EuroBonus: 35 enkeltflighter = EBG

Der kom den! Det har ligget i kortene en stund at antall flyvninger skal kunne fungere statuskvalifiserende, uansett klasse. Slik situasjonen er i SAS nå kan det kanskje være lurt - antallet gull- og sølvmedlemmer har gått ned de siste årene og folk har blitt mer og mer "utro" mot selskapet. Dette kan bidra til å bygge opp lojalitet. Samtidig gjør det at billetter i Economy Extra og Business Class blir "mindre" verdt, og de som i dag legger igjen mye penger i selskapet kan kanskje føle det urettferdig.

Last edited:
Der kom den! Det har ligget i kortene en stund at antall flyvninger skal kunne fungere statuskvalifiserende, uansett klasse. Slik situasjonen er i SAS nå kan det kanskje være lurt - antallet gull- og sølvmedlemmer har gått ned de siste årene og folk har blitt mer og mer "utro" mot selskapet. Dette kan bidra til å bygge opp lojalitet. Samtidig gjør det at billetter i Economy Extra og Business Class blir "mindre" verdt, og de som i dag legger igjen mye penger i selskapet kan kanskje føle det urettferdig.

Jeg regner med at SAS har regnet på hvor mange kunder dette potensielt berører, og vil vel tro at de er forsiktige med å vanne ut statuskortene for mye. Jeg regner også med at mange som reiser business og økonomi extra ikke gjør dette utelukkende for å få poeng, men pga fleksibiliteten som ligger i billettene. Men jeg ser poenget ditt.

Da blir det inflasjon i EBG-rekkene når alle møte-pendlerne kommer med.

-A

Tja, mange av de har nok status fra før. Spesielt siden det ikke er snakk om norsk innenriks ;)

Uansett tror jeg dette er fornuftig av SAS og vil ta endel kunder fra DY blant de som reiser mye intra-skandinavisk for eksempel

Tror også det var lurt. Når man reiser business får man jo nesten alle GOLD-fordelene uansett. Når man flyr mange vanlige 25%-flyvninger trenger man virkelig Gold, og mange av de blir ikke til de billigste billettene. Så de tjener nok penger på denne kundegruppen også.

Tror Someone er inne på noe meget vesentlig der.....

Enig der. Synet av et gullkort i det fjerne for noen som reiser mye feks mellom osl og cph vil nok trigge en god del ekstra reisende for SAS. Når prisene ikke er vesentlig forskjellig, så kan Loungetilgang neste år være avgjørende. Kanskje vi får se lounge på Gardermoen igjen ?! :vb-rolleyes::vb-rolleyes:

Hva menes det her med enkeltflighter, blir det 2 enkeltflighter om man har skift i CPH?? Uansett er dette et meget generøst tilbud fra SAS. EB har hittil nermest vært en dårlig spøk for Economy Pax.

Hva menes det her med enkeltflighter, blir det 2 enkeltflighter om man har skift i CPH?? Uansett er dette et meget generøst tilbud fra SAS. EB har hittil nermest vært en dårlig spøk for Economy Pax.

Stemmer...med flybytte i CPH med videreforbindelse til f. eks MUC, og retur fra MUC til OSL via OSL, vil man altså få fire enkeltflighter logget.

Gjelder denne nye regelen kun for SAS, Widerøe og Blue 1? Teller ikke flighter med Star Alliance selskaper?

Rart at ikke Estonian Air, som tross alt har EuroBonus som fordelsprogram, ikke er med i "tellingen".

Der kom den ja! Ser dog ikke noe nyhet om dette
på SAS.no enda, men det kommer vel.

Ser også at de har gjort litt om den private
Eurobonus-siden (etter innlogging), der man
har oversikt over antall poeng osv.
Under linjen der det står "Grunnpoeng",
har det nå kommet opp en ny linje
hvor det står: "Kvalifiserende flyginger: "

SAS i Danmark var visst litt for kjappe og la ut nyheten før "alt var klart". Det lanseres vel offisielt på mandag.

Det er vel ganske nytt at BA har det. Det kom vel strengt tatt i høst hvis ikke jeg husker feil. Så det er vel et tilsvar til trangere tider.

"Kvalifiserende flygninger" har da stått der så lenge jeg kan huske, men har jo bare vært Business flygninger frem til nå.

"Kvalifiserende flygninger" har da stått der så lenge jeg kan huske, men har jo bare vært Business flygninger frem til nå.

Under "Kvalificerende aktiviteter" stod der før "Antal Business-rejser med SAS" - nu står der "Kvalificerede flyvninger".

Back