• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Etihad - flåte og annet annet nytt

Der står det jo faktisk -XLR. Jeg leste akkurat et intervju med Ethiadsjefen i Airliner World, hvor han uttalte at -XLR ikke var aktuelt for selskapet. LR dekker deres behov etter hans mening.

Nope, du tolker det feil. Selv om jeg skjønner det er fort gjort

Hadde det vært en XLR ville det stått -251NY.

A321neo med "Airbus cabin flex", som jo har vært standard etter 2020ish er varianten med hvor nødutganger over vingene erstattet dør nummer 3. Denne får postfix NX etter seg. Så en "vanlig" A321noe med CFM motorer ville da hetende -251NX. LR versjonen får da LR slengt bakpå dette så heter litt forvirrende -251NXLR i dette formatet
 
Nope, du tolker det feil. Selv om jeg skjønner det er fort gjort

Hadde det vært en XLR ville det stått -251NY.

A321neo med "Airbus cabin flex", som jo har vært standard etter 2020ish er varianten med hvor nødutganger over vingene erstattet dør nummer 3. Denne får postfix NX etter seg. Så en "vanlig" A321noe med CFM motorer ville da hetende -251NX. LR versjonen får da LR slengt bakpå dette så heter litt forvirrende -251NXLR i dette formatet
Fint Someone :) Men hva benevnes en XLR med da? -251NXXLR eller?
 
Back
Top