EuroBonus 2.0

Ved oppgradering I innsjekk så får du kun ny klasses fordeler, ikke poengene. Kun oppgradering I Optiontown gir flere poeng.

Det er bookingklassen som avgjøre poengopptjeningen. Ved oppgradering på flyplassen vil du forbli i samme bookingklasse, akkurat som når du får gratis oppgradering eller oppgraderer med poeng.

Slik tolker ihvertfall jeg det.

Det er bookingklassen som avgjøre poengopptjeningen. Ved oppgradering på flyplassen vil du forbli i samme bookingklasse, akkurat som når du får gratis oppgradering eller oppgraderer med poeng.

Slik tolker ihvertfall jeg det.

Men gjelder innsjekk online 22 timer før avgang som innsjekk på flyplass?

SAS bør jo gi beskjed om at du kun vil få noen av PLUS fordelene når du oppgraderer for penger, slik at de unngår å lure folk.

"Hei, har du lyst til å oppgradere til PLUS light" burde det stått i e-posten ;)

Det skal jeg gjøre. Fikk automatisk svar at det kunne ta opptil 3 uker å behandle min henvendelse. Så innen 17 januar bør jeg vite utfallet.

Fikk det samme automatiske svaret om 3 uker. Etter 3 uker måtte jeg sende de en påminnelse om at det var gått 3 uker. Fikk autosvar at jeg måtte vente i 3 uker :headbang

Jeg vet ikke om noe selskap (selv om det sikkert er noen) som gir deg full business eller Plus opptjening når man oppgraderer for cash enten ved gate eller innsjekk. Så det er bransjenormalen.

Optiontown med SAS er faktisk et unntak fra regelen

Hvorfor skal du etterlyse kortet - det gjelder jo ut februar.
Nytt kort pleier å komme i månedsskiftet (jan/feb for ditt vedkommende).

Har tidligere opplevd at kredittkort ikke blir godkjent i utløpsmåneden.

Godt det ikke bare er meg som opplever det.

Mitt Amex går ut 01/2016. Nytt kort ligger hjemme. Fikk ikke brukt kortet før helgen på QR sitt salg selv om det ikke er sperret i "nettbanken" til Amex. Lenge leve MasterCard, farvel til tapte poeng.

Meldte nylig arvingen inn i Eurobonus. Første poenggivende flight var forrige onsdag og etter 9 dager lå (basic) kortet i posten. Så ikke noe og klage på der

Meldte nylig arvingen inn i Eurobonus. Første poenggivende flight var forrige onsdag og etter 9 dager lå (basic) kortet i posten. Så ikke noe og klage på der

Uff da nå må du ikke få arvingen avhengig av bonus da. :old

I morgen skal jeg ut på min aller første flyvning bestilt etter "Beste tilgjengelighet"-prinsippet, dvs. bonusreise for poeng + kroner. Jeg opplever at det ikke er mulig å legge inn EB-nummer. Jeg trodde det allerede lå inne, men ved innsjekk i dag så jeg at det manglet. På sas.no er det ikke noe felt for å legge det inn, og da jeg prøvde meg på å chatte fikk jeg beskjed om at det ikke var noe problem og fikk til og med bekreftelse på at hun hadde lagt det inn for meg der og da. Jeg sjekket det dessverre først etter at chatten var avsluttet, og kunne se at det fortsatt ikke lå inne. Er det et kjent problem? Skal jeg forberede meg på å krangle med dragene i loungen i morgen for i det hele tatt å få lagt det inn?

I morgen skal jeg ut på min aller første flyvning bestilt etter "Beste tilgjengelighet"-prinsippet, dvs. bonusreise for poeng + kroner. Jeg opplever at det ikke er mulig å legge inn EB-nummer. Jeg trodde det allerede lå inne, men ved innsjekk i dag så jeg at det manglet. På sas.no er det ikke noe felt for å legge det inn, og da jeg prøvde meg på å chatte fikk jeg beskjed om at det ikke var noe problem og fikk til og med bekreftelse på at hun hadde lagt det inn for meg der og da. Jeg sjekket det dessverre først etter at chatten var avsluttet, og kunne se at det fortsatt ikke lå inne. Er det et kjent problem? Skal jeg forberede meg på å krangle med dragene i loungen i morgen for i det hele tatt å få lagt det inn?

Ville prøvd innsjekkingsautomatene først.

Jeg har også en sånn tur booket med penger + poeng. Så vidt jeg kan se ligger bonuskortet mitt inne i bookingen på sas.no.

Har ikke hatt dette problemet når jeg har betalt med cash og points, men alltid når betalt med kun poeng.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kom på at jeg har bagasje som skal sjekkes inn :p (reiser ofte på korte turer med bare håndbagasje). Da får jeg gå i skranken og se hva de får til der.

Jeg har for øvrig en "ekte" bonustur i morgen, og der ligger EB-nummer og -status inne på boardingkortet.

Last edited:
Kom på at jeg har bagasje som skal sjekkes inn :p (reiser ofte på korte turer med bare håndbagasje). Da får jeg gå i skranken og se hva de får til der.

Jeg har for øvrig en "ekte" bonustur i morgen, og der ligger EB-nummer og -status inne på boardingkortet.

Nummeret lå visst inne, det ble bare ikke vist under innsjekk. Merkelig. Ser det på papirboardingkortet nå.

Back