• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Etihad Aviation Group, en fjerde luftallianse?

Ser ut som Etihad har ganske aggresive planer for Alitalia, eller Etitalia som onde tunger nå kaller dem

I tillegg til den annonserte økningen på FCO-AUH, samt åpningen av MXP og VCE til AUH, så planlegger de også ruter fra Bologna og Catania også. Så ser ut som Etihad satser på mye italiensk feed fremover.

Men Alitalia skal også øke på eksisterende long haul, samt følge nye ruter er planlagt startet:
2015: FCO-Shanghai, Seoul og Beijing / MXP-Shanghai
2016: FCO-Mexico, Santiago
2017: FCO-San Francisco

Hvordan vil de skabe trafik nok til egne long haul ruter, når de samtidig begynder at sende masser af trafik ned til Etihad?

Lyder som om den italienske trafik sendes ned til AUH, mens Airberlin må føde de italienske long haul ruter.
 
Hvordan vil de skabe trafik nok til egne long haul ruter, når de samtidig begynder at sende masser af trafik ned til Etihad?



Lyder som om den italienske trafik sendes ned til AUH, mens Airberlin må føde de italienske long haul ruter.


Tja, et mål er kanskje og vinne tilbake annen trafikk som andre selskaper i dag henter fra Italia. F.eks Lufthansa får vel mye ferd derfra, og ikke minst de andre midtøstenselskapene

Dette er jo også ennålan frem mot 2018, så noe trafikkvekst regner de nok også med
 
Fløy for første gang i Etihad Aviation Group mellom ARN-BEG med AirSERBIA i forrige uke. Jeg leste mye om gruppen ombord, og syntes det var en spennende strategi å bygge sin egen allianse.

De to andre står alene (EK) og Qatar joinet en stor etablert allianse som forsåvidt er to helt forskjellige strategier. Det blir spennende å se hvordan det ser ut om 2-3 år!
 
Last edited:
Back
Top