Erfaringer med Club Carlson

Status
Not open for further replies.
For ordens skyld:
http://www.radisson.com/seattle-hotel-wa-98188/waseatac/rooms/businessclass

Det er altså romtypen som kommer med frokost, ekstra poeng, drink voucher osv.

Jeg gadd ikke å stresse mye med det - jeg spurte om frokost kom med romtypen min. Til svar fikk jeg at reservasjonen min ikke kom med frokost, men jeg fikk to vouchers siden jeg var oppgradert.

Egentlig en filleting, men jeg stusset på at jeg ikke fikk informasjon om at jeg var oppgradert - det fant jeg først ut etter å ha funnet hotellets nettside. Hvorvidt jeg da kunne forvente å få de perks som kommer med rommet jeg var oppgradert til, visste jeg ikke sikkert, men jeg tok det litt for gitt.

Rommet var uansett triste greier. Men hadde jeg planlagt nytt opphold ved samme hotell, hadde jeg nok betalt $20 ekstra pr natt for business room. Da frokostvoucheren alene har en verdi på $20.

For ordens skyld:
http://www.radisson.com/seattle-hotel-wa-98188/waseatac/rooms/businessclass

Det er altså romtypen som kommer med frokost, ekstra poeng, drink voucher osv.

Jeg gadd ikke å stresse mye med det - jeg spurte om frokost kom med romtypen min. Til svar fikk jeg at reservasjonen min ikke kom med frokost, men jeg fikk to vouchers siden jeg var oppgradert.

Egentlig en filleting, men jeg stusset på at jeg ikke fikk informasjon om at jeg var oppgradert - det fant jeg først ut etter å ha funnet hotellets nettside. Hvorvidt jeg da kunne forvente å få de perks som kommer med rommet jeg var oppgradert til, visste jeg ikke sikkert, men jeg tok det litt for gitt.

Rommet var uansett triste greier. Men hadde jeg planlagt nytt opphold ved samme hotell, hadde jeg nok betalt $20 ekstra pr natt for business room. Da frokostvoucheren alene har en verdi på $20.

Jeg tror du må se på Radisson Blu sine benefits utenfor USA. Står ingenting om poeng eller drinkvoucher der

http://www.radissonblu.com/businesstraveler/businessclass-rooms

Radisson (ikke nødvendigvis Blu) tilbyr businesspakke som bla inkluderer frokost for en person og en vanlig rom med bra beliggenhet i hotellet. Mulig også ekstra poeng. Fått samme oppgradering i Washington D C.

Er det noen Radisson-hoteller som har executive lounge? Har ikke observert slike på de hotellene jeg har frekventert.

@Tommy777 - Jeg linket til informasjonen fra hotellet jeg bodde på.

Jeg hadde som sagt ikke regnet med å gjøre noen greie ut av dette - men når de spurte i etterkant av surveyen, ble det plutselig det. Og jeg ble usikker på hva som fulgte med en upgrade.

Det tikket forøvrig nettopp inn en epost fra Front Desk Manager som beklaget det hele og skulle ta en runde med teamet, for ved upgrade skal man motta det som følger med romkategorien man oppdateres til.

Fikk 5000 ekstra poeng inn på konto + en notat om at jeg skal ha gratis frokost og drink ved neste besøk. Uhyre lite sannsynlig at jeg besøker hotellet igjen, men det får så være. Det ble minimum 27500 poeng for to overnattinger, ikke dårlig det.

Er det noen Radisson-hoteller som har executive lounge? Har ikke observert slike på de hotellene jeg har frekventert.

Tror ikke det er så vanlig med lounge i scandinavia men ellers har flere av de store hotellene runt om i verden det. Har vert på radisson blu med lounge flere ganger.

Radisson (ikke nødvendigvis Blu) tilbyr businesspakke som bla inkluderer frokost for en person og en vanlig rom med bra beliggenhet i hotellet. Mulig også ekstra poeng. Fått samme oppgradering i Washington D C.

Og som du ser er vilkaarene forskjellig. Blu tilbyr ikke velkomstdrikke eller ekstrapoeng.

Ser ut som hotellene i USA tilbyr dette. (Radisson brandet)

Når det gjelder lounge så skal Park Plaza Victoria Station i london ha en. Mener også Radisson Blu Dubrovnik iallfall hadde i fjor. Ikke vært i noen av dem.

Radisson Blu Ambassador i Paris har en Lounge i toppetasjen. FLott utsikt mot Eiffeltårnet, meget bra frokost og drinker/drikke hele dagen gratis i tillegg.

Hadde bonusoppphold der i påsken, og ble automatisk oppgradert med Gold Elite-kortet til Businessclass.. (Koster normal €550 pr natt, så kjempeverdi på bonuspoeng!!)

Kim

Radisson Blu Ambassador i Paris har en Lounge i toppetasjen. FLott utsikt mot Eiffeltårnet, meget bra frokost og drinker/drikke hele dagen gratis i tillegg.

Hadde bonusoppphold der i påsken, og ble automatisk oppgradert med Gold Elite-kortet til Businessclass.. (Koster normal €550 pr natt, så kjempeverdi på bonuspoeng!!)

Kim

Som en kjapp FYI, Radisson Blu Ambassador har akkurat skrevet kontrakt med Marriott og skifter brand til Marriott snart

http://www.travelweekly.com/Travel-News/Hotel-News/Marriott-to-reflag-Paris-Radisson-Blu-Ambassador/

Last edited:
Den conversion der ser ikke spesielt attraktiv ut (selv vil jeg vel si at den opprinnelige heller ikke fristet så mye - tar heller ut et par netter på The May Fair i London enn å hente ut 18000 miles, men det er nå meg).:)

100:18 var ganske bra for å fylle på konti. I tillegg hadde flyselskapene innimellom bonuser som gjorde det ekstra attraktivt.

Uansett veldig ufint av Club Carlson å endre uten forvarsel. Taper endel goodwill på det.

Ingen god endring det der, men det måtte vel komme, sånn som CC deler ut poeng som fulle sjømenn (ikke noe vondt om fulle sjømenn) til amerikanske kredittkortinnehavere + tidligere generøse promos.

Ingen god endring det der, men det måtte vel komme, sånn som CC deler ut poeng som fulle sjømenn (ikke noe vondt om fulle sjømenn) til amerikanske kredittkortinnehavere + tidligere generøse promos.

Jepp, litt synd at dt kom nå. Kjøpte på Flash sale med mileskonvertering som backupplan.

Ser ut som Mayfair blir fast hotell i London fremover:) Hadde egentlig lyst å prøve IC.

Noen som vet hva jeg skal ha i poeng for dette: ? Var så mye poeng for det og det, pluss kampanjer at jeg går i surr.. :P

2 separate bestillinger til Radisson Blu Vilnius (riktignok sammenhengende), en på 2 netter, og en 2 for 1.. Altså jeg betaler for 3 netter. Disse ble bestilt før jeg regga meg på 10000-poengs kampanjen, men jeg lå der etterpå. (26-30/6)

1 bestilling til Park Inn Alexanderplatz, 4 for 2.. Betaler for 2 netter. (18-22/7)

Alt bestilt @ ClubCarlson.com

Jeg regner slik:

2 netter Vilnius: 20 pr dollar + 10000 + 2000
2 netter Vilnius 20 pr dollar + 10000 + 2000
4 netter Berlin: 20 pr dollar + 10000 + 2000

= 36000 + 20 pr dollar = ca 50000 poeng?

Kan det stemme? Synes det hørtes mye ut??

Noen som vet hva jeg skal ha i poeng for dette: ? Var så mye poeng for det og det, pluss kampanjer at jeg går i surr.. :P

2 separate bestillinger til Radisson Blu Vilnius (riktignok sammenhengende), en på 2 netter, og en 2 for 1.. Altså jeg betaler for 3 netter. Disse ble bestilt før jeg regga meg på 10000-poengs kampanjen, men jeg lå der etterpå. (26-30/6)

1 bestilling til Park Inn Alexanderplatz, 4 for 2.. Betaler for 2 netter. (18-22/7)

Alt bestilt @ ClubCarlson.com

Jeg regner slik:

2 netter Vilnius: 20 pr dollar + 10000 + 2000
2 netter Vilnius 20 pr dollar + 10000 + 2000
4 netter Berlin: 20 pr dollar + 10000 + 2000

= 36000 + 20 pr dollar = ca 50000 poeng?

Kan det stemme? Synes det hørtes mye ut??

Hvis oppholdet i Vilnius var på samme hotell og sammenhengene skal du egentlig ikke få 10 000 på begge bestillingene. Ellers stemmer det.

Ok , da var jeg ikke så langt unna likevel da;) Tenkte det kanskje ga dobbelt i og med at det ble 2 separate bookinger. Men for all del, klager ikke hvis det ramler inn 40000+ poeng :p

Antar du er gull siden du både har bestilt 2 for 1 og 4 for 2 og i tillegg oppgir 2000 ekstra poeng pr bestilling; isåfall skal du ha 30 poeng pr dollar.

Kundeservice erfaring:

Manglet knappe 1000 poeng for å få 3 bonusnetter på Mayfair i London, sendte en mail til kundeservice og lurte på om jeg kunne få av dem, par dager etter (de er ganske treige på kundeservicen) så var det satt inn poeng på kontoen min, så opphold kunne bestilles!

Over til helt annen sak: Er det noen som har mottat gull kort fra CC? spurt dem 3 ganger nå på mail, uten at noe har skjedd.

Status
Not open for further replies.
Back