EuroBonus Connect

Star Flyer

Star Alliance only.
Det nærmer seg lanseringstid av EuroBonus Connect.
Tenkte at denne tråden (om det ikke finnes en fra før) kan brukes til alt&ingenting rundt denne appen.

Starter med følgende spørsmål:

- Trenger appen WIFI ombord? I så fall blir den kun tilgjenlig på 10 av SAS` 130(+) fly.

Ja, appen trenger WIFI ombord.

Kan ikke se hvordan denne skal konkurrere med tjenester som Skype, Fring og Facebook Messenger. Det er ihvertfall disse jeg bruker på flyet nå, dersom det er wifi. Når det gjelder ringing på flyet så er det så mye delte meninger på dette at jeg tar samtaler bak i flyet ;)

Last edited:
Slik jeg leser informasjonen blir det gratis å ringe/sende meldinger til andre EB-medlemmer. Men dette virker på meg som noen syns punktlisten med fordeler i de forskjellige EB-nivåene var for kort og så har en eller annen luring funnet på at "en app som kan installeres på smarttelefonen og gi folk muligheten til å ringe/sende meldinger til hverandre, det må jo være flotters".

Telefonen min er i hvert fall allerede proppet med diverse slike. Skype, Line, Whatsapp, FB-messenger i tillegg til det som jo må antas å være primærfunksjonen til telefonen. Og jeg kan virkelig ikke se hvordan livet mitt skal bli rikere av enda en tilsvarende app som færre av de jeg kjenner kommer til å installere.

Bare "zull und zøys" dette forsøket på å overbevise oss om å sende gratis meldinger via en ny app..

Har 20000 meldinger på mnd via SMS inkl i abonnementet mitt jeg, noe de fleste har, og fortsatt ikke hørt om noen som har brukt opp den grensen... Synes jeg hører: "Wow, enda bra jeg har Eurobonus og kan sende enda flere meldinger gratis... "

Man har som andre sier Skype, Twitter etc...

Bruk pengene på litt sjampers på loungene i stedet for å utvikle dette videre. :) :) :)

Kim

Ja, appen trenger WIFI ombord.

Men hvorfor gidder SK å bruke tid/penger på dette prosjektet da?
Først finner dem ut at dem ikke skal installere WIFI på flyene, også lanserer de en app som trenger WIFI for å fungere.

Slik jeg (og mine venner) forstod det, etter releasen, var at man kunne sende meldinger fra alle SAS sine fly - og det er jo hurra! Men å lete etter disse ti 737-800-maskinene med WIFI for å sende melding er jo håpløst.

Enda verre: Stakkars svenskene og danskene som ikke har noen WIFI-maskin... Det er vel en fornærmelse å lansere en slik app hos dem.

Vi må ikke glemme at SAS som regel bruker noen år fra planlegging og beslutning - til implementering. SAS Connect var således en fantastisk idé i 2010 - men ikke fullt så spennende i 2014.

Man skal vel kunne bruke denne appen på bakken også etter det jeg forstår.

Jaja, selvfølgelig. Men at SAS skal få mange brukere på bakken på internettsamtaler/meldinger er vel utenkelig. Men mindre en EB-medlem som har tomt kontantkort :lol:

Har de ikke tenkt å komme med den Appen snart! Vel, er spent på om det kommer andre mer nyttige funksjoner også....å sende meldinger har man jo som tidligere nevnt flere dusin andre apper til.

Kunne jo vært morsomt om den appen feks kan vise andre med EB Connect aktiv og som ønsker å treffe likesinnede i nærheten. Kan bli morsomme treff verden rundt av sånt.

Jo flere plattformer jo bedre er det, selvfølgelig en kost/nytte de må vurdere

Back