Stemmer. Flap settings er 0, 9, 18, 22 og 45. Høyere flap setting vil heller ikke føre til at nesa går opp, slik Spottair har forklart. Snarere det motsatte.
Selv om noen hylte i dødsangst er jeg i tvil om man hadde hørt noe på rad 1 i et Dash 8-fly, som jeg så langt har følt har hatt den tynneste og mest pinglete cockpitdøra av alle fly. Flere kandidater? Aldri prøvd Embraer så her må andre uttale seg.
Polaris, om du tviler på det burde du ta deg en hørselssjekk
På innflygningen hører man GPWS call-outs ihvertfall tilbake til rad 3 eller 4 på Q300
Forøvrig en heller meningsløs tråd. Jeg ville selv hatt problemer med å uttale meg om det de foran gjorde var korrekt, selv på egen flytype, om jeg satt i kabin med mindre det var noe svært graverende.
Har flydd mange ganger med CO express. Aldri hatt noen ubehageligheter med de, aldri opplevd sliten vertinne/vert, og landingen har ikke vært spesielt hardere enn en standard Widerøe dash 8-landing