Ethiopian Airlines - vinterprogrammet 2018

vadheim

ScanFlyer Blue
Er det endringer i vinterprogrammet til Ethiopian fra Oslo og Stockholm?

På søndag f. eks ser det ut til at de flyr direkte begge veier mellom Addis Abeba og Oslo med dagstopp i Stockholm istedenfor Oslo.

ET714 ADD-OSL ankomst kl. 04:20
ET714 OSL-ARN avgang kl. 05:20

ET715 ARN-OSL ankomst kl. 19:35
ET715 OSL-ADD avgang kl. 20:35

Ser de bruker B777 også denne dagen.

Re: Ethiopian Airlines - vinter

Er det endringer i vinterprogrammet til Ethiopian fra Oslo og Stockholm?

På søndag f. eks ser det ut til at de flyr direkte begge veier mellom Addis Abeba og Oslo med dagstopp i Stockholm istedenfor Oslo.

ET714 ADD-OSL ankomst kl. 04:20
ET714 OSL-ARN avgang kl. 05:20

ET715 ARN-OSL ankomst kl. 19:35
ET715 OSL-ADD avgang kl. 20:35

Ser de bruker B777 også denne dagen.

Jeg har tatt en kikk på både FR24 og Ethiopian sine hjemmesider (under flight schedule). Det virker ikke som om dette er en fast endring. Jeg finner den bare et par ganger i uka de neste par ukene. Deretter ser det ut til å være til normalt ruteopplegg ADD-ARN-OSL-ARN-ADD med 788 og 789. Andre her har kanskje tilgang på bedre verktøy for å sjekke dette.

Merk også at det er en 777-200LR som er satt opp disse dagene. Det er vel en relativt sjelden fugl på OSL. Kun 59 maskiner bygget, og 56 i drift (jfr Wikipedia).

Kan det tenkes at det er spesielt mye cargo til/fra Oslo disse dagene, og at det er derfor de prioriterer direkteavganger til og fra Oslo? Det kan vel også være grunnen til at de har satt opp 777 disse dagene, da jeg vil anta at den har større kapasitet til cargo?

Jeg lurer imidlertid på hvorfor de ikke velger å gjennomføre ruten til OSL/ARN fast som en trekantrute ADD-OSL-ARN-ADD eller ADD-ARN-OSL-ADD, slik at de hadde sluppet en "unødvendig" flight mellom OSL og ARN.

De passasjerene som har booket ET mellom OSL og ARN de aktuelle dagene, får vel også en uønsket endring. Det funker ikke nødvendigvis like bra å fly OSL-ARN midt på natta... Men jeg antar at de blir booka om til en passende avgang med SK.

Ser ut som de kommer med 77L flere ganger de neste ukene, bl.a en del søndager.

16. og 17. desember er forresten begge satt opp med 789, så det må bety at de får ET-AUP levert innen den tid.

Skal selv fly CPT-ADD-ARN-OSL i februar med 789 på begge strekningene. Har bare 1:30 i ADD, så jeg håper nesten det er samme individ, men 1:30 er vel i knappeste laget for å snu en 789?

Skal gå fast med 789 på lørdager fra 9/12. Opprinnelig satt opp fra 2/12, så muligens litt forsinkelse i leveringen. Ser også ut til at de fleste avgangene frem mot jul blir med 789 (unntatt fredager), men etter 27/12 er det fast 788 igjen. Men selvfølgelig muligheter for flere endringer her.

16. og 17. desember er forresten begge satt opp med 789, så det må bety at de får ET-AUP levert innen den tid.

ET-AUP er ferdig bygget (18.10). Den har hatt én prøveflight (12.11). Og planlagt leveranse er 22.11. Da AT-AUO ble levert, gikk den i produksjon nesten med en gang.

Skal selv fly CPT-ADD-ARN-OSL i februar med 789 på begge strekningene. Har bare 1:30 i ADD, så jeg håper nesten det er samme individ, men 1:30 er vel i knappeste laget for å snu en 789?

Neste planlagte leveranse (etter AT-AUP) er, så vidt jeg kan se, i mai, så de vil kun ha to mulige individer i februar. Så dersom begge flyvningene blir med 789, er det vel brukbar sannsynlighet for at det må være samme maskinen.

Foreløbig er begge satt opp med 789, ja, men med Ethiopian vet man jo aldri helt. ;)

Syyykt uheldig, fløy fra ADD forrige lørdag på ‘bare’ 788 :p Flyet var forøvrig stappfullt, så ikke overraskende :)

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Ser ut som det er satt opp 789 imorgen fredag.

Edit: forandret til 788 nå

I kveld kommer det for første gangen en 789 fra Ethiopian Airlines på ET 714 til ARN og deretter OSL. Det er ET-AUO som kommer oppover. 789 har vært satt opp en god del ganger tidligere, men har til nå hver gang blitt erstattet med en 77L.

Nå er det satt opp 789 ganske mange ganger den neste uka, så både ET-AUO og ET-AUP tar antagelig turen de neste dagene.

I følge FR24 gikk OSL-ARN med 789 ET-AUO i dag, mens ARN-ADD skal gå med 788 ET-AOU... Noen har nok punchet feil et sted! ;)

Var B777 i går, selv om diverse tracking sider påsto B789, så slapp ny flytype i går

Back