Eurobonus bonustur USA first, ledige seter?

Glean EBG

ScanFlyer Gold
Har endelig spart opp 145.000 miles så jeg lurte på hvor langt frem en må lete for å finne noe ledig til us west coast? Helst med lufthansa ut.
Er det noen måte å finne dette på nett uten å ha tilgang til noe annet enn internett?

Helst sea,yyv,sfo,lax,por.

Re: Eurobonus bonustur USA first

Du kan registrere deg på All Nippon Airways (ANA) bonusprogram og bruke søkefunksjonen der. Ellers kan du prøve siten beta.awardtravelr.com som visstnok bruker ANA for å søke på star alliance, da trenger du ikke å registrere deg. Eneste bakdelen med dette er vel at det er en beta, så det er mulig at den ikke virker perfekt.

Vet ikke hvor langt frem du må lete, men hvis jeg husker riktig så slipper lufthansa flere bonusplasser i first 2 uker for avgang. Fast da er det jo ganske sent ifht ferieplaner etc.

Også United.com fungerer fint for å finne award travel.

Last edited:

Nå har ikke jeg lett så mye på Star Alliance, men SFO og LAX er knapt teoretisk mulig med BA. Lette en del på Star tidligere i vår også.

Så din beste sjanse er nok en av de andre. F.eks SEA.

Er det lov å benytte first class terminal på hjemturen eller bare utreise?

Nå har ikke jeg lett så mye på Star Alliance, men SFO og LAX er knapt teoretisk mulig med BA. Lette en del på Star tidligere i vår også.

Så din beste sjanse er nok en av de andre. F.eks SEA.
Ja, jeg har søkt litt selv med samme resultater for star alliance. Av og til kan en få "first" til SFO og LAX med United, men United sin first har jeg ikke hørt mye bra om. Til SEA virker det gå relativt greit å finne F med LH.

Regner selv med å nå 145 000 EB-poeng i høst eller tidlig neste år og har aldri vært i USA, så i sånn fall tar jeg kanskje en tur i F til SEA og deretter videre til SFO og LAX med betalte innenriksbilletter.

Noen som vet om det er like vanskelig å finne bonusplasser i F med LX eller LH fra SFO eller LAX som det er dit?

Du kan registrere deg på All Nippon Airways (ANA) bonusprogram og bruke søkefunksjonen der. Ellers kan du prøve siten beta.awardtravelr.com som visstnok bruker ANA for å søke på star alliance, da trenger du ikke å registrere deg. Eneste bakdelen med dette er vel at det er en beta, så det er mulig at den ikke virker perfekt.

Vet ikke hvor langt frem du må lete, men hvis jeg husker riktig så slipper lufthansa flere bonusplasser i first 2 uker for avgang. Fast da er det jo ganske sent ifht ferieplaner etc.

Jeg har tidligere benyttet ANA-søgninger, men det er blevet noget mere besværligt. Til gengæld kan du benytte www.awardnexus.com, der bl.a. benytter ANA's søgemodul.

LH til/fra LAX og SFO er meget, meget begrenset. Nå i disse dager kun tilgjengelig i et svært kort tidsrom før avreise og da få seter på spredte dager Se på DEN, DFW, IAH, ORD og SEA.

Kanskje noe lettere å få F plass med LX. LH er vel nærmest umulig!?

Har selv samme problem som trådstarter har og tenkte meg til Nord-Amerika på bonustur i First. (Et skikkelig First world problem må jeg si;))

Det er altså kun LH, UA og LX av *A som opererer med First over atlanteren?

Ja, jeg har søkt litt selv med samme resultater for star alliance. Av og til kan en få "first" til SFO og LAX med United, men United sin first har jeg ikke hørt mye bra om.

Er det det flere som har erfaringer med UA First? På siden deres så kaller de det United Global First og det ser jo veldig bra ut, gjør det ikke? Har de dette opplegget på samtlige fly som har First transatlantisk?

Ellers kan man jo reise på Business til Nord- og Mellom-Amerika til 35000 poeng mindre, er det en like grei deal? Noen som har synspunkter?

Last edited:

Har selv samme problem som trådstarter har og tenkte meg til Nord-Amerika på bonustur i First. (Et skikkelig First world problem må jeg si;))

Det er altså kun LH, UA og LX av *A som opererer med First over atlanteren?

Er det det flere som har erfaringer med UA First? På siden deres så kaller de det United Global First og det ser jo veldig bra ut, gjør det ikke? Har de dette opplegget på samtlige fly som har First transatlantisk?

Ellers kan man jo reise på Business til Nord- og Mellom-Amerika til 35000 poeng mindre, er det en like grei deal? Noen som har synspunkter?

Jeg fløy PVG-SFO UA F for noen måneder siden og mener det ikke verdt ponegforskjellen mellom C og F. Er du heldig med betjeningen kan det godt hende det er det, jeg var ikke det. Sure, gamle kjærringer.

Back