Et lite hvor i all verden quiz

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Jeg fikk en PM tidligere denne uka om jeg kunne lage en quiz. Og det har jeg gjort. Her slipper man å finne ut hva noen tenker på. Det holder med å kjenne igjen flyplassen. Ingen poeng for å gjette flytyper osv. Det kommer muligens senere. Bildene er alle fra Europa denne gangen og de burde være enkle nok...

Lykke til!

1)
Q01.jpg

2)
Q02.jpg

3)
Q03.jpg

4)
Q04.jpg

5)
Q05.jpg

6)
Q06.jpg

7)
Q07.jpg

8)
Q08.jpg

9)
Q09.jpg

10)
Q10.jpg

1
London Heathrow

2
Amsterdam

6
Fagernes Leirin

8
Stocholm Arlanda?

9
Helsinki Vantaa

10
Berlin Tegel?

1. London Heatrow
2. Amsterdam Schipol
3. London Gatwick
4. Oslo Gardermoen
5. Stockholm Arlanda
6. Fagernes Leirin
7. Trondheim Værnes
8. Stockholm Arlanda
9. Helsinki Vanta
10. Belrin tegel, eller Dusseldorf

10 må vel nesten være HAM og toget på nr 3 er som Turtle sier BHX.
På de andre støtter jeg meg nok til Thomas' og SAS-Stewards svar.

Oppsummering så langt er at ni av ti er identifisert. Beklager at jeg la ut to fra Stockholm, men det gledet muligens en og annen svenske ;)

Nummer 7 er tydeligvis vanskelig. Det er ikke Værnes. Er dere sikre på at det er i Norge?

Flyet på nr. 7 er Braathens og jeg vet flyplassen, men kan bare si at det er tatt vinteren 2004 ;)

Får prøve et skudd fra hoften på 7. Mistenker at det kan ha med skicharter til Alpene å gjøre. Salzburg ligner litt, men tviler litt på at det er den. Tipper derfor vilt på Grenoble.

EDIT: Jeg mener selvsagt at det ligner litt på Innsbruck, ikke Salzburg.

Last edited:
Da er vi i mål. Det var visst vanskelig med denne utposten på Vestlandet...

1) London Heathrow slik det så ut der en høstdag i 1988
Q01A.jpg

2) Over "fjorden" og under havet til bunnen av det som en gang var Haarlemmermeer, Schiphol.
Q02A.JPG

3) Tilbake i England og Birmingham en annen høstdag, men da i digital tidsalder - ca 2003
Q03A.JPG

4) Landing på vestre bane på OSL også i oktober 2003
Q04A.jpg

5) Over Kjølen til Stockholm og Arlanda
Q05A.JPG

6) Den himmelske freds plass - også kjent som Fagernes-Leirin
Q06A.JPG

7) Ja, det var denne flyplassen i havgapet da. Ålesund-Vigra
Q07A.JPG

8) En liten glipp. Det var ikke meningen med to fra Stockholm, men slik ble det. Nok en gang Arlanda.

9) Så over Østersjøen til der vi kom fra i det forrige bildet, Helsingfors-Vanda på svensk eller Helsinki-Vantaa på finsk.
Q09A.JPG

10) Det siste var den nordligste store flyplassen i Tyskland, Hamburg-Fuhlsbüttel
Q10A.jpg

Se opp: Det kan plutselig komme mer!

Ett spørsmål: Var dette for lett?

Nei jaggu bomma jeg på Birmingham, og trodde det var Gatwick. Men hyggelig å se bildet fra LHR, hvor BWIA sin Tri Star vekker gode gamle minner fra den gang jeg jobbet på Barbados.

Back