Et rom i NY tilgjengelig? (AY-problemer)

SQ321

ScanFlyer Gold
Har en samboer som skulle av gårde med AY til OSL via HEL i kveld men flyvningen er kansellert. Fikk beskjed om at det ikke er ledig sete før om en uke og de dekket ikke hotell.

Noen som har ledig rom til disp i en ukes tid? Evt tips til hva å gjøre i en slik situasjon?

Takk for innspill.

Re: Et rom i NY tilgjengelig?

Ouch ..... ring AY i Oslo og be dem booke henne om til en Oneworld-partner ..... Eventuelt salgssted hvis bileltten er solgt annensteds enn AY ,....

Det skulle ikke være noe problem å bli ombooket til f.eks BA. Er ganske sikker på at AY gjør dette.

Men er det trolig at alt er fullt over Atlanter'n i en uke fremover?

AY har ikkenoe ledig før den 27. ..... BA har enkelte strøseter ledige og med alle de avgangene de har, burde det være mulig å prøve seg på flyplass-standby. Mye, mye noshow på disse flightene. Men ventelistene er sikkert også lange ..

Men AY må skrive om billetten hennes først ...

AY har ikkenoe ledig før den 27. ..... BA har enkelte strøseter ledige og med alle de avgangene de har, burde det være mulig å prøve seg på flyplass-standby. Mye, mye noshow på disse flightene. Men ventelistene er sikkert også lange ..

Men AY må skrive om billetten hennes først ...

Kan AY eller Expedia (der hun kjøpte billetten) nekte henne å skrive om billetten hennes?

Da fikk vi beskjed fra Finnair om at de ikke booker om til OneWorld selv om det er ledige seter der.. Hurra for service og løsningsorientert håndtering.

Da fikk vi beskjed fra Finnair om at de ikke booker om til OneWorld selv om det er ledige seter der.. Hurra for service og løsningsorientert håndtering.

Da var vel det siste gangen dere bestiller billetter med AY.....
Eller blir det ingen konsekvens for deres relasjon til flyselskapet?

Da var vel det siste gangen dere bestiller billetter med AY.....
Eller blir det ingen konsekvens for deres relasjon til flyselskapet?

Hehe....jeg er fortsatt bitter og snakker stygt til alle jeg kjenner om Hafslund nett etter en situasjon for 7 år siden. Så det blir nok aldri Finnair igjen.

Har du proevd Expedia? De har utstedt billetten, saa de kan i prinsippet gjoere hva de vil ...

Har du proevd Expedia? De har utstedt billetten, saa de kan i prinsippet gjoere hva de vil ...

Expedia sier dette ikke er opp til de men hvert enkelt selskap. Skjuler seg nok bak det.. :angry:

Lei å høre at Finnair ikke er mer behjelpelige, uppercut.

Ble faktisk litt overrasket over måten de har svart din samboer/deg på med tanke på at jeg selv opplevde å bli booket om fra AY til SK da jeg ikke rakk connection videre til OSL fra HEL i påsken.

Men det er mulig at de har annen policy ved missed connections enn ved volcanic eruptions :p

Thai har vel også sagt klart at de i denne situasjonen ikke booker om til andre flyselskap.

Det stemmer at Thai heller ikke booker om til andre selskaper.
Ganske utrolig egentlig. Jeg trodde at noe av poenget med allianser var å samarbeide med andre selskaper innen samme allianse, men der tok jeg visst feil. Ganske kortsiktig tankegang også, da jeg vil tro at de pisser off en god del mennesker som kanskje ikke vil booke med selskapet igjen.

Back