Erfaringer med SAS Chat

nick5000

ScanFlyer Blue
fint med chat, men :

du er nummer 50 i køen
du er nummer 49 i køen
..
..
du er nummer 10 i køen
du er nummer 3 i køen
du er nummer 1 i køen
du er nummer 39 i køen

hopper opp og ned. sånn var det sist jeg prøvde og. er det alltid sånn, og hva skyldes det?

Re: SAS Chat

Aldri opplevd å være så langt bak i køen, det har startet å rundt nummer 5-6, men det har tatt noe tid innimellom. Servicenivået er høyst varierende.

jeg var altså nummer 1 i køen for 20 minutter siden, og plutselig hoppet til 39 igjen.
Nede på 11 nå. Har vel ventet ca 40 min.

Dette er vel et betalingsnr? Sikkert bare en ny måte å tjene penger på, ved å få folk til å tro det snart er lys i tunellen, for så å flytte dem langt baki køen. Jo lengre venting, jo mere cash i kassa.

Det er jo ubrukelig.

Om det er normalen kan man heller legge ned tjenesten.

Det er jo ubrukelig.

Om det er normalen kan man heller legge ned tjenesten.

Legger man ned anekdotiske bevis fra flyprat som avgjørende for nedleggelse av tjenester, burde vel store deler av hele verden vært lagt ned allerede.

Chat har fungeret fint tidligere, men de seneste par uger har det været meget ustabilt.

Ventede selv i omkring 1 timer som nr. 8 i køen, hvor intet skete. Opgav til sidst og ringede. Her blev sagen løst på 2 min.

Kanskje SAS prøver å få folk til å ringe heller? Som nevnt i en annen tråd liker jeg ikke å ringe, men nå når jeg har kontaktet SAS på chat har jeg bare fått beskjed om at jeg må ringe.... Opplevde også at det tok laaaaang tid å få svar på chat i påsken.

Sent from my iPad using Tapatalk

(...) når jeg har kontaktet SAS på chat har jeg bare fått beskjed om at jeg må ringe

Samme her. Skulle egentlig kunne booke om online, men nettsidene til SAS var så klart vrange. De kunne tydeligvis ikke booke om via chat. Endte med å ringe og fikk hjelp av en veldig hyggelig svenske.

Chat har fungeret fint tidligere, men de seneste par uger har det været meget ustabilt.

Ventede selv i omkring 1 timer som nr. 8 i køen, hvor intet skete. Opgav til sidst og ringede. Her blev sagen løst på 2 min.

Kan selv bekrefte dette. Prøvde meg på chatten på formiddagen i dag, men etter at jeg hadde venta i kø i 5-10 min uten bevegelse (nr. 25 i køen) ga jeg opp og ringte i stedet. På telefon fikk jeg svar etter rundt ti sekunder!

Last edited:

Kan selv bekrefte dette. Prøvde meg på chatten på formiddagen i dag, men etter at jeg hadde venta i kø i 5-10 min uten bevegelse (nr. 25 i køen) ga jeg opp og ringte i stedet. På telefon fikk jeg svar etter rundt ti sekunder!

Amen to that.
Prøvde meg på chatten her om dagen og fikk beskjed om at jeg var nummer noen og tjue i køen, etter å ha lest tråden her, så ringte jeg bergensnummeret og fikk svar på null tid. Og svar på spørsmålet mitt på et bittelite minutt..

Moralen er altså å ringe tydeligvis.

Det andre standardsvaret er å bruke flysas.com

Last edited:

For å pirke: det var vel 10 sek etter diverse reklame for SAS og endel tasting av eb-nummer?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hadde også en seanse med SAS chat i begynnelsen av april... der fikk jeg også beskjed om at jeg var nr 25 i køen, og slik sto det - helt stille - i kanskje 6-7-8 minutter. Så plutselig var jeg i chat med en kundebehandler. Så for min del virket som om ikke "nr i køen" ble oppdatert.. men at man faktisk rykket fremover.. (men det tok jo uansett litt tid...)

Brukt chatten en haug med ganger. Ventetid ca. en time mener jeg. For så å få korte svar som ikke var til noe hjelp og avfeid når jeg ikke var fornøyd. Buuuh! Veldig dårlig og uakseptabel ventetid selv om jeg ikke har fin nok status hos SAS..

Tror ikke status påvirker chat-ventetiden selv om man blir bedt om å taste inn EB-nummer. I hvert fall ikke for meg, jeg har A/B-testet et par ganger.

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Back