3 enkeltreiser. Med enkeltreiser regner man flighter meg eget flightnumer, som du har 5 av, men 2 av dem er bare codeshare så de mener jeg ikke teller med.Kommer resan på den bifogade bilden räknas som 2 eller 5 enkelresor?
3 enkeltreiser. Med enkeltreiser regner man flighter meg eget flightnumer, som du har 5 av, men 2 av dem er bare codeshare så de mener jeg ikke teller med.
Fikk nettopp et brev om at jeg manglet 3 segmenter for å beholde min EBS (!!) , men jeg har en idé om at det gikk i trykken i de dager jeg gjorde unna fire legs. I allefall om jeg tolker dette riktig??!
Tre måneder etterpå. Normal 31.1 for deg.Hvor lang tid tar det fra perioden utløper til man faktisk blir nedjustert?
Står fremdelses som EBG på profilen min mens opptjeningsperioden gikk ut 31/10. Var langt unna denne gangen for å beholde G.
Takk for info!Etter Diamant detter du automatisk ned til Gull. Såkalt "Soft landing".
Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men regner med det går greit. Jeg har trodd at bonuspoeng regnes ut etter avstand, og så får man mer ved plus/business og ved gull/diamant. Det jeg ikke var klar over var at antall bonuspoeng også endrer seg hvis prisen er høyere, men fortsatt i go. Hva er det som avgjør hvor mange bonuspoeng man får?
Jeg kjenner ikke detaljene for SAS og orker heller ikke slå det opp, men generelt - Bonuspoeng avregnes med utgangspunkt i distanse i miles. Så kan man få en prosentvis økning eller reduksjon basert på bookingklasse. For eksempel vil bookingklasse C (business) kunne gi 200 %. Billige bookingklasser i økonomi vil kunne gi en reduksjon slik at man for eksempel får 50 eller 25 % av distansen. Enkelte bookingklasser er så billige at selskapet ikke gir bonuspoeng. Til slutt vil man kunne få en prosentvis økning på grunnlag av status i det aktuelle selskapet.
Kort sagt.
Billig billetter (SAS-GO) gir 250 poeng pr flygning til/i scandinavia (inc Baltic States) og
500 poeng ellers uansett lengde på turen Europa (inc Israel).
Pluss billetter gir
SAS Pluss gir 750 poeng (scand) og 1500 poeng (europ).
SAS GO.USA gir 3000 pr vei (US-Kort,eks New York)
USA 4500 pr vei (US-Lang,eks LAX).
Er du SAS GOLD / Diamant gis det 25% mere poeng.
Ja det er det vi har vært vant med. Nå ble det 1250 t/r... (Diamant) Derfor jeg reagerte. Men ser at sas har flere "klasser" under "go".yeap.
250 pr vei er 500. osl-arl-osl.
"ingen" flyselskap gir de originale miles mere. eks 714 miles er 714 poeng.
Alle her byttet til hovedsakelig kredittkort basert opptjening,som i dag kan jeg gjette utgjør 70-90% av alle miles poeng (i allefall i usa).
Da AA (American Airlines) som første selskap startet et "miles program" var meningen at å reise 714 miles ville gi 714 miles (poeng).
Basert på klasse og pris på billetten ville opptjening av disse 714 miles være 100%/200% osv.
Alle flyselskap fulgte kort etter AA,med sitt eget reward program,men opptjeningen var alltid basert på AA´s formel.
Etter "flykrisen" på 2002-2010´tallet startet flere og selskaper å gjøre om systemet med opptjening.
Når du får poeng av er selskap så får du penger av de (iflg årsregnskap),og siden det har blitt så "billig" å fly,vil nødig selskapene "gi bort" mere penger.
Når de nå alle stort sett har byttet til hovedsakelig kredittkort opptjening,får flyselskapene penger (av kortutsender),istedet for at de "gir deg" penger.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.