Farmer
ScanFlyer Crusty
Etihad og Emirates sliter med å beholde Cabincrew. Hundrevis slutter ...
Både Etihad og Emirates sliter med å beholde CC, og jobber intenst med nyrekruttering for både å demme opp for de som slutter og ikke minst ta unna for den enorme ekspansjon som begge holder på med.
Begge selskap kjører på med rekrutteringsrunder flere steder i verden, men etter en tid velger mange å slutt pga ekstremt harde arbeidsforhold og relativt dårlig lønn. En kan jo lure på hvordan det står til med sikkerheten med stuptrøtte besetninger både foran og bak i flyet.
Enkelte flyr 135 block-timer pr mnd, og stopovers er betydelig tøffere enn hva SAS og andre Europeiske selskap har for sine crew.
Bl.a har de knapt 12 timers stopp i LON etter å ha fløyet DXB-LON.
Det skal bli spennende å se hvordan de klarer utfordringen med å beholde besetninger framover med slike vilkår, eller der det så altfor mange unge håpefulle der ute i verden som hopper på den glamorøse "flyvert(inne)"-drømmen at dette bare fortsetter.
Mer kan leses bl.a her : http://www.pprune.org/forums/showthread.php?t=287862
Både Etihad og Emirates sliter med å beholde CC, og jobber intenst med nyrekruttering for både å demme opp for de som slutter og ikke minst ta unna for den enorme ekspansjon som begge holder på med.
Begge selskap kjører på med rekrutteringsrunder flere steder i verden, men etter en tid velger mange å slutt pga ekstremt harde arbeidsforhold og relativt dårlig lønn. En kan jo lure på hvordan det står til med sikkerheten med stuptrøtte besetninger både foran og bak i flyet.
Enkelte flyr 135 block-timer pr mnd, og stopovers er betydelig tøffere enn hva SAS og andre Europeiske selskap har for sine crew.
Bl.a har de knapt 12 timers stopp i LON etter å ha fløyet DXB-LON.
Det skal bli spennende å se hvordan de klarer utfordringen med å beholde besetninger framover med slike vilkår, eller der det så altfor mange unge håpefulle der ute i verden som hopper på den glamorøse "flyvert(inne)"-drømmen at dette bare fortsetter.
Mer kan leses bl.a her : http://www.pprune.org/forums/showthread.php?t=287862