Etihad på OSL 30/1?

LN-FHU

Superflyer
Etihad på OSL 30/1?

Noen som vet om dette stemmer....? Ser ut som den snudde ute i nordsjøen....
cfdf01a99f62515950731f167e826605.jpg
 
Re: Etihad på OSL 30/1?

Stemmer nok det, ja ... Står som 'on ground' på FR24. EY's website takler ikke diversions, men den står som 'arrived' - noe den ikke ville gjøre ved normal routing.
 
Re: Etihad på OSL 30/1?

Da er Etihad Airways, flight EY131 OSL-IAD på vingene igjen, i retning Washington D.C. ETA er 21.09 EST.
 
Last edited:
Re: Etihad på OSL 30/1?

Bare litt misunnelig at det ikke var igår da jeg fløy den ruten. Hadde vært artig å komme en tur innom Oslo igjen. Sitter i Washington og venter på den nå for å fly hjem igjen til Abu Dhabi når den kommer hit.
 
Re: Etihad på OSL 30/1?

Man pleier å ha en beredskapsplan for de mest aktuelle 'offline'-stasjonene.
 
Re: Etihad på OSL 30/1?

Men gitt at de snudde uti nordsjøen, er det ikke rart at de ikke gikk ned på BGO? Det tar jo litt tid å komme ned fra 35000 fot, men det ser ikke ut til å være omtrent like langt fra der de begynte nedstigningen til OSL som fra der de snudde til BGO.
 
Re: Etihad på OSL 30/1?

Men gitt at de snudde uti nordsjøen, er det ikke rart at de ikke gikk ned på BGO? Det tar jo litt tid å komme ned fra 35000 fot, men det ser ikke ut til å være omtrent like langt fra der de begynte nedstigningen til OSL som fra der de snudde til BGO.

Uten at jeg er sikker, men har lest at det kan ha noe med Rikshospitalet og ambassadene å gjøre.

Ellers så ville jo både BGO og SVG være raskere.
 
Re: Etihad på OSL 30/1?

Mistenker at OSL er 'foretrukket diversion point' hvor man har avtale om handling ved behov. Vanlig å ha noen slike langs de mest brukte rutene. Og sannsynligvis var ikke situasjonen så kritisk at man måtte lande umiddelbart.
 
Back
Top