Ethiopian til Star Alliance?

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Jeg har flydd South African og likte de, jeg har også flydd Ethiopian, og de var grei nok. Det som imponerte mest var at man med en 757 øyensynlig greidde å fly ut alt av løsøre i Stockholmsregionen som ikke var naglet fast til bakken...

ET har et minus, de har ganske så gamle kabiner på tvers av hele flåten. Vet noen hvor langt uti rekken de er på 787-leveransene?

-A
 
Spännande. ARN-FCO-ADD sträckan går enligt uppgift otroligt bra både sett till paxsiffror och yield och att få en direktlinje till Afrika från Skandinavien med Star Alliance kan nog agera mycket stärkande.
 
Last edited:
Begynner ikke Star Alliance å bli overkant stort - hvor lenge kan Star vokse med konkurransemyndighetenes velsignelse?
 
Det kommer vel ann på de enkeltes lands konkurransemyndigheter tror jeg. Så vidt jeg har forstått kan ikke EU komme med innvendinger om vekst utenfor europa osv.
 
Det kommer vel ann på de enkeltes lands konkurransemyndigheter tror jeg. Så vidt jeg har forstått kan ikke EU komme med innvendinger om vekst utenfor europa osv.

I påvente av TOS, som jo kan dette skikkelig...

EU har flere ganger blandet seg i amerikanske IT-fusjoner, riktignok med bakgrunn i betydningen det får innen EU. En utvidelse av Star Alliance vil også påvirke flymarkedet innen EU, så jeg vil ikke se bort fra at EUs konkurransemyndigheter kan komme på banen.
 
ET har et minus, de har ganske så gamle kabiner på tvers av hele flåten. Vet noen hvor langt uti rekken de er på 787-leveransene?

-A

I hovedsak på langdistanse-flåten. De har i hvert fall én B767 med B777-interiør. Short og medium flyges som kjent av B737NG.
 
I hovedsak på langdistanse-flåten. De har i hvert fall én B767 med B777-interiør. Short og medium flyges som kjent av B737NG.

Jeg har bare flydd med 757 og 767 med de. Ingen av de hadde noe som minnet om nytt interiør, og biz-class i begge deler var en generasjon bak det QR nå har på sine A319, og så slitt at man kjente hver eneste bit metall i ryggen.

-A
 
hvorfor får jeg følelsen av at gudoghvermann kan kaste seg inn i * Alliance om dagen?

Det vet jeg ikke, men *A har hatt en svakhet i Øst-Afrika og om ET kommer med så begynner de endelig å dekke kontinentet ganske OK.

De store aktørene på IC-flygninger rundtom er etter hvert i allianser, om vi ser bort i fra selskapene nede i sandkassen, og da er det om å gjøre å finne de som har best mulig regional dekning rundtom og som har en IC-flåte som er kapabel til å knytte de sammen med *A ellers, og der passer ET bra.

-A
 
Ethiopian Airlines blir medlem av Star Alliance.

Ethiopian Airlines to join Star Alliance; closer partnership with SAS

Star Alliance announced today that Ethiopian Airlines will become a
member of the alliance as its Chief Executive Board has unanimously
approved Ethiopian Airlines' joining application. Ethiopian Airlines is
expected to become a Star Alliance member within the next 12 months.

SAS already code-shares with Ethiopian Airlines on the Stockholm-Addis
Ababa route since earlier this year, but the partnership has now been
expanded to include a number of Ethiopian's African destinations, such
as Ambouli (Djibouti), Dar Es Salaam (Tanzania), Entebbe (Uganda),
Mombasa (Kenya), Nairobi (Kenya), and Zanzibar (Tanzania).

"On behalf of Star Alliance's Chief Executive Board, it gives me great
pleasure to invite Ethiopian Airlines to join the Star Alliance network.
Ethiopian's extensive intra-African network will provide more choice for
our travellers and bring the Star Alliance benefits to new markets.
Moreover, we will in future have three main hubs - Addis Ababa, Cairo
and Johannesburg - allowing for an ideal access to the continent from
either the North, Centre-East or South," said Jaan Albrecht, CEO, Star
Alliance.

Ethiopian Airlines will become the third Star Alliance member carrier on
the African Continent, joining EGYPTAIR and South African Airways. SAS
will also commence code-share agreement with EGYPTAIR on the new
Cairo-Copenhagen route, which will be launched by EGYPTAIR October 1.

"We are happy and honoured to be invited to the big family of airlines.
Ethiopian will definitely enhance Star Alliance's global network. Our
long experience in the Africa market, coupled with our strategic hub
Addis Ababa, and the recently created Lomé hub, will allow Star Alliance
members to access many new markets in Africa. Together, we can offer our
passengers more convenient flight schedules, greater flight frequencies,
a larger network and more on-line connections. All these features
improve the quality of the service available to our customers", said Mr.
Girma Wake, CEO, Ethiopian Airlines.

The acceptance of Ethiopian Airlines is an integral part of Star
Alliance's Africa strategy. Market studies, conducted by the
International Air Transport Association (IATA) as well as by the
International Civil Aviation Organisation (ICAO), show that Africa is
forecast to have the second highest growth rate in air traffic over the
coming years. Demand will mainly stem from economic growth made possible
by increasing political stability on the continent.

Through its future membership in Star Alliance, Ethiopian Airlines will
gain access to the many markets across the globe. By the same token,
more business travellers from Ethiopia and across Africa will in future
benefit from the Star Alliance customer proposition: world-wide reach
via the extensive network, seamless travel and status recognition
through the frequent flyer programmes.

Ethiopian Airlines will add five new countries (Chad, Congo, Djibouti,
Mali, and Niger) and 24 new African destinations to the Star Alliance
network, which will then encompass a total of 29 carriers, offering a
choice of more than 21,380 daily flights to 1,196 destinations in 186
countries.
About Star Alliance:
The Star Alliance network was established in 1997 as the first truly
global airline alliance to offer worldwide reach, recognition and
seamless service to the international traveller. Its acceptance by the
market has been recognised by numerous awards, including the Air
Transport World Market Leadership Award, Best Airline Alliance by both
Business Traveller Magazine and Skytrax. The member airlines are: Adria
Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air New Zealand, ANA,
Asiana Airlines, Austrian, Blue1, bmi, Brussels Airlines, Continental
Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, LOT Polish Airlines, Lufthansa,
Scandinavian Airlines, Shanghai Airlines, Singapore Airlines, South
African Airways, Spanair, SWISS, TAM Airlines, TAP Portugal, Turkish
Airlines, THAI, United and US Airways. Air India and Ethiopian Airlines
have been announced as future members. Overall, the Star Alliance
network offers over 21,200 daily flights to 1,172 airports in 181
countries.

For more information, please contact:
SAS Press Hotline
Telephone: +46 8 797 2944
 
Star snakker med ET, som dermed kan bli det tredje afrikanske
stjerneselskapet
selv har jeg alltid sagt at det finnes tre flyselskaper i Afrika jeg ikke ville hatt noe problemer med å fly med (et av dem har jeg fløyet med to ganger allerede), nemlig ET, South African og EgyptAir
http://www.atwonline.com/news/other.html?issueDate=12/10/2009

Jeg ville lagt til Kenya Airways og Royal Air Maroc på denne listen. Uansett velkommen til ET.
 
Er dette også et tørrlagt flyselskap?

Prøvde å booke via deres egne sider ARN-ADD-BKK men det ville den ikke være med på.

Men fikk opp en pris på ca 20k i biz t/r ARN-ADD. Det var nokså voksent!

BF:cool2
 
Kul att Star växer i Afrika. ET har en modern flotta. ET kan bli första bolaget med 787 på ARN. I början av 2012 får ET Dreamlinern. Just nu används kombinationen 752/763ER.
 
Back
Top