Etterlysning - bilder av helikopter....... m.m.

Jeg får vel bidra litt i tråden jeg også da :)

sea.jpg

-Sea King på vei fra Rygge en eller annen dag i sommer.

heli02.jpg

-Bell-412 på Rygge Airshow 2007.

--------------------------------

AggTouchdown

Ja her har du hatt "orkesterplass" :) . Virkelig flotte helikopterbilder.
Har du mer, så er jeg sikker på at fler enn meg vil sette pris på dem.

Dag

Last edited:
At jeg er en Helios fan er vel ingen hemmelighet :D

Jeg vet ikke om et eget helikopter underforum er noen god løsning, det har vært prøvd å feilet med forskjellige underforum her inne med varierende hell. Det viser seg ofte at ønsket er sterkt, men bruken blir så som så.

Men egne helikoptertråder i bildeforumet har jeg tro på. Bare se alle de flotte bildene som denne tråden har skaffet!!!!!!!!! Utrolig bra bilder alle sammen!!!

Vi hadde bla en egen Luftambulanse tråd for lenge siden, kanskje vi kan finne den frem igjen? Vet ikke om bildene ligger der enda, hvis ikke starter vi bare en ny en:p

Jeg har en del bilder og skal få lagt ut noen av disse når juleroen senker seg;)

Yngve

Jeg synes at både helikoptere og vanlige småfly har en tendes til å forsvinne i mengden av bilder av Airbus'er og Boeing'er etc. Det selv om det inne i mellom hender at et småfly eller helkopter har takset eller flydd forbi fotografen og slik kan sees i en bildetråd på bildeforumet. Så joda, gjerne et eget helikopterforum for min del. Synes også at den søkefunksjonen på forumet ikke fungerer helt bra, og det gjør det vanskelig å søke etter ting og tang. Nuvel her er et bilde av the one and only Sea King!:old

061-11.jpg

Last edited:
Her en tråd med noen bilder av offshore helioser jeg har tatt.

Yngve
Veldig bra. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på "tråden" med alle de flotte bildene.

Interessant at du kom med : "Må få inn noen andre bilder en Boeinger og Airbusser her" , for over ett år siden (på dagen ett år før jeg ble medlem her)

Gleder meg til å se flere bilder fra deg her.

Mvh.
Dag

Har et par helikoptre å bidra med jeg også :)
De som passerer slipper ikke unna objektivene mine :D

Takk for bidraget MasterTom :) Må si at Bell 222 (422) er noe av det vakreste helikopteret jeg har sett (foreløpig bare på bilder, så det var kjekt å se det her)
Så håper jeg at ingen fler helikoptre slipper unna objektivene dine og at de havner her.

Hvor i Norge er man garantert å se en Bell 222 ? Noen som vet ?

Dag

Jeg synes at både helikoptere og vanlige småfly har en tendes til å forsvinne i mengden av bilder av Airbus'er og Boeing'er etc. Det selv om det inne i mellom hender at et småfly eller helkopter har takset eller flydd forbi fotografen og slik kan sees i en bildetråd på bildeforumet. Så joda, gjerne et eget helikopterforum for min del. Synes også at den søkefunksjonen på forumet ikke fungerer helt bra, og det gjør det vanskelig å søke etter ting og tang. Nuvel her er et bilde av the one and only Sea King!:old

061-11.jpg
Hei "Mad Dog" :)
Ja der er du inne på noe av det jeg ser på som et av problemene med å tilhøre "minoritetene". Det er ikke lett å vite om en "tråd" inneholder noe annet en det overskrifta sier.
Står det f.eks. "Kvelds bilder fra OSL" er jeg ganske sikker på at det nok ikke er noen (mange) småfly eller helikopter der ....... (vil jo selvfølgelig se på bildene, men må vel innrømme at hadde det stått at det var fra Dombås og Luftambulanse hadde jeg nok brukt tid på den først :) )
Og som N-3PB nevner har det vært en Luftambulanse tråd her tidligere, men en "helikoptertråd" ville jo dekket alle former for helikopteraktivitet......

Så kanskje vi får flette inn i overskrifta at "tråden" inneholder helikopter, enn så lenge ;)

(Men etter denne tråden min vil vel de fleste vite at når LN-DAG legger ut noe så er det mye mulig at det har noe med helikoptre å gjøre :) )

Den har ihvertfall fått en stor respons med MANGE gode og flotte bilder av helikopter parken i -inn og utland.

Så får vi håpe på å få se mange fler av alle de 1000-vis med bilder av "Sjø Kongen" som nok finnes rundt om i Norge. Et helikopter de fleste av oss nok har møtt på og som man bare må beundre.

Mvh. Dag

Takk for bidraget MasterTom :) Må si at Bell 222 (422) er noe av det vakreste helikopteret jeg har sett (foreløpig bare på bilder, så det var kjekt å se det her)
Så håper jeg at ingen fler helikoptre slipper unna objektivene dine og at de havner her.

Hvor i Norge er man garantert å se en Bell 222 ? Noen som vet ?

Dag
Scan Aviation eier Bell 222 som er på bilde nr. 4 tatt i Stavanger http://www.scanaviation.no/web/taxi.nsf/art?opennavigator&cat=Helikopter

Airwolf (som en av mine favorittserier som liten) :D

Litt mere Sea King.
Fra en øvelse ved Skattøra, Tromsø (Havarisentret) 28 mars 2007.
Det er ikke ofte vi har 2 Sea Kinger (070 & 066) med på samme øvelse. En drømmedag bak kamera :)

IMG_6038-2x3_1.jpg

nteressant at du kom med : "Må få inn noen andre bilder en Boeinger og Airbusser her" , for over ett år siden (på dagen ett år før jeg ble medlem her)

Ja der kan du se, ikke bare du som savner andre ting en Airbusser og Boeinger ;)
Men tro ikke at jeg er helt "anti" av den grunn, jeg tar jo bilder av dem så det holder selv :p Men jeg synes det er veldig kjekt å få variasjoner i bildene, det kan jo være en utfordring for seg selv på en norsk flyplass!!

Yngve

Back