EuroBonus 2.0

Det kom jo nytt etter fire dager, bare i feil farge.

Nytt design på Diners (og MC og AMEX) skal visstnok være klart i slutten av April, unntaket er Amex i Sverige som av en eller annen grunn ikke får kortene sine klare før til høsten.

Ting tar tid med SAS it. Nå har vi kommet til 9. april, og ikke noe har skjedd med status hverken i appen eller på nettsiden. Andre som heller ikke har fått oppgradering?
Ser det er en del på businessclass.se som også venter.

Som nevnt her litt tidligere skjedde oppgraderingen hos meg etter at jeg tok min første SK-flight i april nå i helgen.

Slapp av, dette vil nok gå seg til etterhvert. Større omlegginger er ofte ikke helt smertefrie til å begynne med, det vet de fleste som har vært borti IKT prosjekter, men det går seg som regel til.

Ikke helt problemfri overgang her når jeg logger inn og prøver å bestille billett på sas.no for første gang som EBD. :)
Bonusprogrammet finnes ikke, eller ble ikke funnet. Kontroller at det er riktig og prøv på nytt. (1395)

EDIT: forandra det manuelt til EBG, funka da.

Ikke helt problemfri overgang her når jeg logger inn og prøver å bestille billett på sas.no for første gang som EBD. :)

EDIT: forandra det manuelt til EBG, funka da.
Problemstilling for alle som nylig har fått ny status, om det er fra basic til sølv eller gull til diamant. Det tar et par dager for SAS sitt "glimrende" IT-systemt å få oppdatert statusen overalt. Hadde akkuratt det samme når jeg gikk fra EBS til EBG for en mnd siden.

Hadde tenkt og gi bort et sølvkort her,men det gikk ikke nei... Ringte SAS og damen jeg snakket med sa at når man hadde blitt gullmedlem når opptjeningsgrensen var 45K vs dagens 50K,gjaldt ikke reglene med og gi bort et kort.
Noen andre som har vært borti dette?? Synes det virker snålt...

Hadde tenkt og gi bort et sølvkort her,men det gikk ikke nei... Ringte SAS og damen jeg snakket med sa at når man hadde blitt gullmedlem når opptjeningsgrensen var 45K vs dagens 50K,gjaldt ikke reglene med og gi bort et kort.

Prøvde du å gi bort kortet via `min side´ side på sas.no først ?

Jeg er på gammel opptjeningsperiode og jeg får hvertfall opp skjemaet for å gi bort sølvkort.

Heisann!

har også merket på en skikkelig rundttur i Europa og Skandinavia de siste dagene, at det ikke står noe om Diamant-status i dataprogrammene til SAS.. Ingen i innsjekk eller på gate som visste noe om det...

Kim

Nok en utrolig god SAS opplevelse i går. Har irritert meg en stund over at ting tar så lang tid. Har gitt min kone gull kort, da som diamant gutt selv. Har ventet en stund, men ingenting skjer. Ringte opp i dag og morgendagens flybilletter ble manuelt forandret, slik at vi ikke opplever surr på reisen. I tillegg sendte SAS bekreftelsebrev på Engelsk som bekrefter at hun er GULL medlem slik at vi ikke ble nektet i Senator loungene i Tyskland.

Meget god service…TAKK

PS irriterer meg fortsatt at det er så mye surr med 2.0

Hei.

Jeg har fått sølvkort av en venn, håper å kunne oppnå gullstatus i løpet av dette året, men lurer på om noen vet om hva som er opptjeningskravet fra sølv til gull, når jeg har fått sølvkortet i gave? Er det slik at dersom man er sølv så er det lettere å oppnå gull?

Hei.

Jeg har fått sølvkort av en venn, håper å kunne oppnå gullstatus i løpet av dette året, men lurer på om noen vet om hva som er opptjeningskravet fra sølv til gull, når jeg har fått sølvkortet i gave? Er det slik at dersom man er sølv så er det lettere å oppnå gull?
vil nok tro at det er 50 legs eller 50000 poeng som gjelder også for dem som har fått sølv kort gave også.

Hei.

Før fikk man mer poeng som sølv, nå får man samme som basic, så du må nok ha 50 legs eller 50k grunnpoeng :=)

Heisann!

har også merket på en skikkelig rundttur i Europa og Skandinavia de siste dagene, at det ikke står noe om Diamant-status i dataprogrammene til SAS.. Ingen i innsjekk eller på gate som visste noe om det...

Kim

Samme erfaring her, vært rundt europa denne uka. Det er nok knyttet opp mot at EB*D som kode ikke er etablert. Det skulle vel først komme i 2015.

Er det noen som har skjønt hvordan booking av reward-billett funker? Det ser ut som det har skjedd noe på sidene til SAS ang dette nå. Jeg hadde inntrykk av at man skulle få booke billett til fast poengpris som Diamant selv om det ikke fantes reward-seter igjen. Nå får jeg 30% rabatt på betal reise med poeng, men ikke noe ledig til fast pris på samme avgang.

Question: Will Silver members still be able to earn “15% more Basic points”?
Answer: No. This benefit will be discontinued from April 1, 2014 and will be replaced with other benefits such as access to SAS Fast Track security and SAS Lounges during selected periods.

.

Og da er det tydeligvis innført en mellomting for EBS? 10% ekstrapoeng?

Attachments

• 01_ebb.jpg
    01_ebb.jpg
    17.9 KB · Views: 483
  • 02_ebs.jpg
    02_ebs.jpg
    18.7 KB · Views: 483
  • 03_ebg.jpg
    03_ebg.jpg
    18.7 KB · Views: 482
  • 04_ebd.jpg
    04_ebd.jpg
    20.1 KB · Views: 482
SAS sendte nettopp en "påminnelse" om fordelene ved å være gullmedlem via epost, så det er tydelig at det tar litt tid å oppgradere folk til diamant rundt om...

Er det noen som har skjønt hvordan booking av reward-billett funker? Det ser ut som det har skjedd noe på sidene til SAS ang dette nå. Jeg hadde inntrykk av at man skulle få booke billett til fast poengpris som Diamant selv om det ikke fantes reward-seter igjen. Nå får jeg 30% rabatt på betal reise med poeng, men ikke noe ledig til fast pris på samme avgang.

20% som EBG. Grei løsning et synes jeg.

Back