• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Etihad til Australia

closebutnocigar

ScanFlyer Blue
Skal til Australia i forbindelse med et bryllup i mars/april neste år, og er begynt å lete etter billetter OSL-SYD. For tiden er det en del billige billetter med Etihad, men etter å ha lest litt bl.a. her http://www.airlinequality.com/Forum/etihad.htm så har jeg blitt litt skeptisk.
Lurer derfor på om det er noen her som har erfaringer/hørt ting om dette selskapet, evt har kjennskap til forumet på airlinequality. For alt jeg vet kan jo folkene som skriver innlegg der være sånne utålelige snobber som forventer å bli møtt med et glass champagne i innsjekkingen, og som ville beskrevet en gjennomsnittlig reise med SAS som "sitt livs mareritt." (satt litt på spissen her ja ;)) Selv er jeg rimelig fornøyd med å bli fraktet smertefritt fra A til B, selv om litt komfort, IFE o.l. alltid er hyggelig!

Takknemlig for svar!

Det er jo mange gode vurderinger på den linken du viser til, da. Det vil alltid være noen som klager og syter på alt, enten fordi de er sånn av natur eller fordi de hadde en uheldig opplevelse. Etihad kom jo på sjetteplass i World Airline Award, så jeg tviler på at det kan være så alt for ille. Men det er jo subjektivt.

Eg reiste med Etihad til SYD i mars i år, og hadde ein veldig fin tur. Hyggelig crew, god mat og bra IFE. Einaste negative eg opplevde var at IFE måtte restartast eit par gongar på veg heimover, og at middagsporsjonane er litt små.

Nå er det riktignok noen år siden jeg fløy Etihad sist, men det er uten tvil det beste flyselskapet jeg har flydd i Eco :)

Etihad er et bra selskap aa reise med det, jeg flyr selv med dem en gang i maaneden eller saa i snitt (jeg jobber i Abu Dhabi), og har egentlig aldri hatt noe aa klage paa.
Innsjekk er raskt og smertefritt, kabinpersonalet er ok hyggelige, transit i Abu Dhabi er enkelt (men kjedelig terminal), og IFE er bra, er et utvalg paa mange filmer og serier, saa er nok til aa underholde en for det meste av flyturen.
Leggen mellom Abu Dhabi opererer med Etihad sine A340'er (baade -500 og -600), i tillegg til at Virgin Australia flyr for Etihad 4 ganger i uken med en B773-ER. Har ikke proevd Virgin sin 777, men er sikkert like behagelig som Etihad.

Har flydd Etihad en del ganger selv mellom Norge og Brisbane, ikke noe å utsette på selskapet. Servicen er topp, rikt utvalg i underholdning på flyet og alt har gått smertefritt de gangene jeg har brukt de. Det eneste som gjør at jeg ikke flyr med de lengre er at alt tar så lang tid når man skal via Abu Dhabi pluss en flyplass i Europa før man kommer til Oslo. Ruten Brisbane - Abu Dhabi har i tillegg et teknisk stopp i Singapore også, reisetiden kommer da raskt over 35 timer. Derfor foretrekker jeg heller Thai eller Singapore Airlines som flyr deg fra Australia til Oslo på ca 24 timer.

Back