Et par offshore Helios.

N-3PB

ScanFlyer Gold
Legger ved noen bilder tatt i forrige uke :

DSCN6542.jpg


LN-ONN på vei inn for landing.

DSCN6544.jpg


Neeesten nede.

DSCN6546.jpg


Avstigning, klar for 14 dager på riggen.

DSCN6549.jpg


Lift-off og retur til Bergen.

DSCN6551.jpg


LN-OQB på vei inn for landing.

DSCN6553.jpg


På dekk.

DSCN6554.jpg


Og farvel, det var alt for denne gang.
 
Virkelig morsomt å se hvor de havner ute "i" sjøen; på den andre siden av ruten ut til havs!
 
I snitt står de nok en 10 min.

Ut med bagger, ut med folk, inn med folk og inn med bagger. Samtidig tar en av pilotene en "walkaround", dette behøves bare å gjøres på en av landingene hvis det er flere stopp.

Selvfølgelig står de lenger når de skal ha fuel, men det virker på meg at det er mindre behov for fuel offshore etter S-92 kom.
 
I snitt står de nok en 10 min.

Selvfølgelig står de lenger når de skal ha fuel, men det virker på meg at det er mindre behov for fuel offshore etter S-92 kom.

Snittet er noen minutter lavere, man prøver å holde deckstoppet på 7 minutter.

Refuel offshore med 92`en er noe man unntaksvis trenger å gjøre. Med fulle tanker har man ca 3:45 før det slutter å snurre på taket.

N-3PB: jobber du på Borgland Dolphin? Jeg hadde en tur ut der torsdag kveld i forrige uke (HKS088). :)
 
Takk for oppklarende svar ang fuel til S-92 Brave:)

N-3PB: jobber du på Borgland Dolphin? Jeg hadde en tur ut der torsdag kveld i forrige uke (HKS088).

Så du leste navnet på helidekket ^_^ Ja jeg har vært på Borgland de siste 4 årene. Er ikke ansatt hos Dolphin som eier riggen, men hos et serviceselskap med sterke røtter i Amerika:cool:

Jeg reiste inn forrige torsdag, men om morgenen med NOR542, det er vår bytte flight.

CHC maskinen på bildet er HKS223 den 15/7.
 
Må få inn noen andre bilder en Boeinger og Airbusser her :p

Ligger ved noen bilder fra sist tur offshore.

4.jpg

LN-ONN med "rumpen" mot fotografen.

1.jpg

Ikke bare S-92 som kommer ut til oss, her er LN-OHL på en ettermiddags visit.

3.jpg

Dags at resa hem, LN-ONO sørger for transporten.

6.jpg

Hadet bra, sees om noen uker.

7.jpg

Uklart overblikk over kabinen fra baksetet.

8.jpg

Kjent positur i et offshore helikopter!

9.jpg

Et blikk inn i styrehuset.

10.jpg

Trygt tilbake på land.

11.jpg

Noen kommer hjem og noen reiser på jobb!! Boarding på LN-ONI.

Det var alt for denne gang.

Yngve
 
Riktigt coolt att ha möjlighet för fotografering på en rigg!!
Snygga bilder, även du klipper av litet delar på helikoptrarna ibland. ;)
 
Sjeldne bilder. Hvordan har du unngått mobil/kamera-forbudet?
Jeg tenkte jeg skulle ta bilder neste tur til Danmark, der er nemlig mobiler tillatt.
 
Hvordan har du unngått mobil/kamera-forbudet?

Nei si det :D

Meget enkelt siden det ikke eksisterer noe kameraforbud. Jeg fyller ut en workpermit og lover på tro og ære å ikke bruke blitz i nærheten av flashsensorer ( som detekter lysglimt/eklsplosjoner).
Siden dette er en borerigg er ikke kravene fullt så strenge som på en rigg med produksjonsanlegg ombord.

Yngve
 
Hei,

Eventuelt kameraforbud offshore avhenger ofte av hvilket oljeselskap man har oppdrag for.
Desuten er det noen av oss som har behov for kamera i forbindelse med dokumentasjon til rapporter og liknende - må bare ha papirarbeidet i orden.


Eders
Knut Erik
Helispotting i Malaysia
 
Legger ved noen bilder tatt i forrige uke :


Og farvel, det var alt for denne gang.


Virkelig flotte bilder du hadde lagt ut her N-3PB :)
Interessant at du kom med : Må få inn noen andre bilder en Boeinger og Airbusser her , for over ett år siden :) (på dagen ett år før jeg ble medlem her)
Gleder meg til å se flere bilder fra deg her.

Mvh.
Dag
 
Last edited:
Back
Top