Estonian til TRD fra 5. sept

Mugnas

ScanFlyer Blue
"Starting from 5 September 2011, Estonian Air will operate direct flights between Tallinn and Trondheim. The flight schedule enables to offer convenient connections for business and leisure travelers to and from Norwegian third biggest town. "

http://www.estonian-air.ee/estonian-air-opens-direct-flights-to-trondheim/

Estonian Air flights to Trondheim will be operated five times a week: on Mondays, Tuesdays, Thursdays, Fridays and Sundays.

Departure
Arrival

Monday, Thursday, Friday OV431
Tallinn 7:35
Trondheim 8:20

Tuesday, Sunday OV431
Tallinn 11:50
Trondheim 12:35

Monday, Thursday, Friday OV432
Trondheim 9:20
Tallinn 12:00

Tuesday, Sunday OV432
Trondheim 13:05
Tallinn 15:45

Re: Estonian til TRD

Den så jeg ikke komme!
Spennnende nyhet - så er det bare å håpe at dette er et tilbud Trønderne og kanskje de fra lenger nord kommer til å benytte seg av.
Regner med at de starter opp med en CRJ 900!?

Ja, den er satt opp med CRJ 900.

Billetter ligger allerede ute for salg, 115 euro t/r.

Spennende! Estonian er et merkelig selskap som aldri helt har lykkes. De har stadig har blitt utfordret fra Tallinn (fra bl.a. Ryanair og airBaltic), uten at disse selskapene egentlig har lykkes de heller. Norwegian (og airBaltic fra andre norske byer) har vel gjort det bra med sine flyvninger til Riga - så hvorfor ikke ...

Samtidig ökes OSL-TLL fra 8 til 10 ukentlige.
Jepp, de øker til OSL og de nye avgangene blir på torsdag og søndag:

OV138 19:50 - 22:20 1x345x7
OV136 15:00 - 16:30 xxxxx7

Blir en miks mellom 737 og CR9, men CR9 er satt opp de fleste dagene.

Last edited:

Hyggelig for TRD dette, men er det egentlig grunnlag for en slik rute? Air Baltic har jo et nettverk videre fra RIX, men tror ikke Estonian har noe tilsvarende fra Tallinn, de har jo tross alt ikke mer enn 8 fly. Skal bli spennende å se hvordan dette går...

Hyggelig for TRD dette, men er det egentlig grunnlag for en slik rute? Air Baltic har jo et nettverk videre fra RIX, men tror ikke Estonian har noe tilsvarende fra Tallinn, de har jo tross alt ikke mer enn 8 fly. Skal bli spennende å se hvordan dette går...
Tja, si ikke det.
Tror nok ikke Estonian satser på å få noe særlig med transit fra TRD, men heller folk som har Tallinn som destinasjon.

Tallinn er en veldig flott by og er det flott alternativ for en langhelg - og har mye mer å by på enn f.eks Riga etter min mening som Norwegian flyr fra Værnes.

Så det er opp til trønderne :)

Last edited:

Tja, si ikke det.
Tror nok ikke Estonian satser på å få noe særlig med transit fra TRD, men heller folk som har Tallinn som destinasjon.

Tallinn er en veldig flott by og er det flott alternativ for en langhelg - og har mye mer å by på enn f.eks Riga etter min mening, som både airBaltic og Norwegian har fra Værnes.

Så det er opp til trønderne :)

Jeg har aldri sett AirBaltic på Værnes ihvertfall :p

Den så ikke jeg heller nei. Men særdeles hyggelig med nytt selskap på TRD :D

Hvorfor til TRD? Er det så mye billigere enn BGO?

Gratulerer TRD. Misunner dere, hadde lett reist til Tallinn.

Vi får vel håpe ruten går bra slik at den kanskje kommer til BGO / SVG også? :)

Last edited:

Hvorfor til TRD? Jo fordi TRD ikke har så stort utvalg som BGO :p
Den egentlige grunnen var vel å få en flyplass nærme Nord-Norge, da er TRD et utmerket valg med tanke på for eksempel TOS som da ikke ville hatt like stort marked som TRD, med tanke på antall pax som ikke er transfer.

Missunne oss kan du ;)

Den egentlige grunnen var vel å få en flyplass nærme Nord-Norge, da er TRD et utmerket valg med tanke på for eksempel TOS som da ikke ville hatt like stort marked som TRD, med tanke på antall pax som ikke er transfer.

Jeg sliter med å følge litt her :). Hvorfor tror du OV er såpass interessert i Nord-Norge? Og hvor mange pax vil velge transfer i TRD med såpass få avganger i forhold til OSL? Med transfer i TRD blir vel hele reisen til TOS ytterligere forlenget ved mellomlandingen i BOO. Selv ville jeg nok vurdere første transfer i Norge i TRD framfor OSL fordi TRD er mye mindre og det går antakeligvis raskere med tollsiruksen, men det er for få avganger for at det skulle kunne bli et reelt alternativ. Og det hele forutsetter at det faktisk er mulig å binde sammen SK og OV-avganger (jeg vet at muligheten finnes via OSL, men det spørs om sånt blir tilbudt via TRD).

Jeg sliter med å følge litt her :). Hvorfor tror du OV er såpass interessert i Nord-Norge? Og hvor mange pax vil velge transfer i TRD med såpass få avganger i forhold til OSL? Med transfer i TRD blir vel hele reisen til TOS ytterligere forlenget ved mellomlandingen i BOO. Selv ville jeg nok vurdere første transfer i Norge i TRD framfor OSL fordi TRD er mye mindre og det går antakeligvis raskere med tollsiruksen, men det er for få avganger for at det skulle kunne bli et reelt alternativ. Og det hele forutsetter at det faktisk er mulig å binde sammen SK og OV-avganger (jeg vet at muligheten finnes via OSL, men det spørs om sånt blir tilbudt via TRD).

Jeg henviser deg til artiklen trådstarteren henviste til.
Nesten nederst står dette.
Tallinn-Trondheim route creates good connections via Trondheim to Bronnoysund, Mosjoen, Bodo, Namsos and Rorvik
Jeg viste ikke at det var noen rute fra Rørvik, Namsos og Mosjøen til Oslo, men det gjør det til TRD :D(pluss flere destinasjoner, men de må vel sikert kjøpes seperat)

Last edited:

Vi får vel håpe ruten går bra slik at den kanskje kommer til BGO / SVG også? :)

Nå har fortsatt ikke vestlandet blitt verdens navle da...

Jeg henviser deg til artiklen trådstarteren henviste til.

Ser den ja. Det spørs vel om dette er den virkelige hensikten eller bare litt markedsføring. Ærlig talt sliter jeg litt med å se for meg at næringslivet i Tallinn ivrer etter enklere connections til Rørvik...

Jeg viste ikke at det var noen rute fra Rørvik, Namsos og Brønnøysund til Oslo, men det gjør det til TRD :D(pluss flere destinasjoner, men de må vel sikert kjøpes seperat)

Sånn for ordets skyld så finnes faktisk direkterute OSL-BNN ;)...

Da er det bare noen timer igjen til premieren i morgen, det har også blitt endret litt på hvilke fly som skal fly ruta:
OV.jpg

Back