ET 767 i gresset etter diversion

Someone

Moderator
Medlem
En 767-300 fra Etiopian på vei til Kilimanjaro valgte av uvisse grunner å lande på den lille flyplassen Arusha 50km unna. Arusha er visstnok en relativ liten stripe og det er uvisst hvorfor den havnet der

http://www.flightglobal.com/news/ar...runs-after-diverting-to-small-airport-394272/

Ethiopian Airlines is examining the reasons why a Boeing 767-300 registered to the carrier landed at the small Tanzanian airport of Arusha.

Bilder her:
http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/5950242/

Litt ironisk er dette en innleid maskin brukt til å dekke opp for 787en som tok fyr på LHR tidligere i år
 
Jeg har flydd inn og ut av de to plassene mange, mange ganger i både stort og smått (dog bare smått fra Arusha, av veldig naturlige årsaker).

Jeg er ikke mye overrasket over at noe sånt skjer. For å komme med en spådom som jeg nok ikke har dekning i fakta for enda: TIA.

For å sitere en post i en tråd på et annet forum som driver mye med synsing og rykter:

This just in, exciting new airplane theme restaurant to open at Arusha Airport. The airplane was donated by Ethiopian Airlines and delivered today.

:colgate:

-A
 
Arusha flyplass er ikke store flyplassen og tar stort sett imot fly i stoerrelsen 20 pax og nedover. Hvordan skal denne komme seg bort igjen da.
 
Hvordan skal denne komme seg bort igjen da.


Lett fly og bånn gass, det gikk ihvertfall bra og flyet er nå fløyet til Kilimanjaro

http://www.flightglobal.com/news/articles/video-stranded-ethiopian-767-extracted-from-arusha-394340/
Pilots have extracted an Ethiopian Airlines Boeing 767-300 from the small Tanzanian airport of Arusha, two days after it made an unscheduled landing on its short runway.

It has been flown to Kilimanjaro, says a spokesman for the Tanzanian Civil Aviation Authority, its original destination before the mishap which resulted in the jet's overrunning and becoming temporarily stranded.
 
Banen er 1620m, så selv uten last er dette marginalt. Hovedproblemet er at den bare er 30m bred, og en 767 trenger minimum 41m bredde for å kunne snu, så jeg skjønner ikke hvorfor pilotene i det hele tatt forsøkte ...
 
Banen er 1620m, så selv uten last er dette marginalt. Hovedproblemet er at den bare er 30m bred, og en 767 trenger minimum 41m bredde for å kunne snu, så jeg skjønner ikke hvorfor pilotene i det hele tatt forsøkte ...

De har vel sett en hviss LCF ta av fra en liten flyplass i USA , så koffor ikje ET også :colgate:
 
De har vel sett en hviss LCF ta av fra en liten flyplass i USA , så koffor ikje ET også :colgate:

Det var vel snuinga Mow mente her.. De hadde bra kontroll på takeoffen..Det har tatt av 767 ifra JSI og der er banen 1628 meter..
 
Når de kan få 737'er til å ta av fra gress rundt New Orleans, så går vel dette også?
http://www.youtube.com/watch?v=14DyBpYzwP4

Denne tok visst av igjen fra samme sted...


Null pax og cabinpersonell eller baggasje, samt MINIMALT med drivstoff, så har man vel gjort ganske mye med tanke på å kutte ned på den rullebanen som er nødvendig. Mon tro om ikke de andre flyene har fått "full tank" til en billig penge. :D

God jul! Mye interessant lesing og fagkunnskap her!
 
Back
Top