• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ethopian Airlines B737 styrtet ved Beirut

Meget spesiell lesning.

Den libanesiske flyhavarikommisjon:
1. The accident was not survivable due to the magnitude
of the acceleration forces and the impact with the water
surface.

Ethiopian
1. The accident was not survivable due to the explosion on air.

Er det ikke merkelig å ha et så ulikt syn? (Break-up i luften mot styrt i vann grunnet disorientation?) Har IATA eller andre muligheter til å kreve en ny etterforskning? Ethiopian kommer med en del anførsler som bør lett kunne avvises/bekreftes, så en bør kanskje undersøke litt mer. Funnene er jo meget alvorlige for Ethiopians rennomè, så jeg forstår egentlig det kraftige angrepet på rapporten.
 
Det forvirrer meg også hva som er forholdet mellom Ethiopian CAA og Ethiopian Airlines.

"Den Etiopiske siden" kan nesten indirekte hinte til at Libaneserne ønsker å skjule noe.

IATA har neppe noen myndighet i denne saken. Enhver kan selvfølgelig kreve en ny etterforskning, men ettersom det skjedde i libanesisk farvann, så er det deres område. Diplomatisk kan de jo presses til å gjøre en ny etterforskning, evt. få en uavhengig part til å utføre denne.
 
Back
Top