Erfaringer med Greyhound?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Vurderer å ta en "open jaw"-tur til USA og ønsker å få se naturen mellom de 2 byene. Kan jo ikke se naturen om jeg skal kjøre selv så buss er et alternativ.

Er det noen som har erfaring med å reise med Greyhound?
Hvordan er det å få med seg bagasje?
Er det alternativer til Greyhound der hvor det heller ikke er tog?

Grei billig transport.. Anbefales.. Sist mai 2010 New York-Philly, men egentlig ikke så mye å se på den ruta, men det er ikke Greyhound sin skyld...:lol:

Men i ungdom hadde jeg $ 99 for 99 days, og hadde mye fantastiske opplevelser over hele, jada "coast til coast " USA..

Selvfølgelig, hadde ikke råd til noe annet.. Sov litt vondt på Greyhound-stasjoner, men dette var i 1967...

Edit: Bagasje, joda ta med det du ønsker , ingen bråker med det....

Den store bagasjen går i rom under deg.. Pleier alltid å holde øye med det på stoppene underveis...

Juli 2009. Reise Mpls-Chicago Amtrack og Greyhound retur. Kjempetur begge veier. Mine to tenåringer var kjempefornøyd, 2 åringen sa ikke stort.
Husker ikke pris, men fornuftig pris. Opplevelsen var likevel det vik gikk etter.
Vi fulgte godt med baggasjen på kjørepausene.

På lengre distanser er det stopp som en kan forlate bussen på større stasjoner....

Hadde en tur for endel år siden fra LA til Phoenix, det var ikke bra, tvilsomt klientell og ikke eksisterende komfort... Dette var en nattbuss...

Jeg kjørte Megabus.com fra NY til Washington og tilbake, 10 USD t/r - og det var faktisk komfortable busser.

Enig med Tommy, men av og til litt gøy med fargerike folk enn smooth riders ...^_^

Startet min USA "karriere" i 1967 med en billett for oss studenter
$99 for 99 days trill rundt USA. Blakk som fa... , men så mye gøy ......:colgate:^_^

Greyhound er ghetto. Ta toget eller lei bil
Ikke tog på strekningen og å kjøre leiebil i 4-5 timer rett etter en tur over Atlanteren er uaktuelt. Ønsker i tillegg å se naturen og det vil jeg ikke få sett om jeg skal kjøre selv.

Ikke tog på strekningen og å kjøre leiebil i 4-5 timer rett etter en tur over Atlanteren er uaktuelt. Ønsker i tillegg å se naturen og det vil jeg ikke få sett om jeg skal kjøre selv.

Vet ikke hva strekningen er, men klientellet ombord på Greyhound er shady. Bare sånn at du er advart

Mitt inntrykk av Greyhound i forhold til konkurrenter er at det finnes andre selskap med mere moderne og komfortable busser.

Gammel tråd, men....

I lys av linken i posten over meg, og febrilsk googling de siste par dagene med søkeord "greyhound+safe" "greyhound+wtf am i thinking", så har vi nå bestemt oss for å prøve denne tjenesten fra NYC til Atlantic City. Hoho. Men, jeg tror det kan bli riktig så kjekt. Første stopp er Atlantic City, så trenger vel ikke å bekymre meg så mye for bagasjetyver og slikt.

Triprapport kommer sånn plutselig. Kanskje :)

Last edited:
Det blir en flott tur gjennom New Jersey fra Port Authority 42nd St..

Gjorde tilsvarende tur for noen få år siden. Hadde open-jaw UA EWR PHL og valgte noen dager i Philly :up:

Det kan da umulig være så utrygt - selv om kollektivt i USA er fattigmanns transport. Kanskje du får litt flere av de typene som henger utafor tbanestasjoner i San Francisco og skal preke noe om en gud som skal frelse deg eller noe i den dur, men men det er det som er litt sjarmerende med USA. Mange rare folk. :p Men nå er ikke BARTen i San Fran det mest shady greiene da - selv om det var et litt rart klientell da jeg ankom lørdags kvelden ja.

Back