Erfaringer med Turkish Airlines C

jamesclandestine

ScanFlyer Blue
Skal til BKK i november. Turkish har de rimeligste C bilettene. Samtidig er reisen delt ganske nøye i to like segmenter, noe som jeg ikke syns er såå stas. (sover etc.). Videre ser det ut som at de bruker en 737-300 på det første segmentet - som er enda mindre stas. På segment to og på vei tilbake er det A330 og A340. Begge to med "ordentlig BIZ", men sistnevnte ikke med lie flat.

Spm om noen har erfaring med biz hos dem. Hvordan er setene i A330/340. På nettet finner jeg noen bilder om en ny biz, men usikker om den fins på disse flyene.

Er også takknemlig for alternativer, gjerne og med en natt layover på vei ut. Prisen skulle beveger seg rundt 12000 maks. Norwegians premium teller jeg ikke som biz. Dato ut 01./02./03.11 - 16./17.11.
 
Skjønner ikke helt hva du mener med "nøye i to segmeter". Det er jo laaangt mellom IST og BKK.

Det finnes flere TripReports her inne, blant annet min:

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=100253

Setene på 340 er ikke all verdens, jeg hadde satt pris på om de var helt flate, men det er jo det samme som hos SAS og hos de fleste LH-flyene.

Maten er fantastisk på TK og er du glad i mat det klart å anbefale foran ande alternativer.
 
Turkish har ikke 737-300. Hvis det er fra OSL får du 737-800 på OSL-IST, som er ganske standard europeisk businessklasse (vanlige seter med blokkert midtsete), men med mye bedre mat.

På longhaul-delen får du lie-flat med 773 og 333, mens 332 og 343 gir deg angled lie-flat hos TK. IFEen ombord er bra, både skjermkvalitet og utvalg. Servicen ombord kan være veldig varierende, og det kan ta tid før maten kommer. Loungen i IST er blant de beste loungene man kan få som businesspassasjer, bortsett fra at den kan være veldig full i "rushtiden".

Finnair kan være et alternativ til ca 13 000. Ellers er Austrian og Qatar gode alternativer, men da må man opp til 15-16 000 med mindre det kommer tilbud.
 
Last edited:
Jeg fløyt TK i fremre avdeling til BKK i fjor da de hadde knalltilbud i C.

Mulig jeg var heldig, men configen OSL-IST var da 2+2 med brede stoler. Hjem var det 3+3 med sperret midtsete.

Fantaskisk mat, men litt sløv servering.

Ingen fikk komme bakfra for å bruke toalettet foran, så man slapp den trafikken.
 
En grei oppsummering i mine øyne er at det er omtrent av samme standard som for eksempel LH, men med bedre mat og drikke.
 
Dette høres veldig lovende ut. Hadde ikke tenkt på tidsdifferense.. IST - BKK er 9 timer.. Mente 737-800, men denne er da jo bare de første 3.5 timer. Det er managable.. Tror jeg går for TK da.

Takk
 
Last edited:
Jeg fløyt TK i fremre avdeling til BKK i fjor da de hadde knalltilbud i C.

Mulig jeg var heldig, men configen OSL-IST var da 2+2 med brede stoler. Hjem var det 3+3 med sperret midtsete.

Fantaskisk mat, men litt sløv servering.

Ingen fikk komme bakfra for å bruke toalettet foran, så man slapp den trafikken.

Hvor mye betalte du?
 
Turkish er helt klart verdt pengene. Har 2 longhaul flighter med de i biz, og 2 til ligger i pipeline. Du får krysse fingrene for A333, den er meget bra... Kan av og til være litt bingo med hvilke flytypen som settes inn.
 
Jeg tror dette ikke stemmer - http://www.seatguru.com/airlines/Turkish_Airlines/Turkish_Airlines_Boeing_737-800_B.php

Jeg har fatt tilbakemeldinger fra kolleagaer at de har "ekte" business class.
Se post #8. TK har 58 737-800, det er bare de nyeste av dem som har businesstoler (type amerikansk domestic F). Jeg reiste med dem for under et halvt år siden, begge 738ene hadde 3+3 med blokkert midtsete. Har inntrykk av at maskinene med "ekte" business stort sett blir brukt til de lengre rutene uten widebodies + premiumtunge ruter som IST-FRA, IST-LHR osv. Man kan selvfølgelig være heldig, men det er nok bedre å være innstilt på 3+3 og bli positivt overrasket hvis det er 2+2.
 
Se post #8. TK har 58 737-800, det er bare de nyeste av dem som har businesstoler (type amerikansk domestic F). Jeg reiste med dem for under et halvt år siden, begge 738ene hadde 3+3 med blokkert midtsete. Har inntrykk av at maskinene med "ekte" business stort sett blir brukt til de lengre rutene uten widebodies + premiumtunge ruter som IST-FRA, IST-LHR osv. Man kan selvfølgelig være heldig, men det er nok bedre å være innstilt på 3+3 og bli positivt overrasket hvis det er 2+2.

Ahh... Rest my case - Slurv ;)
 
Back
Top