertfall stor forskjell på å ringe dem fra den telefonen som står på firma og lett gjennom skyhøy utenlandsbruk akkumulerer gode inntekter og mitt nåværende "mini-abonnement" til 49,- i måneden...

Back