EuroBonus 2.0

Til sammenligning kan jeg jo si at jeg automatisk fikk tilsendt bagasjetags med status på da jeg fikk sølvstatus hos Flying Blue.

Når jeg ble gull hos Flying Blue en gang i (for-)historien fikk jeg tilsendt en lyseblå Eton skjorte... (jeg fikk sikkert et valg, men husker ikke detaljene). :) Bag tags fikk jeg også.

Om det er en trøst, så har jeg vært EBD siden starten og har fortsatt ikke fått annet enn nytt kort.

Hadde kostet lite å lage en pakke tilsvarende det emirates har, men her i nord er alle like og statuskort bør overleveres minst mulig overdådig, det bør heller ikke være noen merkbar forskjell i service eller tjenester som tilbys den reisende. Tross alt ikke den som reiser lite sin feil at du har statuskort..

Til info så fikk kona EBG i posten på fredag (gavegull fra min far), og da kom det med bagtags. Jeg fikk også det da jeg fikk EBG for 3 år siden. Det jeg derimot ikke klarer er å bestille nye bagtags! De ryker jo rimelig lett, og jeg har etterbestilt ca 1 gang i måneden i et halvt år uten å se så mye som en tag i posten...

Mottok aldri bag tags når jeg ble ebg. Etterbestilte med en gang, men ikke sett noe til dem på et halvt år...

Seriøst.. This is it!? #EBD velkomst"pakke"...
304527ef4c4d4437c6fa002326b27a1a.jpg

For meg er klart fordel i reisesammenheng mye viktigere enn velkomstpakke. Hva som lønner seg for selskapet er vel sikkert å vurdere. Skjær heller ned her og lever oss mer fordeler i reisesammenheng som EBD. Oppgraderingskupong feks hadde vært mye mer verdsatt.

For meg er klart fordel i reisesammenheng mye viktigere enn velkomstpakke. Hva som lønner seg for selskapet er vel sikkert å vurdere. Skjær heller ned her og lever oss mer fordeler i reisesammenheng som EBD. Oppgraderingskupong feks hadde vært mye mer verdsatt.

Det er jeg helt klart enig i, men det burde ikke være så veldig vanskelig å øke prisen på brevet fra 5 til 20 kr. Det er slike småting som utgjør totalintrykket. Koster litt og gir mye.

Det er jeg helt klart enig i, men det burde ikke være så veldig vanskelig å øke prisen på brevet fra 5 til 20 kr. Det er slike småting som utgjør totalintrykket. Koster litt og gir mye.

Hvor mange gull/diamant/pandion finnes det? Jeg antar 200.000 stk maks. Disse 15 kronene er et musepiss i havet om det betyr at noen av de mest frekvente reisende føler seg mer ønsket. Slik det er i dag føler man seg mer som en storforlangende byrde, noe en merker tydelig når en får status i andre programmer som har mer kultur for å ta vare på sine statusmedlemmer.

Hvor ringte du?
SAS kundeservice.
Og Kodan. Hos kodan sa du at poeng kommer 20 dec. (de kom 22 dec).
Hadde da hatt "tlf samtalen om forsikringstilbud" i Sept 2014.
Ikke akkurat god pr for et forsikringsselskap (og være så raske).
CDON.com bruker ca 8 dager så er poengene inne.

For Eurobonus 3.0 hadde jeg gjerne sett at de jobbet mer modellen for presentasjon og uttak av award trips. Har oppsummert noen av diskusjonene jeg har hatt med andre designere her:

https://medium.com/@johanhal/designed-for-letdowns-b003793f4f8

Dette var veldig bra, jobber selv med IT og UX, dog mer med teknisk implementering, og om SAS hadde fulgt forslagene dine ville de fått svært god mottakelse og mest sannsynlig flere og bedre kunder. Teknisk sett så har de jo dataene, er jo kun snakk om å presentere det skikkelig for kundene...

Den velkomstpakken jeg mottok som EBD var et steg i riktig retning! Dessverre virker det som SAS har gått helt bort fra den. Skammelig! EB har virkelig blitt et program på sparebluss..

https://mysasidea.flysas.net/idea/give-eurobonus-silvergolddiamond-quality-welcome-kit
Det var nettopp det jeg mente å huske, at noen i starten fikk tilsendte en svart ekse som kunne brettes ut i alle retninger. Det var derfor jeg ble litt skuffet, sidem jeg trodde jeg skulle få en slik eske. :-)

Til info så fikk kona EBG i posten på fredag (gavegull fra min far), og da kom det med bagtags. Jeg fikk også det da jeg fikk EBG for 3 år siden. Det jeg derimot ikke klarer er å bestille nye bagtags! De ryker jo rimelig lett, og jeg har etterbestilt ca 1 gang i måneden i et halvt år uten å se så mye som en tag i posten...

Da tror jeg du har vært uheldig. Jeg har bestillt nye tags mange ganger de siste 10 årene. Aldri vært noe problem. Sist var vel for 1-2 år siden tror jeg.

Her er deler av et svar som en kollega fikk på en klage som, med hans ord var "low value being a Eurobonus Diamond member.

Thanks for your feedback. We are looking at the benefits for each tier level, and especially what we can offer our Diamond members. Since this is new level since last year we know there is a lot of things to improve and we have some things in the pipeline we are hoping we can launch the upcoming weeks....

Er spent på om det faktisk blir en forbedring nå, det er sårt tiltrengt.

Her er deler av et svar som en kollega fikk på en klage som, med hans ord var "low value being a Eurobonus Diamond member.

Er spent på om det faktisk blir en forbedring nå, det er sårt tiltrengt.
Blir nok en "forbedring"

Back