EuroBonus 2.0

Detta med "enkelresor" för att uppnå nivå. Räknas det som en ny enkelresa när man byter flyg?

Kommer resan på den bifogade bilden räknas som 2 eller 5 enkelresor?

Attachments

• UME-BLL.JPG
    UME-BLL.JPG
    44.7 KB · Views: 1,458
Kommer resan på den bifogade bilden räknas som 2 eller 5 enkelresor?
3 enkeltreiser. Med enkeltreiser regner man flighter meg eget flightnumer, som du har 5 av, men 2 av dem er bare codeshare så de mener jeg ikke teller med.

3 enkeltreiser. Med enkeltreiser regner man flighter meg eget flightnumer, som du har 5 av, men 2 av dem er bare codeshare så de mener jeg ikke teller med.

Alle teller. Det her er ikke snakk om codeshare, men flighter operert av enten JetTime, FlyBe eller Braathens, som i alle praktiske formål her er SAS flighter

Fikk nettopp et brev om at jeg manglet 3 segmenter for å beholde min EBS (!!) , men jeg har en idé om at det gikk i trykken i de dager jeg gjorde unna fire legs. I allefall om jeg tolker dette riktig??!

Fikk nettopp et brev om at jeg manglet 3 segmenter for å beholde min EBS (!!) , men jeg har en idé om at det gikk i trykken i de dager jeg gjorde unna fire legs. I allefall om jeg tolker dette riktig??!

Tapatalk ville ikke laste opp dette nei, men appen viser altså 11 kvalifisert flyvninger denne perioden..

Er det noen som vet hva som skjer når man mister nivå? Diamantnivået mitt løper ut nå ved utgangen av november. Vil jeg da falle ned til gull eller vil jeg havne på sølv som var det jeg tjente opp i det opptjeningsåret som nå er ute? Var det noen som skjønte det?

Jeg fikk diamant for halvannet år siden, men det etterfølgende året nådde jeg ikke lenger enn til 40 000 poeng noe som skulle tilsi sølv fra nå av. En kollega mente at man ikke faller ned mer enn ett nivå. Stemmer dette?

Hvor lang tid tar det fra perioden utløper til man faktisk blir nedjustert?
Står fremdelses som EBG på profilen min mens opptjeningsperioden gikk ut 31/10. Var langt unna denne gangen for å beholde G.

Hvor lang tid tar det fra perioden utløper til man faktisk blir nedjustert?
Står fremdelses som EBG på profilen min mens opptjeningsperioden gikk ut 31/10. Var langt unna denne gangen for å beholde G.
Tre måneder etterpå. Normal 31.1 for deg.

Er det flere som har hatt problemer med Readly tilgang de siste to ukene? Hadde en reise i begynnelsen av måneden da det virket, men på returen 4 dager senere hadde SAS/Readly laget seg en ny innloggingsside og nå når jeg skal ut å fly i morgen får jeg heller ikke registrert midlertidig abonnement på kontoen. Klikker meg fra SAS appen, men når jeg enten logger inn eller registrerer ny konto kommer jeg bare inn på Readly profilen og appen sier at jeg ikke har abonnement. Noen som evt. har en løsning før jeg prøver å kontakte SAS (som neppe bryr seg om å hjelpe)?

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    126.5 KB · Views: 700
Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men regner med det går greit. Jeg har trodd at bonuspoeng regnes ut etter avstand, og så får man mer ved plus/business og ved gull/diamant. Det jeg ikke var klar over var at antall bonuspoeng også endrer seg hvis prisen er høyere, men fortsatt i go. Hva er det som avgjør hvor mange bonuspoeng man får?

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men regner med det går greit. Jeg har trodd at bonuspoeng regnes ut etter avstand, og så får man mer ved plus/business og ved gull/diamant. Det jeg ikke var klar over var at antall bonuspoeng også endrer seg hvis prisen er høyere, men fortsatt i go. Hva er det som avgjør hvor mange bonuspoeng man får?

Jeg kjenner ikke detaljene for SAS og orker heller ikke slå det opp, men generelt - Bonuspoeng avregnes med utgangspunkt i distanse i miles. Så kan man få en prosentvis økning eller reduksjon basert på bookingklasse. For eksempel vil bookingklasse C (business) kunne gi 200 %. Billige bookingklasser i økonomi vil kunne gi en reduksjon slik at man for eksempel får 50 eller 25 % av distansen. Enkelte bookingklasser er så billige at selskapet ikke gir bonuspoeng. Til slutt vil man kunne få en prosentvis økning på grunnlag av status i det aktuelle selskapet.

Jeg kjenner ikke detaljene for SAS og orker heller ikke slå det opp, men generelt - Bonuspoeng avregnes med utgangspunkt i distanse i miles. Så kan man få en prosentvis økning eller reduksjon basert på bookingklasse. For eksempel vil bookingklasse C (business) kunne gi 200 %. Billige bookingklasser i økonomi vil kunne gi en reduksjon slik at man for eksempel får 50 eller 25 % av distansen. Enkelte bookingklasser er så billige at selskapet ikke gir bonuspoeng. Til slutt vil man kunne få en prosentvis økning på grunnlag av status i det aktuelle selskapet.

Takk, fant det nå. Var bare ikke klar over at det var forskjellige klasser innad i go! ;)

Kort sagt.
Billig billetter (SAS-GO) gir 250 poeng pr flygning til/i scandinavia (inc Baltic States) og
500 poeng ellers uansett lengde på turen Europa (inc Israel).
Pluss billetter gir
SAS Pluss gir 750 poeng (scand) og 1500 poeng (europ).
SAS GO.USA gir 3000 pr vei (US-Kort,eks New York)
USA 4500 pr vei (US-Lang,eks LAX).

Er du SAS GOLD / Diamant gis det 25% mere poeng.

Kort sagt.
Billig billetter (SAS-GO) gir 250 poeng pr flygning til/i scandinavia (inc Baltic States) og
500 poeng ellers uansett lengde på turen Europa (inc Israel).
Pluss billetter gir
SAS Pluss gir 750 poeng (scand) og 1500 poeng (europ).
SAS GO.USA gir 3000 pr vei (US-Kort,eks New York)
USA 4500 pr vei (US-Lang,eks LAX).

Er du SAS GOLD / Diamant gis det 25% mere poeng.

Takk. Grunnen til at jeg lurte var at t/r Osl -arn var på 500 pr vei i go mot 250 tidligere (uten tillegg for diamant). Men jeg fant tabell på sas som forklarer hvorfor :)

yeap.
250 pr vei er 500. osl-arl-osl.
"ingen" flyselskap gir de originale miles mere. eks 714 miles er 714 poeng.
Alle her byttet til hovedsakelig kredittkort basert opptjening,som i dag kan jeg gjette utgjør 70-90% av alle miles poeng (i allefall i usa).

Da AA (American Airlines) som første selskap startet et "miles program" var meningen at å reise 714 miles ville gi 714 miles (poeng).
Basert på klasse og pris på billetten ville opptjening av disse 714 miles være 100%/200% osv.
Alle flyselskap fulgte kort etter AA,med sitt eget reward program,men opptjeningen var alltid basert på AA´s formel.

Etter "flykrisen" på 2002-2010´tallet startet flere og selskaper å gjøre om systemet med opptjening.
Når du får poeng av er selskap så får du penger av de (iflg årsregnskap),og siden det har blitt så "billig" å fly,vil nødig selskapene "gi bort" mere penger.
Når de nå alle stort sett har byttet til hovedsakelig kredittkort opptjening,får flyselskapene penger (av kortutsender),istedet for at de "gir deg" penger.

Last edited:
yeap.
250 pr vei er 500. osl-arl-osl.
"ingen" flyselskap gir de originale miles mere. eks 714 miles er 714 poeng.
Alle her byttet til hovedsakelig kredittkort basert opptjening,som i dag kan jeg gjette utgjør 70-90% av alle miles poeng (i allefall i usa).

Da AA (American Airlines) som første selskap startet et "miles program" var meningen at å reise 714 miles ville gi 714 miles (poeng).
Basert på klasse og pris på billetten ville opptjening av disse 714 miles være 100%/200% osv.
Alle flyselskap fulgte kort etter AA,med sitt eget reward program,men opptjeningen var alltid basert på AA´s formel.

Etter "flykrisen" på 2002-2010´tallet startet flere og selskaper å gjøre om systemet med opptjening.
Når du får poeng av er selskap så får du penger av de (iflg årsregnskap),og siden det har blitt så "billig" å fly,vil nødig selskapene "gi bort" mere penger.
Når de nå alle stort sett har byttet til hovedsakelig kredittkort opptjening,får flyselskapene penger (av kortutsender),istedet for at de "gir deg" penger.
Ja det er det vi har vært vant med. Nå ble det 1250 t/r... (Diamant) Derfor jeg reagerte. Men ser at sas har flere "klasser" under "go".

Back